جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض جمعی از ایرانیان مقیم سوئیس به صدور احکام ظالمانه بر علیه سه تن از جوانان شرکت کننده در تظاهرات آبانماه ۹۸

بدنبال فراخوان سه نهاد دمکراتیک، در بعد از ظهر روز جمعه دهم ماه ژوئیه۲۰۲۰، دهها تن از ایرانیان در تجمعی در اعتراض به صدور احکام ظالمانه اعدام در دادگاههای فرمایشی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، در مرکز شهر برن شرکت کردند. در این تجمع اعتراضی که به مدت دوساعت برگزار گردید، شرکت کنندگان با سر دادن شعار ها و توزیع بیانیه هائی به زبانهای فارسی و آلمانی توجه جمع قابل توجهی از شهروندان سوییسی را به اقدامات جنایتکارانه حکومت ایران جلب نمودند. از جمله، شعار هائی که در این حرکت سرداده می شد؛ زندانی سیاسی آزاد باید گردد، سرنگون باد جمهوری اسلامی، مرگ بر دیکتاتور وشعارهایی در حمایت از کارگران، زحمتکشان، زنان و دیگراقشار تحت ستم در ایران بود. در این حرکت اعتراضی بیانیه ای به زبان فارسی و آلمانی انتشار یافت که در آن ضمن افشای رژیم جمهوری اسلامی در اعمال ستم و تبعیضات همه جانبه، خواهان، آزادی تمامی زندانیان سیاسی و لغو احکام ظالمانۀ اعدام سه تن از جوانان کشورمان به نامهای امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی شده است. بخشی ازبیانیه قرائت شده در تجمع فوق:

جمهوری اسلامی در تدارک سرکوب و کشتار کسترده!

بپاخیزیم!

دستگاه ” قضا ” در جمهوری اسلامی به عنوان مرکز گسترده ترین بی عدالتی، فساد سیستماتیک، غارت توده ها و نقض آزادی، حقوق وکرامت انسانی، احکام اعدام سه جوان بی گناه، امیرحسین مرادی، محمد رحبی و سعید تمجیدی از دستگیرشدگان خیزش آبان ۹۸ را پس از اعتراف گیری زیر شکنجه، صادر کرد.

قیام دیماه ۹۶و درتداوم آن خیزش تحسین برانگیز آبان ۹۸، برخاستن توده ها علیه رژیم ظلم و غارت جمهوری اسلامی، گرچه به بهانه افزایش سیصد درصدری بهای بنزین آغاز شد، اما بیان جنبش توده های کارد به استخوان رسیده ای بود که در تجربه و به عمل دریافته بودند که خواسته ها و مطالبات آنان درچهارچوب این نظام امکان تحقق ندارد. برخی رسانه ها تعداد جانباختگان خیزش آبان را ۱۵۰۰ نفر وبازداشت شدگان را بیش از۷۰۰۰ نفر اعلام کرده اند.

جمهوری اسلامی در گرداب بحرانهایی خودساخته دست و پا می زند. این روزها، فراوان است نامه های هشداردهنده، تحلیل ها و ارزیابی های حتی مقامات و کاربدستان صدر و ذیل رژیم در بیان این که در افق، صدای شورش گرسنگان، بی خانمان وبه حاشیه رانده شدگان، کارگران و زحمتکشان شنیده می شود. فراوانند کسانی در درون و بیرون رژیم که می گویند: «نگران واکنشهای توده های پائین جامعه هستند»، « وضع موجود دیگر قابل دوام و تحمل نیست»، « شورش حاشیه نشینان در راه است».

بر چنین زمینه ای بیزاری، نفرت و ضدیت با استبداد مذهبی که دین و دولت را تلفیق کرده، آنچنان بالا گرفته که استبداد دینی را هراسناک بر آن داشته تا سرکوب عریان، شلاق کشی، زندانی کشی، خودکشی سازی، حبس، شکنجه، تیرباران، اعدام و کشتار درخیابان را به عنوان ابزار اصلی در رویاروئی با جنبش مردم در دستور کار خود دهد.

رژیم می هراسد و می ترساند!

برزمینه ی چنین هراسی است که احکام اعدام برای امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی از فعالان جنبش اعتراضی آبان ۹۸ پس از اعتراف گیری زیر شکنجه صادر می شود. هدایت عبدالله پور در زندان اشنویه تیرباران می شود. فعالان دانشجویی به حبس کشیده می شوند. برای فعالین زنان پرونده های سنگین ساخته میشود. خبرنگاران و روزنامه نگاران مستقل و منتقد، اخراج، دستگیر و زندانی می شوند. اعضای کانون نویسندگان حکم زندان می گیرند و تهدید می شوند. فعالان کارگری به دادگاه احضار می شوند و حکم شلاق می گیرند.

جمهوری اسلامی نه می خواهد و نه می تواند به خواسته ها و انبوه مطالبات توده ها پاسخ دهد. از این رو تشدید و گسترش سرکوب عریان و همه جانبه ای برای مرعوب ساختن توده ها در پیش گرفته است. انتصاب حسین نجات، گمارده خامنه ای به فرماندهی قرارگاه ثارالله، اصلی ترین قرارگاه سرکوب سپاه در تهران، بیانگر همین هراس رژیم از شورش توده های کارد به استخوان رسیده است.

اما علیرغم چنین سیاست سرکوبگرانه ای از سوی حاکمیت اسلامی، همه شواهد و دلایل، آشکارا نشان از گشترش اعتراضات توده های بجان آمده و اعتصابات کارگران و زحمتکشان در سراسرکشور دارند.

ما برگزار کنندگان این اعتراض، حمایت خود از امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوان بی گناه که در خیزش آبان ۹۸ دستگیر شده اند را اعلام می کنیم.

ما دست یاری به سوی همه آزاداندیشان جهان، نهادها، کانون ها و فعالین حقوق بشری در سرتا سرجهان دراز میکنیم و از آنان می خواهیم، هرگونه که می توانند با تمام امکانات به جمهوری اسلامی ایران اعتراض کنند و به این رژیم خونریز فشار بیاورند و برای نجات جان این زندانیان تلاش کنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی

اتحاد نیروهای دموکراتیک ایرانی-سوئیس

همبستگی با مبارزات مردم ایران-سوئیس

کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران-سوئیس

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ – ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=39913 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x