چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سی‌‌ان‌ان: مقام‌های کاخ سفید در حال گفت‌وگو برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران

ایلنا: به گزارش سی‌ان‌ان، دو مقام آگاه کاخ سفید که نامشان منتشر نشده است، خبر دادند که گفت‌وگوهایی در کاخ سفید برای اجرای طرح فرانسه مبنی بر اعطای خط اعتباری به ایران و کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حال اجراست تا شرایط برای دیدار احتمالی میان رؤسای‌ جمهور ایران و آمریکا در نیویورک فراهم شود. این مقام‌های آمریکایی همچنین خاطر‌نشان کردند وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز با طرح فرانسه برای کاهش تحریم‌ها و اعطای خط اعتباری به ایران موافقت نکرده است.

جزئیاتی از پیشنهاد ۱۵ میلیارد‌دلاری فرانسه به ایران

پیشنهاد ۱۵‌میلیارد‌دلاری فرانسه به ایران، این‌روزها کلیدواژه سیاست خارجی و مذاکرات ایران با اروپاست. روز گذشته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از نتیجه مذاکرات در این زمینه را مطرح کرده است. مجتبی ذوالنور در نشست اداری استان قم درباره لزوم ادامه مذاکرات با اروپا گفته است: «با اقدام‌های انجام‌شده و مذاکرات صورت‌گرفته، بنا شد اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط پنج‌میلیارد‌دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند. این مبلغ به‌عنوان پیش‌فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود».

ذوالنور در ادامه گفته است: «این موضوع برای ایران پذیرفتنی نیست». او ادامه داده: «ما برای این موضوع برجام را امضا نکردیم و بنا بود تمام شرایط عادی‌سازی شده و تحریم‌ها رفع شود و اگر این موضوع را قبول کنیم، یعنی به آن بسنده کرده‌ایم

https://akhbar-rooz.com/?p=3832 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x