پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شکاف در حزب حاکم ترکیه عمیق‌تر می‌شود

عبدالله گل، داوود‌اوغلو و علی باباجان، سیاستمداران و مقامات عالیرتبه پیشین ترکیه، قرار است حزب جدیدی تاسیس کنند. پس از آشکار شدن اختلافات درونی در حزب حاکم “عدالت و توسعه” تاسیس حزب جدید به نظر ناظران سیاسی حتمی می‌رسد….

روزنامه “حریت” ترکیه گزارش داده است که در روز دوشنبه ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) پس از تقریبا پنج ساعت بحث و گفتگو در میان اعضای رهبری حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تصمیم گرفته شد که داووداوغلو، نخست وزیر سابق این کشور، از حزب اخراج شود.

داوود‌‌اوغلو اخیراً از حزب عدالت و توسعه انتقاد کرده بود که از اصول و اهداف اصلی خود دور شده است. او از تصمیم اردوغان مبنی بر لغو انتخابات شهرداری استانبول در مارس سال جاری در استانبول هم قبلا انتقاد کرده بود.

حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری از رقیب خود شکست خورد. نخست وزیر پیشین ترکیه از برکناری چند شهردار کرد در شرق ترکیه نیز به شدت انتقاد کرده بود.

بسیاری از مقامات ارشد حزب حاکم از جمله عبدالله گل، رئیس جمهور پیشین ترکیه، و علی باباجان، معاون نخست وزیر سابق این کشور، که هر دو از بنیان‌گذاران حزب عدالت و توسعه بوده‌اند نیز این حزب را ترک کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=3204 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی خوی
علی خوی
4 سال قبل

این ۳ نفر بالا بخصوص داود اوغلی مهره های امریکا هستند تقریبن در تورکیه همه سیاسیون این را می دانند. و این داود اوغلی بود چند سال پیش دستور داد هواپیمای روسی را در سوریه توسط جنگنده های تورکیه بزنند.
اما رسانه های غربی با شدت تمام در چند روز گذشته از متلاشی شدن حزب اودغان خبر می دهند. چرا مسایل یک حزب خارجی برای انها اینقدر مهم است؟ خرید اس ۴۰۰ از روسیه. اشکال تراشی برای استراتژی امریکا در منطقه. تلاش ادوغان برای بمب و موشک های هسته ای در مقابل عصراعیل . و در کل دوری تورکیه از ناتو . وووو. اگر اوردغان سیاست اسلامی را در مورد کشور را کنار بگذارد در شرایط فعلی حتی بهتر از امام اوغلی شهردار استانبول است . چون امام اوغلی با سیاستهای امریکا کنار خواهد . با توجه به اینکه در ۱۰ سال گذشته تورکیه از همه لحاظ بسیار بالا امده و تاثیر زیادی در مجامع بین الملی می تواند بگذارد و غرب این را می داند . در غرب و خود امریکا .اسیا.امریکای جنوبی ووو فیلم و سریالهای تورکی حرف اول را می زنند با میلیاردها بیننده غیر تورک. این فقط یک نمونه اش است و اینها همه مهم هستند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x