پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بدون تشکیل دادگاه تجدید نظر؛ حکم حبس آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی تائید شد

حکم دادگاه انقلاب تهران مبنی بر محکومیت آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین و گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی سابق در مرحله تجدید نظر و بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تائید شد. این شهروندان در تیرماه سال جاری از بابت پرونده ای که در دوران حبس علیه آنها گشوده شده بود، هرکدام به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری دیگر و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شده بودند. به گفته وکلای مدافع آنها و بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود.

وی همچنین درباره‌ی آتنا دائمی گفت: من وکالت خانم دائمی را برعهده ندارم، اما حکم ایشان هم عینا تایید شده است.
بر اساس حکم صادره توسط دادگاه بدوی که به تائید دادگاه تجدید نظر نیز رسیده است، آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی هرکدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری و در مجموع هرکدام به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) این مدت به برای هر یک از متهمان به ۲ سال و ۱ ماه حبس کاهش پیدا خواهد کرد.
دادگاه همچنین علاوه بر این هر یک این دو شهروند را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم کرده است.

جلسه دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات این دو شهروند در تاریخ ۲۸ خردادماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود و با توجه به محکومیت پیشین این افراد، این دادگاه برای صدور حکم جدید به ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی استناد کرده بود که بر اساس آن در صورت تکرار جرم، قاضی اجازه خواهد داشت حکمی بیش از حداکثر مجازات تعیین شده صادر کند.
لازم به ذکر است پس از صدور حکم بدوی و اعتراض متهمان و وکلای آنها، پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد. در این خصوص تماسی از طرف دادگاه با متهمان و وکلای آنها گرفته نشد و دادگاه تجدیدنظر نیز با حضور آنها برگزار نشد. آقایان رییسیان و امیری وکلای مدافع گلرخ ایرایی و آتنا دائمی لوایح تجدیدنظرخواهی خود را به صورت کتبی به دادگاه ارائه کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=2261 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x