پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قضاوت فغانی در لیگ استرالیا – لیگ اروپا؛ منچستریونایتد با پیروزی کار را آغاز کرد، پیروزی دلچسب آرسنال

منچستریونایتد موفق شد در اولین دیدار خود در لیگ اروپا به پیروزی برسد.
هفته اول مرحله گروهی لیگ اروپا با برگزاری ۱۲ بازی به پایان رسید.

در گروه هفتم، پورتو در خانه ۲-۱ از سد یانگ بویز عبور کرد و رنجرز با نتیجه ۱ بر صفر فاینورد را شکست داد.

در گروه هشتم اسپانیول در اسپانیا در برابر فرانسواروژ نماینده مجارستان ۱-۱ متوقف شد اما لودوگورتس با حساب ۵-۱ زسکا مسکو را تحقیر کرد.

در گروه نهم، خنت در شب نیمکت نشینی میلاد محمدی ۳-۲ از سد سن اتین رد شد و وولفسبورگ در ورزشگاه فولکس واگن ۳ بر ۱ اولکساندریا را شکست داد.

اما در گروه دهم بروسیا مونشن گلادباخ در بروسیا پارک متحمل شکست سنگین ۴-۰ در مقابل وولفسبرگر نماینده اتریش شد! رم نیز با گل های کایسارا (گل به خودی)، ادین ژکو و نیکولو زانیولو و جاستین کلایورت ۴-۰ باشاکشهیر را مغلوب کرد.

در گروه یازدهم اسلووان براتیسلاو برابر بشیکتاش با نتیجه ۴ -۲ به پیروزی رسید و وولورهمپتون در مولنیکس از اسلاویا براگا ۱ بر صفر شکست خورد.

اما در مهم ترین دیدار در گروه دوازدهم منچستریونایتد در اولدترافورد با تک گل میسون گرینوود ۱ بر صفر آستانا را شکست داد و پارتیزان بلگراد برابر آلکمار ۱۰ نفره به تساوی ۲-۲ رضایت داد.

لیگ اروپا؛ پیروزی دلچسب آرسنال در شب شکست لاتزیو و اسپورتینگ

آرسنال در مقابل فرانکفورت به پیروزی ۳-۰ رسید.

به گزارش نود، فینالیست فصل قبل لیگ اروپا به بردی ارزشمند در آلمان رسید. رقابت های لیگ اروپا در این فصل به طور رسمی با انجام بازی های دور گروهی آغاز شد. پنج شنبه شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه، ۱۲ مسابقه از گروه های ۱ تا ۶ برگزار شد که در مهمترین مسابقات، آیندهوون، آرسنال و سویا مقابل رقبای خود پیروز شدند.

در گروه نخست، دودلانژ در یک بازی پرگل و به لطف درخشش در ۲۰ دقیقه پایانی توانست ۴-۳ آپوئل را شکست دهد. سویا هم با سه گل هرناندز، مونیر و تورس توانست قره باغ را مغلوب سازد.

در گروه دوم، کپنهاگن ۱-۰ لوگانو را شکست داد و دیناموکیف در ۸۴ به گل پیروزی بخش مقابل مالمو رسید تا ۱-۰ پیروز شود.

در گروه سوم، بازل با نتیجه پرگل ۵-۰ کراسنودار را شکست داد و ختافه با گل آنخل رودریگس ۱-۰ ترابوزان را مغلوب ساخت. در این بازی مجید حسینی در ترکیب اصلی ترابوزان حضور داشت.

آیندهوون در بازی مهم گروه چهارم توانست ۳-۲ اسپورتینگ را از پیش رو بردارد، مالون در دقیقه ۱۹ گل اول را زد، کواتس به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی ۲-۰ به نفع تیم هلندی شود. برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی گل زد تا بازی ۲-۱ شود، اما تیمو بامگاته بازی را ۳-۱ کرد و در نهایت اسپورتینگ توسط مندز فقط یکی از گل های خورده را جبران کرد. در دیگر بازی این گروه لاسک ۱-۰ روزنبرگ را شکست داد.

در گروه پنجم کلوژ دست به کار بزرگی زد و لاتزیو مدعی را ۲-۱ شکست داد. لاتزیو اگرچه با گل باستوس پیش افتاد ولی نتوانست برتری خود را حفظ کند. تلاش رن و سلتیک هم به تساوی ۱-۱ منجر شد.

در گروه ششم، استاندارد لیژ ۲-۰ ویتوریا گیمارش را شکست داد و در مهمترین بازی این گروه، آرسنال در آلمان به برتری ۳-۰ مقابل فرانکفورت رسید. ویلاک در دقیقه ۳۸ گل اول آرسنال را زد. فرانکفورت از دقیقه ۷۹ ده نفره شد و این کار را برای آرسنال راحت کرد تا ساکا و اوبامیانگ دو گل دیگر برای تیم امری بزنند.

با اعلام اسکار گرائو
بارسلونا و احتمال ثبت رکورد تاریخی درآمدزایی

مدیر اجرایی بارسلونا امروز در کنفرانسی خبری گفت که این باشگاه می تواند فصل جاری از رکورد یک میلیارد یورو درآمدزایی عبور کند.

اسکار گرائو، مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا اعلام کرد که این باشگاه در فصل جاری به اولین باشگاه ورزشی جهان تبدیل می‌شود که درآمدهایش از مرز یک میلیارد یورو در سال خواهد گذشت.

گرائو با اعلام اینکه پرونده مالی باشگاه بارسلونا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بسته شده است، گفت که بودجه‌ای که آبی‌و‌اناری‌ها در فصل ۲۰-۲۰۱۹ خواهند داشت، 57 میلیون یورو بیشتر از بودجه فصل گذشته باشگاه است و شامل سود خالصی معادل ۴۰ میلیون یورو خواهد بود.

طبق اعلام مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا، این باشگاه در فصل جدید از تمام منابع خود مجموعاً درآمدی معادل یک میلیارد و ۴۷ میلیون یورو خواهد داشت که افزایش ۲۴ درصدی را در حوزه بازرگانی (۶۲ میلیون یورو) نشان می‌دهد. این افزایش ناشی از جذب اسپانسرهای جدید و تمدید قرارداد‌ با حامیان مالی قبلی با ارقامی بهتر از سال‌های اخیر بوده است.

والیبال قهرمانی آسیا – تهران
پیروزی والیبال ایران مقابل چین تایپه – دیدار با کره در نیمه نهایی

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، به مصاف تیم ملی چین تایپه رفت و با حساب ۳-۰ به برتری رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دور دوم مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم چین تایپه رفت که ۳ بر صفر این تیم را شکست داد تا ساعت ۱۶ فردا در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری در دیدار نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، تیم ایران با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

*ست اول: ۲۵ – ۱۹ ایران
با شروع بازی ایران در میان حمایت پر شور هواداران ۴ – ۲ پیش افتاد. در ادامه اما عملکرد خوب دریافت کننده های چین تایپه باعث شد تا ۳ امتیاز متوالی را کسب کرده و ۵ – ۴ از ایران پیش بیفتند. با سرویسهای خوب معروف و آبشار عبادی پور، ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با یک امتیاز سرویس غفور اختلاف دو تیم به ۳ امتیاز افزایش یافت تا چین تایپه در امتیاز ۱۳  – ۱۰ تقاضای وقت استراحت کند. در حالی چین تایپه نتیجه را در امتیاز ۱۴ به تساوی کشاند، دو تک دفاع از موسوی و شفیعی وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ – ۱۴ به سود ایران کرد.

با شروع بازی سرعت حملات ایران روی پاسهای معروف بیشتر شد تا نتیجه ۱۹ – ۱۶ به سود ایران شود. سرویس عبادی پور پس از برخورد به لبه تور در زمین حریف خوابید تا “برانیسلاو مورو” در امتیاز ۲۱ – ۱۶ تقاضای وقت استراحت کند. برتری ایران در دفاع و حمله ادامه داشت تا این تیم نهایتا ۲۵ – ۱۹ پیروز ست نخست بازی شود.

*ست دوم: ۲۷ – ۲۵ ایران
در حالی که دو تیم به صورت پایاپای پیش میرفتند، روی خلاقیت فردی معروف، ایران ۵ – ۴ از حریف پیش افتاد. روی پاس سرعتی معروف، علی شفیعی آبشار خود را به امتیاز تبدیل کرد تا ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را برنده شود. با ورود دو تیم به زمین، “لیو هونگ مین” سه امتیاز متوالی را از طریق آبشار و سرویس کسب کرد تا نتیجه بازی ۱۲ – ۱۰ به سود چین تایپه شود. نهایتا ایران با آبشار قائمی نتیجه را ۱۵ – ۱۵ به تساوی کشاند و روی تک دفاع موسوی ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را به پایان برد.

روی حرکات سرعتی معروف و موسوی دفاع چین تایپه بارها جا ماند تا نهایتا روی دفاع موسوی ایران ۲۰ – ۱۸ از حریف پیش بیفتد. در حالی ایران ۲۱ – ۲۰ پیش بود، چین تایپه تقاضای وقت استراحت کرد. در اواخر این ست دو تیم سرویسهای خوبی نزدند و تا امتیاز ۲۵ مساوی پیش رفتند، اما این تیم ایران بود که با به کار گیری سرعت در حمله ۲۷ – ۲۵ ست دوم را از آن خود کرد.

*ست سوم: ۲۵ – ۲۱ ایران

بازیکنان چین تایپه با شروع ست سوم عملکرد بهتری در زدن سرویس داشته و ۵ – ۳ از ایران پیش افتادند. در حالی که نتیجه در امتیاز ۶ مساوی شد، با دو اشتباه متوالی بازیکنان چین تایپه در زدن آبشار، ایران ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود تیم ها به زمین اما شاگردان برانیسلاو در امتیاز ۹ بازی را به تساوی کشاندند. چین تایپه در حالی در امتیاز ۱۳ از ایران پیشی گرفت که ۱۱ – ۹ عقب بود. در ادامه “تسونگ هسوآنگ” با سرویسهای قدرتی خود دریافتهای ایران را دچار مشکل کرد تا چین تایپه ۱۳ – ۱۵ از ایران جلو ببیفتد. در حالی که با درخشش قائمی در خط سرویس بازی ۱۵ – ۱۵ مساوی شد، اما در نهایت چین تایپه ۱۵ – ۱۶ وقت استراحت فنی دوم را به سود خود کرد.

با ورود تیم ها به زمین، روی اشتباه “یون لیانگ” در زدن آبشار، ایران در امتیاز ۱۸ – ۱۷ از حریف پیش افتاد. در حالی که ایران توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهد، “برانیسلاو” در امتیاز ۲۰ – ۱۸ تقاضای وقت استراحت کرد. در اواخر این ست بازیکنان ایران عملکرد خوبی در زدن سرویس داشتند و با نتیجه ۲۵ – ۲۱  پیروز ست سوم شدند تا در مجموع سه بر صفر برنده این دیدار شوند.

ایران در مسابقه نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی می‌رود.

قضاوت داور ایرانی در لیگ استرالیا/ فغانی: قضاوت در استرالیا بهترین فرصت است

داور بین المللی ایران که به استرالیا مهاجرت کرده در سال ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ در لیگ این کشور قضاوت خواهد کرد.

به نقل از myfootball، فدراسیون فوتبال استرالیا به طور رسمی اعلام کرد علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران در جهان به صورت تمام وقت در لیگ کشور استرالیا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ قرارداد امضا کرد.

فغانی جدیدا از ایران به دلایل خانوادگی مهاجرت کرد و در نتیجه با پیشنهاد فدراسیون فوتبال استرالیا به صورت رسمی قرار است قرارداد همکاری امضا کند.

علیرضا فغانی دو مسابقه ای اف سی کاپ، ۴ مسابقه جام جهانی از جمله دیدار رده بندی بین انگلیس و بلژیک، ۲ مسابقه جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ و فینال المپیک بین آلمان و برزیل را سوت زده است. وی دو بار داور سال آسیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ انتخاب شد.  فغانی همچنین داور فینال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ بین کره و استرالیا در سیدنی بود.

فغانی به جرگه داورانی همچون الکس کینگ، کریس بیس و شان ایوانس پیوست. ریس کمیته داوران استرالیا کریس نیکو در این باره گفت: باعث افتخار ماست که فغانی به لیگ ما پیوسته است. او تجربه های زیاد بین المللی دارد و به مسابقات ما کمک زیادی می کند، علاوه بر این او می تواند به داوران جوان‌ کمک کند. 

وی افزود: برای ما باعث خوشحالی است که فغانی و خانواده اش به اینجا می آیند و این کار ما را آسان کرد تا بتوانیم به او پیشنهاد همکاری بدهیم.

علیرضا فغانی هم در این باره اظهار داشت: این بهترین فرصت است بتوانم در این لیگ قضاوت کنم، تصمیم بزرگی بود که کشورم را ترک کردم اما خدا را شکر که قادر هستم در یکی از بهترین های لیگ های آسیا قضاوت کنم و داوری ام را در مسابقات رسمی بین المللی ادامه دهم. بارها از استرالیا پیشنهاد داشتم برای همین احساس نزدیکی با باشگاه ها و ورزشکارانش دارم. من و خانواده ام مدت ها به دنبال مهاجرت به استرالیا بودیم و حالا فصل جدیدی از زندگی ما آغاز شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=4589 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x