شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از آبان تا آمریکا: سرنوشت مشترک یک مبارزه

در این ویدیوی کوتاه ۵ دقیقه ای ضمن مروری بر اعتراضات اخیر آمریکا و اسطوره‌زدایی از نقش «مبارزات مسالمت‌آمیز» در تاریخ این کشور، به این می‌پردازیم که چرا سرنوشت مبارزۀ ما و مردم آمریکا به یکدیگر گره خورده است؟

کمیته عمل سازمانده کارگری: ۴۲ سال ژست‌ها و شعارهای توخالی و نمایشیِ «ضدآمریکایی» از سوی یک رژیم سراسر متحجر به نام جمهوری اسلامی، چنان باعث تأثیر معکوس و احساسات «آمریکاپرستی» در میان بخشی از نسل جدید و جوان شده که شاید بتوان گفت هیچکس به اندازۀ جمهوری اسلامی نمی‌توانست یک‌تنه چنین ضربه‌ای به حافظۀ تاریخی نسل ما در قبال آمریکا و تاریخ مبارزاتیِ درون و بیرون و علیه آن بزند.

 در این ویدیوی کوتاه ۵ دقیقه ای ضمن مروری بر اعتراضات اخیر آمریکا و اسطوره‌زدایی از نقش «مبارزات مسالمت‌آمیز» در تاریخ این کشور، به این می‌پردازیم که چرا سرنوشت مبارزۀ ما و مردم آمریکا به یکدیگر گره خورده است؟

https://akhbar-rooz.com/?p=32332 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
3 سال قبل

این کارِ ارزشمند, ریشه ی دشواریها و گرفتاریهای بیشینه ی انسان ها در سراسرِ جهان را نشان داده است.
سالهاست که سرمایه داری بر تمام جهان چیره گردیده و کنترل همه سویه ای را در دست خود گرفته است. این نظام بر بنیاد آزمندی بی پایانِ اقلیتی از انسان ها (یعنی سرمایه داران) بنا شده و پاسداری میشود. این نظام در کنار پیشرفتهایی که در سویه های گوناگون پدید می آورد, تاثیرات ویرانگرِ پرشماری در زندگی اکثریت مردمان (یعنی مزد بگیران و زحمتکشانِ) دنیا و زیست بوم میگذارد.
از همین نگرگاه, این نظام غیر انسانی ست و, خواه ناخواه, اکثریت انسان ها را به مبارزه بر علیه خود میکشاند. کودتاها, جنگها, درگیریها و مبارزات روزافزونی که در دهه های اخیر در برابرِ سرشت بیدادگرِ سرمایه داری دیده ایم جلوه های رویارویی دادخواهان و بیدادگران بوده است. در این رویارویی, فربهی روزافزون از آنِ بیدادگرانِ کم شمار و محرومیت بی پایان از آنِ مزد بگیران و زحمتکشانِ پرشمار جهان بوده است. درست بهمین دلیل است که, بنابر آمار موسسه آکسفام, نابرابریهای فزونگیر در این نظام در سال ۲۰۱۸ بدانجا رسیده بود که ثروت ۲۶ تن در آن همسنگ داریی نیمی از جمعیت جهان (نزدیک به ۴ میلیارد نفر) گردید… و در سال ۲۰۲۰, یک درصد از ثروتمندترینانِ جهان بیش از دو برابرِ دارایی های نزدیک به ۷ میلیارد نفر از جهانیان را در اختیار خود دارند!
آیا این تاراج, نوشیدنِ خونِ مردمان, به توبره کشیدنِ خاک جهان, و نمونه ی بلورین بربریت نیست؟ اگر از جایگاه انسانی در برابر این بربریت نایستیم, جای ما کجاست و بهره مندی ما در این نظام به بهای محرومیت چند تن از انسان هاست؟

کیا
کیا
3 سال قبل

شباهت ها خیلی خوب عنوان شده است، ولی حکومت اسلامی در ایران با هیچ حکومتی در تاریخ بشریت قابل مقایسه نیست تا چه رسد با آمریکا که بسیاری از حقوق جهان مدرن را داراست و مسلما از این مشکل میتواند خیلی راحتتر خارج شود تا حکومت. ایران!!!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x