جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض ستارگان کشتی ایران و جهان به حکم اعدام نوید افکاری

جمع پرتعدادی از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان و همچنين قهرمانان ديگر رشته های ورزشی، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای نويد افکاری کشتی‌گیر ایرانی ابراز کرده‌اند. در ميان معترضين به اين اعدام نام مدال آوران برجسته ی مسابقات المپيک و جهان از کشورهای مختلف و نيز ورزشکاران ايرانی ديده می شود

جمع پرتعدادی از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای یک کشتی‌گیر ایرانی ابراز کرده‌اند.

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

وحید و حبیب برادران او نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند. آنها در سه بند جداگانه در زندان عادل‌آباد محبوسند.

به گزارش رادیو فردا، براندون اسلی قهرمان کشتی آزاد المپیک سیدنی و از مربیان تیم ملی آمریکا در استوری اینستاگرام خود خواهان نجات جان نوید افکاری شده است.

فرانک اشتابلر دارنده سه نشان طلای کشتی فرنگی جهان از آلمان نیز با انتشار پستی به حمایت از افکاری برخاسته و ضمن انتشار عکس نوید و درخواست آزادی او، خواستار توقف اعدام در ایران شده است.

سالی رابرتز دارنده دو نشان جهانی کشتی زنان از آمریکا، کارشناس اتحادیه جهانی کشتی و موسس سازمان مشهوری در این رشته ورزشی به نام “مانند یک دختر کشتی بگیر” است.

خانم رابرتز با توجه به جایگاه شناخته شده‌اش در دنیای کشتی، فعالیت‌هایی را برای اطلاع‌رسانی جهانی درباره حکم اعدام نوید افکاری آغاز کرده است.

او در صفحه فیس‌بوک خود از کارزاری خبر داد که در سایت change.org خطاب به کمیته بین‌المللی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی، اتحادیه جهانی ورزشکاران، سازمان ملل و عفو بین‌الملل منتشر کرده است.

او در این کارزار که تا لحظه تهیه این گزارش بیش از ۲۵۰۰ نفر امضایش کرده‌اند، پرونده نوید افکاری را به طور کامل شرح داده و خواستار فشار به جمهوری اسلامی برای لغو این حکم شده است.

باجرانگ دارنده سه نشان جهانی کشتی آزاد از هندوستان به اتفاق همسرش سانگیتا فوگات (ملی‌پوش کشتی زنان این کشور) به کمپین حمایت از نوید افکاری پیوسته‌اند.

دیوی کربی رئیس کمیته علمی اتحادیه جهانی کشتی همچنین دو داور بین‌المللی کشتی کانادا و پیتر تائوبه قهرمان جوجیتسوی جهان نیز خواهان لغو حکم اعدام نوید افکاری شده‌اند.

از کشتی‌گیران ایرانی محمدعلی گرایی (هم‌استانی و هم‌تیمی نوید افکاری) به اتفاق برادرش رضایی نخستین قهرمانانی بودند که خواهان توقف حکم اعدام شدند.

مهدی علیاری تنها مدال‌آور کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی بوداپست، علی‌اکبر دودانگه قهرمان آسیا، سردار پاشایی قهرمان جوانان جهان، امین طاهری دارنده سه نشان جهانی امیدها و جوانان، محمد نامجو مطلق برنز امیدهای آسیا و ایوب آزموده مربی اسبق تیم ملی جمهوری آذربایجان هم به حمایت از نوید افکاری پرداخته‌اند.

مجید فلاح قهرمان موی تای جهان در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من هم یک نوید افکاری هستم. جوانان آزادیخواه ایران‌زمین را نکشید.»

محمد طلایی قهرمان جهان، حسین نوری نفر سوم کشتی فرنگی جهان، محمد فقیری قهرمان جوانان آسیا، عزت‌الله اکبری نایب قهرمان جهان، حسین شهبازی قهرمان جوانان جهان و محمدرضا آذرشکیب نایب قهرمان جوانان جهان نیز به کمپین لغو اعدام نوید افکاری پیوسته‌اند.

فرشاد علیزاده سرمربی تیم ملی امید، محمد نصرتی قهرمان نوجوانان جهان، خیرالله قهرمانی برنز نوجوانان جهان، حمیدرضا جمشیدی مربی، امیررضا ده‌بزرگی، کیوان رضایی و حامد تاب اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نیز خواهان زنده ماندن نویدند.

وحید بنا کاپیتان پیشین تیم ملی جودو، همچنین سام احسان رجبی قهرمان جوجیتسو برزیلی جهان نیز اعتراض خود را به حکم اعدام نوید افکاری ابراز کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=45293 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mustafa
mustafa
3 سال قبل

محمد قربانی , مسلم اسکندر فیلابی و… هم قبل از همه اینها خواستار لغو حکم وحشیانها ا عدام این کشتی گیر ایرانی شدند !!؟؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x