جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

یک فعال تلگرامی به ۳۵ سال حبس محکوم شد

عباس نوری شادکام، فعال تلگرامی از بابت عناوین اتهامی مختلف به ۳۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال اقامت اجباری در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان محکوم شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در خردادماه سال گذشته در دادگاه کیفری استان یزد برگزار شده بود. وی در مردادماه سال ۹۵ توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت و در خردادماه ۹۶ با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود…

به گزارش خبرگزاری هرانا، عباس نوری شادکام، فعال تلگرامی از بابت ۵ عنوان اتهامی به ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان یزد، عباس نوری شادکام از بابت اتهام “اهانت به پیامبر” به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اهانت به داوود نبی” به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اهانت به حضرت زهرا” به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اهانت به حضرت موسی” به ۷ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام “اهانت به حضرت خدیجه” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
به گفته محمد مقیمی، وکیل مدافع عباس نوری “با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی یکی از این احکام ۷ سال حبس تعزیری به عنوان اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود. این رای در دیوان عالی کشور نیز به تائید رسیده و به زودی جهت اجرای حکم به موکل ابلاغ خواهد شد. علاوه بر این موکل به ۲ سال اقامت اجباری در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان نیز محکوم شده است”.

این وکیل دادگستری همچنین افزود: “علاوه بر این اتهامات، اتهامات دیگری از جمله سب النبی و تبلیغ علیه نظام نیز در دادگاه انقلاب بافق علیه آقای نوری مطرح بود که خوشبختانه از این اتهامات تبرئه شدند”.

عباس نوری شادکام در تاریخ ۲ مردادماه ۹۵ توسط مامورین اطلاعات سپاه به دلیل فعالیت های تلگرامی و با اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و پس از نزدیک به ۱۱ ماه در تاریخ ۲۰ خردادماه ۹۶ با تودیع قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی آزاد شد.

جلسه آخر دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای شادکام که منجر به صدور این حکم شد در خردادماه سال گذشته و در شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان یزد برگزار شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=2657 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x