جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار مرکزی بازگشت هپکو به دولت را تکذیب کرد

استاندار مرکزی گفت: فسخ قرارداد سهامدار قبلی هپکوی اراک به منزله بازگشت این واحد تولیدی و مادر تخصصی به مجموعه دولت نیست.

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: برداشت‌های نادرستی از موضوع واگذاری سهام هپکو و مطالب ناصیحی به ویژه در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص منتشر شده است.

وی بیان کرد:  نامه درخواست فسخ قرارداد سهامدار عمده هپکو با خصوصی‌سازی از سوی مدیریت ارشد استان پی گرفته شد تا این سهام به فرد یا گروه دارای اهلیت‌ واگذار شود و در این خصوص رئیس جمهوری دستوراتی را ارایه کردند.

استاندار مرکزی ادامه داد: با گذشت ۲۰ روز از ارسال نامه مذکور، فسخ قرارداد با سهامدار عمده هپکو انجام شد و پس از اجرای این مهم به صورت قانونی، حقوقی و خودکار سهام این شرکت به فروشنده آن که سازمان خصوصی‌سازی است برگشت داده شده است، اما این امر به معنی این نیست که سهام هپکو دولتی می‌شود و یا به دولت برمی‌گردد.

آقازاده اظهار داشت: این سهام به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی که متولی سهم ۶۰ درصدی هپکو است برگشت داده شده و زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری این سهم به افراد، گروه‌ها و شرکت‌هایی که صلاحیت واگذاری را دارند مهیا است و  تحقق مراحل بعدی نیاز به یک فرصت زمان  حدود چهار ماه دارد.

وی اظهارداشت: به لحاظ قانونی تا زمانیکه وضعیت سهامدار جدید مشخص شود متولی امور هپکو اراک سازمان خصوصی‌سازی است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی، شورای تامین استان مرکزی در تعیین سهامدار جدید شرکت هپکو نقش دارد و به‌طور قطع نظرات و پیشنهادات این استان اخذ می‌شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: صحبت‌ها و رایزنی‌هایی در خصوص سهام آذرآب طی سه روز گذشته با بانک کشاورزی به‌عنوان سهامدار عمده این شرکت صورت گرفته و راهکارها وشرایط سهامدار جدید ارایه شد که در نتیجه آن چارچوب‌های مناسبی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: شرایطی در خصوص سهام آذرآب پیشنهاد شده که به تایید شورای تامین استان مرکزی رسیده است و اگر هر فرد یا گروهی آن را اجرا کند، وضعیت این واحد تولیدی از زمانی‌که در اختیار دولت بوده، بهتر می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: این موضوع نیز حداقل به ۲ ماه زمان فرصت دارد و پس از تایید بورس به‌صورت آگهی مزایده اعلام می‌شود.

آقازاده عنوان کرد: در خصوص شرکت واگن‌پارس اراک نیز موافقت شده این واحدمادرتخصصی ریلی به مپنا واگذار شود و مذاکراتی با نمایندگان سازمان گسترش صنایع کشور و مپنا در جریان است و  آخرین اختلاف نظرها مربوط به قیمت بود که در این زمینه نیز با جدیت ورود شده و به‌زودی این واگذاری صورت می‌گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سفارش‌های ماشین‌سازی اراک مطلوب است و مدیریت این واحد تجهیزات ساز مادر  در تلاش برای اخذ سفارش‌ کار بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌های آذرآب و ماشین سازی به خوبی مدیریت شوند مشکلی در خصوص سفارش و فروش محصولات نخواهند داشت.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
این شرکت مادرتخصصی ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

کارگران شرکت های هپکو و آذرآب اراک بارها با برگزاری اعتصاب و تجمعات که به درگیری های خونینی با نیروهای انتظامی – امنیتی انجامیده است، خواهان توقف روند خصوصی سازی این دو شرکت و بازگشت آن ها به دولت شده اند. در حال حاضر نیز کارگران شرکت آذرآب در اعتصاب به سر می برند.

https://akhbar-rooz.com/?p=7906 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قنبر
قنبر
4 سال قبل

امروز(دوشنبه بیست و دوم مهر) کارگران آذرآب روی ریل آهن راه آهن سراسری تحصن کرده اند. باتوجه به عبور قطارهای اربعین از این مسیر به طرف خوزستان و کرمانشاه پیش بینی می شود متفرق کردن کارگران با خشونت زیادی همراه باشد. حداقل حضور نیروهای ضد شورش و تجهیزات همراه آنها گواه این امر است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x