جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیماهای بلاروس بسته شد

شورای اتحادیه اروپا در پی فرود اضطراری هواپیمای حامل رامان پراتسویچ، فعال ۲۶ ساله مخالف دولت بلاروس در فرودگاه مینسک، آسمان این منطقه را به روی پروازهای بلاروس بست.

پرواز شماره ۴۹۷۸ شرکت هواپیمایی «رایان ایر» روز یکشنبه در میانۀ سفرش از آتن، پایتخت یونان به سوی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با هشدار امنیتی از سوی مقامات میسنک درباره وجود «بمب» در داخل هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در بلاروس شد و به این ترتیب منتقد دولت بلاروس بلافاصله بازداشت گردید.

شورای اتحادیه اروپا در قطعنامه نشست ویژه برای بررسی این حادثه، از بلاروس خواست تا فورا رامان پراتسویچ و سوفیا ساپگا، دو روزنامه‌نگار مسافر این هواپیما را آزاد کند.

رهبران ۲۷ کشور اروپایی ضمن درخواست از ایکائو برای بررسی دقیق این حادثه «بی‌سابقه» از قصد خود برای اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بیشتر علیه بلاروس خبر داده است.

روسیه، تنها حامی بلاروس در این ماجرا که واکنش کشورهای غربی به این حادثه را «تکان دهنده» و اقدام بلاروس را «عقلانی» توصیف کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حادثه را «نگران کننده» توصیف کرد و از «حمایت این سازمان از انجام یک تحقیق کاملا شفاف و مستقل» خبر داد. او همچنین از همه طرف‌های درگیر در این موضوع خواست تا در انجام چنین تحقیقی همکاری داشته باشند.

https://akhbar-rooz.com/?p=114448 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x