جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شب اول :پیروزی آژاکس، شکست لیورپول و چلسی، تساوی دورتموند و بارسا – شب دوم: ۲ بازی حساس؛ نبرد زخمی‌ها

دور گروهی لیگ قهرمانان با شکست تیم های انگلیسی آغاز شد.
سه شنبه شب دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در گروه های پنجم تا هشتم آغاز شد. در گروه پنجم تیم ناپولی در خانه موفق شد با دو گل مقابل لیورپول قهرمان فصل پیش پیروز شود. در دیگر بازی این گروه تیم سالزبورگ با نتیجه ۶-۲ مقابل خنک پیروز شد. ارلینگ هالند مهاجم ۱۹ ساله سالزبورگ در این بازی توانست هت تریک کند.

ناپولی در دقیقه ۷ بازی توسط لوزانو مقابل لیورپول به گل رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود شد. تیم میزبان در ابتدای نیمه دوم نزدیک بود گل بزند اما آدریان با یک واکنش دیدنی ضربه مرتنز را دور کرد. ناپولی در دقیقه ۸۰ پس از سرنگونی کایخون توسط روبرتسون با تصمیم بحث برانگیز داور صاحب پنالتی شد که مرتنز آن را گل کرد. تیم میزبان در دقیقه ۹۲ روی پاس رو به عقب اشتباه فن دایک توسط یورنته به گل دوم خودش هم رسید.

در گروه ششم دو تیم بارسلونا و دورتموند به تساوی بدون گل دست یافتند و تیم اینتر هم در خانه با نتیجه ۱-۱ مقابل اسلاویا پراگ متوقف شد. در گروه هفتم تیم لایپزیگ با نتیجه ۱-۲ در خانه بنفیکا به پیروزی رسید و تیم زنیت هم در خانه لیون به تساوی ۱-۱ دست یافت. هر دو گل لایپزیگ را تیمو ورنر در این بازی بثمر رساند.

در گروه هشتم هم تیم چلسی در بازگشتش به لیگ قهرمانان در خانه با یک گل مغلوب والنسیا شد. تیم آژاکس هم در این گروه موفق شد در خانه با ۳ گل از سد لیل بگذرد.
لمپارد در دقیقه ۱۶ بازی چلسی به خاطر مصدومیت میسون مونت مجبور به تعویض او شد. والنسیا در دقیقه ۷۲ روی ضربه آزاد ارسالی و توسط رودیگو به گل رسید. چلسی در دقیقه ۸۵ صاحب پنالتی شد اما بارکلی که تازه به زمین آمده بود پنالتی را از جورجینیو گرفت و تصمیم گرفت خودش ضربه را بزند که توپش به بیرون رفت.

دورتموند ۰ – ۰ بارسلونا؛ آبی و اناری‌پوشان با کمک تراشتگن از شکست گریختند

آبی و اناری پوشان در خانه دورتموند متوقف شدند.

تیم های دورتموند و بارسلونا از هفته اول دور گروهی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل تمام شد.

نخستین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۲۵ رخ داد که رویس با دروازه تک به تک شد اما تراشتگن مانع از گلزنی او شد. بارسا در دقیقه ۴۰ مجبور به تعویض اجباری شد و روبرتو به جای آلبا مصدوم وارد زمین شد.

سوارز در دقیقه ۴۸ صاحب موقعیت خوبی شد اما دروازه بان حریف به خوبی ضربه او را دور کرد. دورتموند در دقیقه ۵۵ بازی به خاطر خطای سمدو روی سانچو صاحب پنالتی شد اما تراشتگن با یک عکس العمل عالی پنالتی رویس را مهار کرد.

والورده پس از ضربه پنالتی تصمیم گرفت مسی و راکیتیچ را به جای فاتی و بوسکتس وارد زمین کند. الکاسر در دقیقه ۷۱ در دهانه دروازه بارسا صاحب فرصت خوبی شد اما نتوانست ضربه خوبی بزند و توپ به بیرون رفت. لحظاتی بعد این بار نوبت رویس بود که در داخل محوطه صاحب موقعیت شود اما او هم ضربه اش را به بیرون زد.

دورتموند در دقیقه ۷۷ تا آستانه گلزنی رفت اما شوت زیبای برانت به تیر دروازه تراشتگن خورد. بارسا در آخرین ثانیه های بازی روی پاس بلند سوارز نزدیک بود به گل برسد اما مدافع حریف خودش را جلوی ضربه مسی انداخت و توپ دور شد.

شب دوم لیگ قهرمانان اروپا و ۲ بازی حساس؛ نبرد زخمی‌ها

جدال رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن نبرد ۲ زخم خورده بزرگ از مصدومیت‌های متعدد است.

به گزارس سایت نود، شب دوم هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صحنه نبرد پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید زخمی از یک سو و جدال انتقامی اتلتیکومادرید و یوونتوس از سوی دیگر است.

 رئال مادرید پس از واگذاری تاج و تخت اروپایی به لیورپول در حالی به خانه پاری‌سن‌ژرمن می‌رود که از وجود ۳ ستاره به نام راموس، مودریچ و مارسلو محروم است. از سوی دیگر پاریسی‌ها هم شانس آورند ایکاردی یاغی را در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی به خدمت گرفتند و گرنه امشب در غیاب نیمار محروم و امباپه و کاوانی مصدوم، باید بدون مهاجم تخصص به میدان می‌رفتند! به هر حال بهترین فرصت ممکن برای ایکاردی ایجاد شده تا در اولین بازی رسمی برای تیم جدیدش، مقابل رئال مادرید درخشش را آغاز کند. ماجرای اصلی اما در دروازه ۲ تیم شکل می‌گیرد؛ جایی که ناواس، سنگربان چندی قبل رئال مادرید حالا در سنگر پاریسی‌ها قصد اثبات توانایی‌هایش به تیم سابق را دارد؛ شانسی که آرئولا، سنگربان دیروز پاری‌سن‌ژرمن و دروازه‌بان دوم امروز رئال مادرید از آن محروم است چون جلوتر از خودش، کورتوای نه‌چندان آماده را در چارچوب ناامن پرافتخارترین تیم اروپا می‌بیند.

  اتلتیکومادرید – یوونتوس؛

در دیگر نبرد بزرگ امشب، اتلتیکومادرید برای انتقام حذف در یک‌هشتم‌نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان از یوونتوس پذیرایی می‌کند. رونالدو به هیچ تیمی به اندازه اتلتیکو گل نزده و فصل قبل هم با هت‌تریک در بازی برگشت خانگی مقابل اتلتیکومادرید به تیمش اجازه جبران شکست ۲ – صفر دور رفت و صعود به مرحله بعد را داد. هر چند سیمئونه، سرمربی خوش‌فکر اتلتیکو گفته تیمش صرفا به انتقام فکر نمی‌کند اما اتلتیکو با تمام وجود برای برتری تلاش می‌کند چون برتری در همین اولین بازی نقش مهمی در معادلات صعود تیم‌ها دارد. هر ۲ تیم ابتدای هفته اولین توقفشان در فصل جاری لیگ داخلی را به چشم دیدند.  یوونتوس پس از ۲ پیروزی در خانه فیورنتینا به تساوی بدون گل دست یافت و اتلتیکو تنها تیم ۹ امتیازی تا پایان هفته سوم لالیگا در هفته چهارم این رقابت‌ها در خانه سوسیداد شکست خورد و به رئال و بارسلونا فرصت نزدیک شدن را دارد. حالا در نبردی سنگین و نزدیک، هر ۲ تیم به دشت اولین ۳ امتیاز می‌اندیشند.

https://akhbar-rooz.com/?p=4205 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x