پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سی‌بی‌اس: حمله به عربستان با دستور خامنه‌ای انجام شد

ساعتی پس از آن که وزیر خارجه آمریکا تهران را به «اقدام جنگی» علیه ریاض متهم کرد، یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع خود خبر داد که حمله به آرامکو در خاک عربستان سعودی با دستور مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است.
این گزارش همچنین حکایت از آن دارد که «طرح ضربات تلافی‌جویانه علیه تاسیسات نفتی ایران و سپاه آماده است».


شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس که در گزارش چهارشنبه شب، ۲۷ شهریورماه، به نام منبعش اشاره نکرد می‌گوید رهبر جمهوری اسلامی به طرح حمله به تاسیسات نفتی عربستان چراغ سبز داده، اما با این شرط که دخالت ایران «انکارپذیر باشد».

خبرنگار سی‌بی‌اس در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در گزارش خود همچنین از وجود عکس‌هایی ماهواره‌ای خبر داد که «نیروهای سپاه پاسداران را در حال آماده شدن برای این حمله نشان می‌دهد».

سی‌بی‌اس چهارشنبه شب در گزارش خود از وجود عکس‌های ماهواره‌ای حاکی از نقش ایران خبر داد، عکس‌هایی که هنوز منتشر نشده است. سی‌بی‌اس همچنین مدعی شده است حمله به عربستان سعودی از «پایگاه هوایی اهواز و از طریق آسمان کویت» انجام شده است.

سی‌بی‌اس به نقل از ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه،‌ از درخواست برای اعزام سه سامانه دفاع موشکی، دو پاتریوت و یک تاد، به عربستان خبر داده است. در چند روز اخیر کارشناسان بر این نکته تاکید کرده‌اند که ریاض برای حفاظت از نقاط استراتژیک در خاک خود آمادگی کامل ندارد. این در حالی است که عربستان در سال های اخیر میلیاردها دلار اسلحه از آمریکا خریده است.

سی‌بی‌اس در گزارش خود به نقل از یک مقام آمریکایی می‌گوید که ایالات متحده به‌رغم گرفتن عکس‌های ماهواره‌ای از این حادثه «کاملا غافلگیر» شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=4414 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x