پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

احضار کاوه مظفری، جلوه جواهری و فروغ سمیع نیا به دادسرا

کاوه مظفری، جلوه جواهری و فروغ سمیع نیا روز شنبه ۲۷ اردیبهشت طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت احضار شدند. آن ها دیماه ۹۸ در جریان مراسم چهلمین روز کشته شدن نوید بهبودی یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

بر اساس این ابلاغیه این فعالین باید ظرف ۵ روز از زمان دریافت این احضاریه به شعبه مربوطه مراجعه کنند.

اتهام مطروحه در خصوص این شهروندان فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان شده است.

این سه فعال حقوق زنان پیشتر در تاریخ ۵ دی‌ماه ۹۸، مصادف با چهلم شماری از جانباختگان اعتراضات آبان ماه، در مراسم نوید بهبودی، یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان، توسط نیروهای انتظامی در روستای گوراب زرمیخ، از توابع صومعه سرا واقع در استان گیلان بازداشت شدند. آنها نهایتا پس از حدود سه هفته هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

اتهام مطروحه علیه این ۷ فعال مدنی در جریان مراحل بازجویی “اجتماع و تبانی” از طریق حضور در مراسم چهلم نوید بهبودی، یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ عنوان شد.

نوید بهبودی، ۲۳ ساله. مجرد، اصالتاً اهل گیلان و ساکن قلعه حسن خان (شهر قدس تهران) بوده و به عنوان مدل مشغول به کار بوده است. نوید بهبودی روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری در قلعه حسن خان تهران در اثر اصابت گلوله به قتل رسید. پیکر آقای بهبودی پس از تحویل به خانواده به روستای مَهویزان، در حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا منتقل شد و روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ۹۸ در قبرستان این روستا به خاک سپرده شد.

مَهویزان روستایی در شمال غربی استان گیلان ایران است. این روستا در حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا گیلان قرار دارد.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=30626 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x