پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ادامه اعتراضات به حکم اخراج معلم زندانی محمد حبیبی

بیانیه منتخبین شورای عالی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در محکومیت رای اخراج معلم در بند( محمد حبیبی)

جناب آقای حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش و پرورش

ما جمعی از منتخبین استانی شورای عالی آموزش و پرورش ، صدور رأی اخراج جناب آقای محمد حبیبی فعال صنفی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران را قویا محکوم می کنیم و از شما درخواست می کنیم برای رفع این مشکل اقدام کنید.

محمد حبیبی فعال صنفی دلسوزی هستند که تلاش وفعالیت ایشان برای اصلاح ساختار آموزش و پرورش و اجرای عدالت آموزشی بوده است.
لذا در آستانه هفته معلم به جای مجازات شایسته تقدیر و پاداش هستند.
به احتمال زیاد مستند صدور این حکم، غیبت آقای حبیبی بوده است. اما غیبت خارج از اراده او بوده و با معیارهای حقوقی نمی توان شخص را به خاطر فعلی که اختیار انجام یا عدم انجام آن را ندارد مجازات کرد. مقامات آموزش و پرورش، اگر واقعا به شعارهای دولت در انتخابات عمل کنند، باید اولا برای اثبات بیگناهی معلمان زندانی و تعدیل احکام آنها رایزنی موثر کنند.
ثانیا در این شرایط کرونایی که نیمی از زندان عادی هم به مرخصی رفته اند، پیگیر مرخصی محمد حبیبی باشند.
ثالثا اگر یار شاطر نیستند، بارخاطر نباشند و با صدور حکم اخراج، ظلم بیشتری را بر این معلم روا ندارند.

۱.شهریار نادری
۲.پری ناز امیری
۳.کیومرث امیرخانی
۴.محسن مرادی

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین در محکومیت حکم اخراج محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان استان تهران از آموزش و پرورش

هنوز جامعه فرهنگیان در شوک حکم دور از انصاف زندان و شلاق محمد حبیبی بود که به ناگاه و با وجود وعده پیگیری چندین باره وزارت آموزش و پرورش با خبر اخراج حبیبی، نقاب از چهره پوشالی منشور شهروندی برافتاد. خبر تلخ این حکم در آستانه روز معلم، روزهای آموزش و پرورش را خاکستری تر کرد و عزم فعالین صنفی را استوارتر گرداند.

با گذشت بیش از دو دهه از عمر رسمی فعالیت کانون های صنفی فرهنگیان، شاهد سیاست های تلخ حاکمیت در برخورد با تشکل های عدالتخواه هستیم؛ سیاستی که می رود تا کانون ها را از اندیشیدن و نقادی تهی کند.
گویی سیاست حاکم بر این قرار گرفته است که دلسوزان را به ذیل بکشد و ریاکاران و چاپلوسان را بر صدر بنشاند، “حبیبی” و حبیبی ها را به بند بکشد تا آئینه عبرت همفکرانش شود تا بدانند فردایی اینچنین در انتظارشان است؛ اما با وجود سیاست هایی این چنین، معلمانی مانند محمد حبیبی ها در برابر آماج نامهربانی ها ایستاده اند تا گامی در جهت تحقق عدالت خواهی بردارند.

پیش گرفتن سیاست هایی از این دست، راه عقلانیت را بر کاربدستان می بندد و با خود مطلق انگاری و خود برتر بینی و راندن نقادان، فضای جامعه را به سوی اختناق می کشاند. این گونه است که نقادان دلسوزی چون حبیبی و ده ها فعال صنفی تاب آورده نمی شود و کینه جویانه احکام ظالمانه زندان، شلاق و اخراج برایشان صادر می شود تا هشداری باشد برای آنانی که دغدغه فرداهایی بهتر دارند.

بی شک دستور کار مقابله با اندیشه نقاد، آزادی بیان، سرکوب و نادیده انگاری خواسته ها، نتیجه ای جز شکاف روزافزون بین مسئولان و مردم ندارد. هر چند اقدامات بازدارنده و سرکوب گر رخنه ای در اندیشه اصلاح گرایانه وارد نخواهد کرد.

آگاهانه بر این باوریم این روزهای خاکستری و سرد به پایان می رسد؛ اما افکار عمومی و روح پرسشگر تاریخ بی عدالتی که بر “حبیبی” و حبیبی ها رفته است، در عدالتخانه تاریخ به محکمه خواهد کشید.

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین ضمن حمایت از فعالیت صنفی و قانونی همه ی اقشار جامعه، اخراج محمد حبیبی، معلم دانا، اندیشمند، عدالت خواه، مدافع حقوق معلمان و دانش آموزان را مغایر قانونی اساسی و حقوق شهروندی می داند و خواهان پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش است.

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین
هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=27692 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x