چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دو اطلاعیه از حزب کمونیست کارگری ایران

تمام بازداشت شدگان هفت تپه باید آزاد شوند!

ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه حکومت اسلامی  بلافاصله بعد از روبرو شدن با اعتراضات علیه احکام سنگین زندان و شلاق برای اسماعیل بخشی و دیگر دستگیر شدگان هفت تپه دستور تجدید نظر در مجازاتهای سنگین برای کارگران را داده است. این عقب نشینی  و ولوله ای که در میان حکومتیان افتاده  بیانگر فضای جامعه ای است که در مقابل حکومت منفور اسلامی محکم ایستاده است و در صفوف آن تشتت و گیج سری ایجاد کرده است.
اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران امروز بطور واقعی یک فرد نیست. یک جنبش است. او صدای طبقه کارگر آگاه و مردم این جامعه است. دستگیری و شکنجه اسماعیل بخشی و محکوم کردنش به زندان و شلاق یک گستاخی آشکار حکومت و دهن کجی به کل کارگران و مردم این جامعه است و جامعه در مقابل آن ساکت نبوده و ساکت نخواهد ماند. حداقل کاری که حکومت اسلامی و قوه قضائیه اش در برابر مردم باید انجام دهد آزادی فوری اسماعیل بخشی و تمام حامیان کارگران هفت تپه و لغو تمام پرونده های امنیتی علیه  آنهاست. دفاع از حقوق کارگران در برابر سرمایه داران مفتخور و نیروهای سرکوبگر جرم نیست. زندانی کردن کارگران معترض جرم است.
حزب کمونیست کارگری بر آزادی فوری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و تمام دستگیر شدگان هفت تپه تاکید میکند. پرونده های امنیتی علیه فعالین اجتماعی باید تماما لغو شود و تمام دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی آزاد شوند.  

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸  شهریور ٩٨،  ۹  سپتامبر  ٢٠١٩- 

اول ماه مهر و بازگشایی مدارس

اول مهر فرا می‌رسد و مدارس بزودی باز می‌شود. از مجموع ۲۰ میلیون کودکی که باید به مدرسه بروند کمی بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز می‌توانند راهی مدرسه شوند. آنهم در شرایطی که بیش از هر وقت دیگر دسترسی به امکانات آموزشی گرانتر از همیشه است. بازگشایی مدارس به جای آنکه به یک شادی و خوشحالی عموم جامعه بدل شود برای بخش اعظم جامعه به یک مصیبت و جدال برای تأمین مخارج تحصیلی و باج و خراج شهریه و پرداخت هزینه سنگین وسایل تحصیل بدل شده است. میلیون‌ها کودک نیز بدلیل شهریه و هزینه‌های سرسام‌آور وسایل تحصیل و فقر خانواده از رفتن به مدرسه و تحصیل محروم هستند.
آموزش و پرورش تحت حکومت جمهوری اسلامی، محلی برای دخالت سازمان‌یافته دستگاه‌های امنیتی و عقیدتی جمهوری اسلامی شده است و خرافه مذهب جای استانداردهای علمی در کتابهای درسی را گرفته است.
هزینه‌هایی که باید صرف آموزش رایگان، تجهیزات کامل آموزشی، ساختمان‌های امن و با کیفیت و تأمین حقوق معلمان برای یک زندگی شایسته انسانی بشود، صرف اختلاس‌های نجومی و دزدی مقامات و آیت‌الله‌ها و دم و دستگاه تحمیق مذهب و روانه کردن گله آخوند به مدارس، صرف سرکوب مردم، صرف جریانات تروریستی اسلامی در منطقه و تأسیسات اتمی و نظامی می‌شود. در چنین شرایطی اول مهر کودکان وارد مدارسی ناامن، فاقد ابتدایی‌ترین امکانات تحصیلی و سیستم آموزشیِ بشدت عقب‌مانده، عبوس، مملو از خرافه و جعلیات مذهبی و فضایی پادگانی می‌شوند با معلمانی که با دستمزدهای چندبرابر زیر خط فقر قادر به تامین ساده‌ترین نیازهای زندگی خود نیستند.
در مقابله با این وضعیت جهنمی، معلمان به ویژه در سالهای اخیر با نمایندگی کردن خواست‌های کل جامعه در زمینه آموزش رایگان و پایان دادن به کالایی کردن آموزش، آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به اذیت و آزار معلمان به میدان آمده‌اند و امسال نیز با اعلام  کارزار بازگشایی مدارس، به استقبال اول مهر می‌روند. آموزش و پرورش رایگان، شاد و انسانی در همه سطوح، پایان دادن به کالایی کردن و خصوصی سازی آموزش، کوتاه کردن دست مذهب از آموزش و پرورش، خاتمه دادن به فضای پادگانی در مدارس و آزادی معلمان زندانی خواست میلیون ها خانواده دانش آموز است و جدالی وسیع در جامعه حول این خواست ها جریان دارد.

مردم شریف و آزادیخواه، خانواده‌ها
کارد به استخوانمان رسیده است. دیگر بس است! این وضعیت اسفبار شایسه کودکان ما نیست. به فراخوان‌های اعتراضی معلمان بپیوندید و سال تحصیلی جدید را به سال اتحاد معلمان و خانواده ها تبدیل کنید. همه خانواده‌ها دست در دست معلمان مبارز، به صف اعتراض برای تغییر وضعیت فاجعه بار آموزشی و به صف مبارزه برای یک آموزش و پرورش شاد و انسانی و پایان دادن به دستگیری و اذیت و آزار معلمان بپیوندید.

آموزش شاد و رایگان و غیر مذهبی حق همه کودکان است!
معلمان زندانی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند!

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۹ سپتامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=2814 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x