چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اطلاعیه: کنگره هفدهم سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) برگزار شد!

کنگره هفدهم سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) از بعد از ظهر روز جمعه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) تا عصر یکشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) در آلمان برگزار شد. چنانچه قبلأ به اطلاع دوستان رسیده بود، موضوع اصلی دستور کار کنگره، پرداختن به چگونگی فعالیت سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) بود. 

شورای مرکزی بعد از کنگره شانزدهم برای مشخص کردن چگونگی فعالیت سازمان، کمیسیونی را تشکیل داد و کمیسیون با کار پیگیرانه قراری را تدوین و در اختیار کنگره گذاشت. کنگره هفدهم قرار کمیسیون را به عنوان مبنا پذیرفت و کمیسیونی را برای بررسی قرار انتخاب کرد. کمیسیون منتخب روی قرار مبنا کار کرد و حاصل آن را در اختیار کنگره گذاشت. بخشی از قرار کمیسیون جنبه اساسنامه ای داشت که از آن منفک گردید و جداگانه به رای گذاشته شد. قرار کمیسیون بدون بخش اساسنامه ای حد نصاب رای را کسب کرد. ولی بخش اساسنامه آن ۶۰ در صد آرا را کسب ننمود. کنگره با توجه به وضع پیش آمده، رای خود را از قرار پس گرفت.

کنگره تصمیم گرفت فعالیت سازمان برپایه قرار مصوب کنگره شانزدهم ادامه پیدا کند. کنگره شورای مرکزی را موظف کرد که طی شش ماه آتی روی موضوع چگونگی فعالیت سازمان کار کند و آنرا برای تصمیم گیری سازمان آماده نماید.

دبیرخانه شورای مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
۶ اسفند ۱۳۹۸ (۲۵ فوریه ۲۰۲۰)

https://akhbar-rooz.com/?p=21210 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهرخ
شاهرخ
4 سال قبل

شاهرخ گفت:

جمعه, ۲۸ فوریه, ۲۰۲۰ در ۹:۲۱ ب.ظ
دیدگاه شما در انتظار بررسی است.

با سلام به تمام رفقا

من نه فقط امروز که از زمان سرگیری بحثهای مربوط به وحدت، گرفتار این سوال بودم و هنوز هم پاسخ درخوری برای این سوال پیدا نکردم.
اگر غرض از این وحدت این بود که یک تشکل قدر ایجاد بشه تا بتونه طرف مذاکره با نیرویی دیگر و از زاویه برتر باشه، میدونستیم و دیدیم که نبود و نیست.
اگر قرار بوده که نیروی سرگردان چپ را به خودش جذب کنه که شما بهتر از من میدانید که آن نیروی سرگردان برج عاج نشین تحت هیچ شرایطی تن به داستان نخواهد داد که نداده. هیچکس را برتر از خودش نمیشناسه و اتوریته کسی را تحمل نمیکنه.
اگر قرار بود که نیروی سوسیالیستها با این داستان همراه بشوند که بارها گفته شد که تخصص اینها بهم زدن تشکل موجوده و نه بارور کردن آن. از بالا دستیهای آنان توی چشم من نگاه میکرد و می گفت که حزب کمونیست شوروی با ۶۰ میلیون عضو خودشو منحل کرد و آب از آب تکان نخورد. شما ها مگه کی هستید که می خواهید این سازمان را حفظ کنید؟
ولی حالا شما که اینهمه تلاش کردید و اگر شرافتمندانه نگاه دقیق بکنیم از سال ۱۹۹۲ در این راه بحث و فحث و رفت و آمد و هزینه زمانی و مالی را شامل شد، نتیجه واقعی داستان چه شد؟ اگر شما در چارت تشکیلاتی در صدی از اضافه شدن نیرو دارید، خوب نشان دهید. اگر بین سیاستهای حزب چپ و فدائیان خلق (اکثریت) تفاوتی وجود داره، کجای این کار اخلاقیه که کس یا کسانی هم در اینجا و هم در آنجا سیاستگذاری کنند؟ و اگر تفاوتی نیست علت وجودی این حزب چطور توجیح میشود؟
تازه به این دو تشکل سازمان جمهوریخواهان ایران هم اضافه شده. و کسانی در هر سه تشکیلات تصمیم گیرنده هستند. و عده زیادی هم در این تشکل از سازمانهای چپ تند هستند که معلوم نیست با سیاستهای سازمان اصلی خود چطور کنار می آیند؟
اصلا از آنهائی که اصرار بر حفظ نام فدائی در انتهای نام این حزب داشتند، باید پرسید که منظورتان چیه؟ خیال می کنید در غیر این وضعیت نیروی داخل شما را ترک خواهد کرد؟ اصلا نیروی داخل تا کجا با شما همراه هست و تکلیف اقلیت آن نیرو چه خواهد شد؟
چقدر میتونست یک کار جبهه ای موثرتر از این وضعیت باشه و همه هم میتونستند در آن نقش داشته باشند؟
ولی رفقا تا مادام که شما با کسانی سر و کار دارید که موقعیت امر و زید هنوز برایشان حل نشده و شرط حضور و فعالیتشان به حضور یا عدم حضور بعضی ها وابسته است، خاطرتان جمع که شما با قبول این شروط با گذشته خودتان خوب و رفیقانه کنار نیامدید.

آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
4 سال قبل

دوستان گرامی در سازمان اکثریت,
اکنون زمانیست که همه نیروهای سیاسی مسئول کشورمان باید بیشینه توان خود را برای همراهی و هماهنگی در بزیر کشیدن حکومت تبهکار اسلامی بکار بگیرند. سازمان شما اما هنوز در چانه زنی های وحدت آری یا نه گیر کرده است!
سازمان شما نیروی عمده تشکیل دهنده حزب چپ (فداییان خلق) بود. بدیهی ست که سازمان اکثریت پس از پدیداری حزب چپ, به پایان موجودیت خود برسد. اشکال در کجاست که هنوز موجودیت خود را حفظ کرده اید؟ چرا بجای کوشیدن در راه اتحاد نیروها (زیر نام حزب چپ) هنوز کودکانه در راه حفظ موجودیت “سازمانی” خود اصرار می ورزید؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x