پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض پروانه سلحشوری به کشتار مردم در آخرین نطق خود در مجلس

پروانه سلحشوری که در روزهای اخیر نسبت به کشتار معترضان اعتراض‌هایی کرده و گفته بود در انتخابات آینده کاندیدا نخواهد شد، در سخنرانی خود در مجلس بار دیگر از سرکوب اعتراضات مردم انتقاد کرد اما نمایندگان دیگری به او حمله کردند و گفتند او مقدسات نظام را زیر سئوال می‌برد.

به گزارش زمانه، پروانه سلحشوری نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی دوشنبه ۱۸ آذر مجلس در آخرین نطق خود باز هم شرایط کنونی کشور را مورد انتقاد داد. او به اعتراضات آبان‌ماه سال جاری اشاره کرد و از مادران کشته‌شدگان سخن گفت.

سلحشوری همچنین در سخنان خود صحبت‌هایی در مورد نمایندگان و اداره مجلس بیان کرد.

برخی از نمایندگان در مخالفت با سخنان سلحشوری اعتراض کردند و از رئیس مجلس خواستند که اجازه ندهد او به سخنرانی خود ادامه دهد.

در حالی‌که سخنان سلحشوری به پایان نرسیده بود چند نفر از نمایندگان اصولگرا، از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی از جبهه پایداری و علیرضا سلیمی به اعتراض برخاستند، و سپس عبدالله سامری از مجمع نمایندگان خوزستان فریاد زد و خواستار قطع میکروفون سلحشوری شد.

سامری پس از پایان گرفتن سخنان سلحشوری به او نزدیک شد و با فریاد گفت: «کسی که خودش در انتخابات ثبت نام نکرده است تمام مقدسات نظام را زیر سئوال می‌برد.»

نصرالله پژمانفر، از جبهه پایداری نیز فریاد زد: «نمی‌شود هر کسی هر غلطی دلش خواست بکند.»

آن‌ها خواهان پایین کشیدن پروانه سلحشوری از تریبون مجلس شدند و سلحشوری به آن‌ها می‌گفت: «من نماینده ملت هستم باید حرف آن‌ها را بزنم.»

در ادامه برخی از نمایندگان زن مجلس به حمایت از سلحشوری پرداختند برخی نیز با نمایندگان اصولگرا مشاجره کردند و سلحشوری در میان برخی از نمایندگان جلسه را ترک کرد.

پروانه سلحشوری پیش از این در ۸ آذرماه از شیوه برخورد حکومت با اعتراضات اخیر در ایران انتقاد کرده و در توییتی نوشته بود: «مردم صدای اعتراض‌شان را رساندند اما با گلوله و بازداشت، جواب کوچک و بزرگ را دادند. عده‌ای تخریبگر در کنار مردمی که فقط به وضع معیشت خویش معترض بودند، قرار داده شدند. قلع و قمع مردم، با جنگ‌جهانی و کربلای۴ مقایسه شد. به نام دین، دستور ذبح و شکنجه مردم در سیمای غیرملی صادر شد.»

او دو روز پیش در آخرین روز نام‌نویسی برای انتخابات با صدور بیانیه‌ای از کاندیدا نشدنش در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و نوشت: «با توجه به ساختارهای محدودکننده اقتدار مجلس، نادیده گرفتن نظر و خواست مردم، رویه نامناسب نظارت استصوابی و اتفاقات پاییز ۹۸، با وجود تمام احساس دینی که به مردم و محبت‌هایشان دارم، نتوانستم وجدانم را برای این حضور قانع کنم و تصمیم به عدم شرکت در انتخابات گرفتم.»

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

سلحشوری، روز گذشته، یکشنبه ۱۷ آذر در مراسم روز دانشجو در دانشگاه بهشتی نیز از بازداشت دانشجویان در جریان اعتراض‌ها انتقاد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=14690 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x