جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از توپ طلا تا آنتونلا، از دمبله تا دختر انریکه؛ پاسخ‌های لئو مسی در یک گفت‌وگوی مفصل و جذاب

لیونل مسی می‌گوید نمی‌تواند با اطمینان بگوید که بارسا برای جذب نیمار به اندازه کافی تلاش کرده یا نکرده ولی بر خلاف شایعات، عدم انتقال نیمار باعث ناامیدی او نشده است.

لیونل مسی، ستاره بزرگ بارسلونا می‌گوید شایعاتی که می‌گویند او از ناکامی بارسا در جذب نیمار در تابستان جاری ناراحت و ناامید شده صحت ندارد. مسی همچنین می‌گوید مطمئن نیست که بارسا برای جذب نیمار به اندازه کافی تلاش کرده یا نکرده است.

به گزارش “ورزش سه”، سالها پیش بعد از انتقال نیمار به بارسلونا او و مسی چهار سال در نوکمپ همبازی بودند و زمانی که لوئیس سوارز هم یک سال بعد به بلوگرانا پیوست، این سه مثلث مرگباری در خط حمله بارسلونا تشکیل داده بودند. این مثلث تهاجمی در سه  سال موفق شد دو بار قهرمان لالیگا شده، سه بار جام حذفی اسپانیا را فتح کرده و یک بار هم در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسد.

 با اینکه در تابستان جاری انتقال دوباره نیمار به بارسا داغ‌ترین موضوع بازار نقل و انتقالات بود ولی این انتقال در نهایت انجام نشد. حالا با توجه به حرفهای مسی به نظر می‌رسد او با این موضوع کنار آمده و می‌گوید شایعات درباره ناراحتی شدیدش از انجام نشدن انتقال نیمار درست نیست.

 مسی به روزنامه کاتالان اسپورت گفت:” خیلی دوست داشتم نیمار به بارسلونا بیاید. راستش را بخواهید نمی‌دانم بارسا برای بازگشت نیمار هر کاری که ممکن بوده را انجام داده یا نه. ولی مطمئنم مذاکره با PSG کار ساده‌ای نیست”.

 من ناامید نیستم. ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم که می‌تواند در همه جبهه‌ها بجنگد، حتی بدون نیمار. نیمار در سطح ورزشی یکی از بهترینهای دنیا است و حضور او می‌توانست از نظر اسپانسرینگ هم کمک بزرگی به باشگاه باشد و تصویر باشگاه را درخشان‌تر کند”.

 لیگ قهرمانان و تلاش بارسا برای قهرمانی در این رقابت‌ها: من شخصا دوست دارم با بارسا قهرمان چمپیونزلیگ شویم ولی جامهای دیگر هم برای ما مهم است و به سادگی از هیچ جامی نخواهیم گذشت”.

 رقبای بزرگ این تیم در اسپانیا:” اتلتیکو و رئال مادرید برای تقویت تیمهای خود تلاش زیادی کرده‌اند. به خصوص رئال در این مورد واقعا موفق بوده و بازیکن بسیار خوبی مثل ادن هازارد را جذب کرده. از این گذشته تیم‌های دیگر اروپایی مثل یوونتوس و منچسترسیتی هم در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته‌اند”.

 شکست تلخ بارسا در آنفیلد در نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ سال گذشته: ما در آنفیلد شب ناامیدکننده‌ای داشتیم و من پیش از این هم درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. می‌خواهم از تجربه‌ای که بدست آوردیم بگویم.  واقعیت این است که وقتی بازی رفت را با پیروزی پشت سر می‌گذارید نباید فکر کنید که برنده شده‌اید و کار تمام است. به خصوص وقتی در استادیوم‌های انگلیسی بازی دارید که هواداران خیلی خوب از تیم‌هایشان حمایت می‌کنند و می‌توانند ورق را برگردانند.

 شانس برنده شدن توپ طلا: نمی‌دانم. دیگر معلوم نیست چه کسی برنده است. این اواخر بیشتر به نتایج تیمها دقت می‌شود که بد هم نیست. چمپیونزلیگ حالا از اهمیت خیلی زیادی برخوردار شده. گاهی اوقات هم جام جهانی یا تورنمنت‌های مهم دیگر روی نتایج تاثیرگذار هستند. نمی‌دانم. واقعیت این است که هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که بتوان گفت برنده توپ طلا بر اساس آن تعیین می‌شود. من هیچوقت به اینکه شانس دریافت توپ طلا هستم یا نه خیلی فکر نمی‌کنم و همینطور که گفته‌ام جوایز فردی برایم در درجه دوم اهمیت قرار دارد. 


مصدومیت: حالا احساس می‌کنم بهترم. راستش اوضاع خیلی بدی بود چون در اولین تمرین برایم اتفاق افتاد. البته مصدومیت ساده‌ای بود. اول فکر می‌کردم کامل خوب شده‌ام ولی در یکی از جلسات تمرینی قبل از بازی با بتیس دوباره عود کرد. ولی من از این نظر خیالم راحت است و هر وقت که احساس کنم برایم ایمن است بازی می‌کنم.


بازگشت به میادین: من هنوز تنهایی تمرین می‌کنم. ولی تاریخ مشخصی هنوز اعلام نشده. دکترها من را تحت نظر دارند و هر زمان که صد در صد معالجه شوم به میادین برمی‌گردم. مطمئنم درمقابل والنسیا بازی نمی‌کنم و باید ببینیم به بازی مقابل دورتموند یا گرانادا می‌رسم یا نه. هنوز هیچ تاریخ مشخصی نمی‌توانم بگویم. 

شروع فصل برای بارسلونا: نگرانی‌ای وجود ندارد. ما چون مصدومین زیادی داشتیم شرایط خاصی در ابتدای فصل برای تیم بوجود آمده بود. ما مقابل بیلبائو عالی بازی کردیم درحالیکه بازی در زمین آنها ساده نیست. در نیمه دوم کنترل کامل بازی را در اختیار داشتیم ولی در زدن ضربات آخر بی‌دقتی کردیم و باختیم درصورتیکه شایسته آن نبودیم. مقابل بتیس عالی بودیم ولی در بازی مقابل اوساسونا مصدومین زیاد بلای جان‌مان شد. ما شروع خوبی نداشته‌ایم و بعد از این وقفه بازی‌های ملی باید خودمان را تقویت کنیم. 

درباره شایعات دخالت در مدیریت تیم: من به این شایعات عادت کرده‌ام. اولین بار نیست که این حرفها را می‌شنوم. ولی همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این شایعات واقعیت ندارد. حتی گفته می‌شود من در ارنج تیم دخالت می‌کنم. همینطور که گفتم به این حرفها عادت کرده‌ام و دیگر به آنها اهمیت نمی‌دهم. 

درباره رفتار عثمان دمبله: دمبله بازیکن فوق‌العاده‌ای است. او جوان است و امسال برایش اهمیت خیلی زیادی دارد. او باید تغییر کند و با حرفه‌ای گری بیشتر به هدفش که باید موفقیت در بارسلونا باشد برسد. امیدوارم او امسال مثل سالهای گذشته بدشانسی نیاورد و با مصدومیت‌های متعدد دست به گریبان نشود. چون سال گذشته زمانی که بارسا بیشترین نیاز را به او داشت عثمان مصدوم شده بود. امیدوارم امسال این اتفاق نیفتد. دمبله به عنوان بازیکن فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است. 

ازدواج با آنتونلا: او همه چیز من است و حضور او در کنار من خیلی مسائل را ساده می کند. ما مدتهاست که همدیگر را می شناسیم و آنتونلا می داند که چگونه در لحظات تلخ با من رفتار کند. او تقریبا روز بدی نداشته و همیشه روحیه خوبی دارد. آنتونلا یک همراه فوق العاده است. است. او دخترعموی بهترین دوست من بود و ما آنجا یکدیگر را ملاقات کردیم.

درگذشت دختر لوییس انریکه: این یک اتفاق وحشتناک بود و هیچ کس انتظار آن را نداشت، اگرچه ما کمی در مورد نحوه درمان می دانستیم اما شما هرگز انتظار چنین اخباری را ندارید. متأسفانه این اتفاق در دنیا بسیار رخ می دهد. این یک اتفاق وحشتناک بود که هیچ توضیحی در موردش وجود ندارد و ما خیلی متاسفیم. همه ما فرزند داریم و به چنین چیزهایی فکر می کنیم و آنچه برای خانواده رخ می دهد وحشتناک است. من نمی توانم چیزی بگویم زیرا نمی دانم شرایط لوییس انریکه در این لحظه چگونه است، اما این اتفاق یک مسئله پیچیده است.

 احتمال شام خوردن با کریستیانو رونالدو: من همیشه گفته ام که هیچ مشکلی با او ندارم. ما تا حال با هم دوست نبوده ایم چون در تیم مشترکی بازی نکرده ایم و همیشه تنها در مراسم اهدای جوایز همدیگر را ملاقات کرده ایم. در آخرین مراسم ما بیشتر صحبت کرده و نزدیک تر شدیم. من نمی دانم مراسم شام برگزار خواهد شد یا خیر، زیرا هر کدام از ما یکجا زندگی می کنیم و تعهدات خود را داریم. اما اگر قرار به رخ دادن این اتفاق باشد، من مشکلی ندارم.

https://akhbar-rooz.com/?p=3193 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x