جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اصابت یک راکت به پایگاه محل حضور نیروهای ائتلاف در بغداد

بامداد روز یکشنبه ۲۷ بهمن چند راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. شاهدان عینی می‌گویند پس از شنیدن این انفجارها دود غلیطی نیز بر فراز منطقه انفجار مشاهده شده و تعدادی آمبولانس به منطقه زیونه و البلدیات در شرق بغداد اعزام شدند

بنا بر گزارش رسانه ها بامداد روز یکشنبه ۲۷ بهمن چند راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

مقامات نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا و دیپلمات های غربی در بغداد نیز خبر اصابت این موشک ها را تایید کرده اند.

طبق گزارش العربیه به نقل از منابع عربی شاهدان عینی می‌گویند پس از شنیدن این انفجارها دود غلیطی نیز بر فراز منطقه انفجار مشاهده شده و تعدادی آمبولانس به منطقه زیونه و البلدیات در شرق بغداد اعزام شدند.

در جزئیات این گزارش آمده است که حداقل ۸ راکت به سوی سفارت آمریکا و یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای ائتلاف ضد تروریسم در بغداد پرتاب شده است.

منابع عراقی گفتند، ۴ فروند راکت از دو ناحیه‌ جمیله و الطالبیه پرتاب شده است.

به گفته این منابع همچنین یک موشک از منطقه زعفرانیه وسه موشک دیگر نیز از منطقه زایونه پرتاب شده است.

در همین حال سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد تروریسم روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که راکت‌های کوچکی یک پایگاه عراقی را که میزبان تیم‌های نظامی نیروهای ائتلاف در منطقه سبز بود، را دقیقاً در ساعت ۳ و ۲۴ دقیقه بامداد یکشنبه هدف قرار دادند. وی افزود: «این حملات هیچگونه تلفاتی در بر نداشت».

بنا بر گزارش خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در بغداد، پس از شنیدن صدای چند انفجار بزرگ، چند هواپیما بر فراز منطقه سبز بغداد به پرواز در آمده اند.

این نوزدهمین حمله به سفارت آمریکا در بغداد یا پایگاه های محل حضور نیروهای آمریکایی در عراق از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون است. اگرچه مسئولیت حملات را هیچ نیرویی بر عهده نگرفته است اما آمریکا پیوسته نیروی نزدیک به جمهوری اسلامی از جمله حشدالشعبی را مسئول آن خوانده است.

ایسنا به نقل از سومریه نیوز گزارش متفاوتی از خبر پرتاب و اصابت راکت به نزدیک سفارت آمریکا در منطقه سبز منتشر کرده است. ایسنا نوشت:

گروه رسانه‌ امنیتی در بیانیه‌ای که به دست سومریه نیوز رسید، گزارش داد، از چهار موشک کاتیوشا که نیمه‌های شب گذشته به مرکز بغداد اصابت کرد سه مورد به داخل منطقه الخضرا برخورد کرد.

طبق این بیانیه، موشک چهارم به مقر پشتیبانی لجستیک حشد شعبی در کنار ساختمان دانشکده پلیس در خیابان فلسطین اصابت کرد که منجر به خساراتی در انبار تسلیحاتی شد اما تلفاتی نداشت.

همچنین مقامات عراق امروز یک سکوی پرتاب موشک را که منطقه الخضرا و مقر حشد شعبی را در بغداد اواسط شب گذشته هدف قرار داد، شناسایی کردند. طبق اطلاعات کارشناسان امنیتی عراق، سکوی پرتاب موشک متشکل از وسیله‌ای نقلیه به نام “ستوته” بوده که در محله الامانه در جنوب شرق بغداد کشف شده است.


https://akhbar-rooz.com/?p=20363 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x