پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

فدائیان خلق (اکثریت): سالگرد فاجعه ملی کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷

ما در مبارزه برای دادخواهی، همراه خانواده های قربانیانیم!

۳۱ سال پیش به دستور رهبر وقت جمهوری اسلامی هزاران زندانی سیاسی به قتل رسیدند. مسئول اصلی آن جنایت هولناک، آیت الله خمینی بود. اما شماری از دست اندرکاران حکومت هم عامل قتل عام زندانیان سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷ بودند و عده ای از آنان هم اکنون در حکومت مقام های بالائی دارند. بالاترین مقام حکومتی از میان این جنایت کاران، ابراهیم رئیسی است که علی خامنه ای او را به عنوان رئیس قوه قضائیه برگمارده است. مدارج ترقی طی شده این جنایتکار، نشانگر آنست که کشتن انسان ها در جمهوری اسلامی یکی از راه های دستیابی به منابع قدرت و ثروت است.

در آن جنایت هولناک هزاران مجاهد و صدها تن از نیروهای چپ و بیش از ١۵٠ تن از اعضاء سازمان ما اعدام شدند. تقریبأ همه جانباختگان پپشتر در دادگاه های جمهوری اسلامی محاکمه و دوران محکومیت خود را می گذراندند. اعدام آن ها به خاطر عقاید و دفاع از موضع سیاسی شان بود.

نزدیک به سه دهه جمهوری اسلامی سیاست انکار و سکوت در مورد کشتار ۶۷ را در پیش گرفت. اما سران رژیم و از جمله خامنه ای با اسنادی که منتشر شد، ناچار شدند سکوت سنگین را بشکنند و رسمأ و علنأ از جنایت حمایت کنند. آنها بعد از شکستن سکوت، چنین وانمود کردند که همه جان باختگان وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بوده اند و علت اعدام آنها شرکت در اقدامات مسلحانه بوده است. اما این دروغ ها به کوشش آزادی خواهان ایران نزد همگان رسوا شده است. یاد و نام صدها تن از اعضا و هواداران احزاب و سازمان های چپ که در سال ۱۳۶۷ اعدام شدند، در قلب تاریخ ثبت شده است و هیچ کس را یارای به فراموشی سپردن آنان نیست.

از آن سال تا کنون بیشترین فعالیت در افشای کشتار زندانیان، زنده نگهداشتن یاد قربانیان، برافراشتن پرچم دادخواهی و مراجعه به مجامع بین المللی توسط نیروهای چپ صورت گرفته است. خاوران به همت خانواده قربانیان نیروهای چپ به مدرک جنایت هولناک جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

در سالگرد جان باختن هزاران تن از فداکارترین و پرشورترین مردان و زنان ایرانی و از جمله شمار زیادی از فدائیان خلق، در برابر خاطره تابناک آنان سر فرود می آوریم، تلاش خانواده های جان باختگان برای اجرای عدالت را ارج می نهیم و در مبارزه برای دادخواهی، همراه خانواده های قربانیان و همه کسانی هستیم که در دهه های گذشته به دفاع از حقیقت برخاستند.

ننگ این جنایت هولناک از دامن جمهوری اسلامی هرگز زدودنی نیست.

شورای مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

۲۹ شهریور ۱۳۹۸ (۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹)

https://akhbar-rooz.com/?p=4696 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x