جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

«ماه همه بخشی هستیم» – پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفته تپه

پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

اعتصاب کارگران نیشکر هفته تپه روز جمعه پنجم مهر ماه ادامه یافت. این اعتصاب در اعتراض به اخراج بیست نفر از کارگران این شرکت و پیگیری دیگر خواسته های کارگران صورت می گیرد. در پنجمین روز اعتصاب خواست آزادی اسماعیل بخشی نماینده ی کارگران با تاکید بیشتری از سوی اعتصاب کنندگان مطرح شد. کارگران در پاسخ به سخنرانی های نمایندگان خود فریاد می زدند: اسماعیل و گرفتن، ما همه بخشی هستیم!

در پنجمین روز این اعتصاب، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بیانیه ای منتشر کرد و از مبارزات کارگران شرکت قدردانی نموده و خواهان آزادی اسماعیل بخشی و بازگشت کارگران اخراجی به کار شد. در این بیانیه آمده است:

درود بر کارگران هفت تپه

کارگران حق طلب و مبارز در هفت تپه، شما یک بار دیگر نشان دادید و ثابت کردید که یک خانواده بزرگ به نام کارگران هفت تپه هستید.
شما با جسارت و آگاهی نشان دادید که دست در دست و در کنار هم غم خوار همدیگر هستید.
شما به دشمنان کارگران نشان دادید که کارگران درد مشترکی دارند.
شما کارگران هفت تپه نشان دادید که اخراج همکاران خود را تحمل نمی کنید.
شما نشان دادید که اخراج هر کارگر، اخراج خود شماست و به این دلیل امروز در پنجمین روز اعتصاب در حمایت از برادران اخراجی خود دست از کار کشیده و به دفاع از کارگران اخراجی سر کار نرفتید.
شما با شعار اسماعیل را گرفتن ما همه بخشی هستیم؛ ثابت کردید که نه تنها اسماعیل را فراموش نکرده اید، بلکه همچون گذشته حامی و مدافع نماینده خود هستید.

شما امروز یک بار دیگر قدرت ، جسارت و همدلی خود را به نمایش گذاشتید و لبخند پیروزی را بر لبان اسماعیل و خانواده و بیشتر از همه روی لبان نهال، دختر همکار دربندتان نشاندید.

درود بر اراده شما، درود بر شهامت شما، درود بر آگاهی و فهم و شعور شما کارگران هفت تپه.

اسماعیل بخشی نماینده و صدای کارگران هفت تپه بود، اما اگر کمی دقت کنیم می بینیم که اسماعیل درد دل تمام کارگران و مردم زحمتکش و فرو دست جامعه ایران را بیان کرد.

او از نان، کار، آزادی؛ سخن گفت، او صدای کارگران و مردم فرو دستی بود که فرزندانشان به دلیل بی پولی ناچار به دست فروشی و ترک تحصیل می شوند، او صدای کسانی بود که به دلیل فقر و نداری مجبور به فروش کلیه می شوند، او صدای کسانی بود که توانایی دریافت خدمات درمانی، آموزش و تحصیل و بیان نظرات و… ندارند، او صدای آزادی بود و گفت ایجاد تشکل مستقل حق ماست، او گفت کار را از ما نگیرید، او گفت زندگی شایسته حق ماست، او گفت ما باید بتوانیم برای سرنوشت خود تصمیم بگیریم.

درود بر شما که امروز صدای اسماعیل بخشی و ۲۰ نفر از همکاران اخراجی هستید.

درود بر عزم شما که همچون کوه، از خواست و مطالبات به حق خود و دیگر کارگران به دفاع برخواسته اید.

شما یک‌بار دیگر ثابت کردید که صدای کارگرانی هستید که از ستم و استثمار به تنگ آمده اند. درود بر شما.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از مطالبات به حق کارگران، خواستار آن است که کارگران در هر کارگاه و کارخانه و هر شرکتی که هستند، با هم و در کنار هم‌ باشیم تا بتوانیم یک صدا علیه کسانی باشیم که فقر و تنگدستی، ستم و استثمار، اخراج و زندان و بی حقوقی ها را به ما تحمیل می کنند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه
۵ مهر ۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=5900 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x