پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزادی زودهنگام ۷ تن از دراویش گنابادی از زندان

مصطفی رهسپار، درویش گنابادی امروز سه‌شنبه ۵ فروردین‌ماه از زندان پارسیلون خرم‌آباد آزاد شد. روز دوشنبه ۴ فروردین‌ماه نیز، رسول هویدا، جعفر احمدی، مجید رشیدی، رضا رضایی، حسن شاهرضا و احمد ایرانی خواه، ۶ تن از دراویش گنابادی از زندان تهران بزرگ آزاد شدند. این آزادی‌های زودهنگام به مناسبت عید نوروز و تحت عنوان عفو به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور صورت گرفته است. زندانیان سیاسی که بیش از ۵ سال محکومیت دارند شامل این عفو نمی‌شوند.

رسول هویدا، جعفر احمدی، مجید رشیدی و حسن شاهرضا پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران هر یک به تحمل ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید محکوم شده بودند. احمد ایرانی خواه نیز به ۷ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شده بود. همچنین رضا رضایی توسط دادگاه انقلاب به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به میرجاوه محکوم شده بود. مصطفی رهسپار نیز توسط دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا بود.

این افراد پیشتر در جریان واقعه “گلستان هفتم” بازداشت شده بودند. گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال ۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها درویش بازداشت و سپس به احکام شلاق، حبس و اعدام محکوم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=23980 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x