جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعدام نوید افکاری – حکومت شکنجه را هم تکذیب کرد!

واکنش های گسترده و نفرت عمومی در ایران و جهان نسبت به اعدام نوید افکاری حکومت را به تکذیبه های پی در پی در مورد چگونگی اعدام او مجبور کرده است.

امروز دادستانی استان فارس و پلیس این استان بار دیگر شکنجه ی نوید افکاری را تکذیب کردند. پیش از این گزارش هایی از جانب کسی به نام شاهین ناصری اعلام شده بود که وی شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است. گفته های شاهین ناصری در شبکه های بین المللی منتشر شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس روز شنبه با رد ادعای شاهین نصری گفت: فرد مدعی در دوران تحقیقات پرونده به هیچ عنوان ملاقات و مواجهه با نوید افکاری نداشته است.

سیدکاظم موسوی با بیان اینکه جرائم این دو فرد با یکدیگر متفاوت بود، افزود: با فرض همزمانی تحقیقات پرونده نوید افکاری و شاهین ناصری تحقیقات پرونده این افراد در دو اداره مختلف یعنی یکی دایره قتل آگاهی و دیگری در اداره جعل و کلاهبرداری انجام شده که در دو طبقه مختلف با فاصله مکانی بسیار زیاد مستقر شده اند؛ بنابراین ادعای این فرد مبنی بر اینکه شاهد شکنجه بوده، کاملا کذب و به دور از منطق است.

علاوه بر آن پلیس استان فارس نیز با انتشار اطلاعیه ی دیگری گفته های شاهین ناصری را تکذیب کرد.

پایگاه خبری پلیس فارس در این اطلاعیه اعلام کرد شاهین ناصری درتاریخ ۹۷/۷/۲به اتهام جعل و کلاهبرداری با دستور مقام قضایی توسط پلیس آگاهی استان فارس بازداشت شده است. نامبرده دارای ۸ فقره سابقه کیفری به اتهام جعل، کلاهبرداری، استفاده از سند مجعول و سرقت وجه نقد در استان های مختلف بوده که در آخرین پرونده به اتهام جعل و کلاهبرداری تحت تعقیب مقام قضایی و پلیس آگاهی فارس قرارگرفته و پس از تکمیل تحقیقات در محاکم قضای شیراز محکوم و به زندان اعزام شده است.

بنابر این اطلاعیه متهم یادشده پنج روز بعد از نوید افکاری بازداشت شده و در یکی ازشعبات جعل و کلاهبرداری به اتهام وی رسیدگی و با توجه به متفاوت بودن شعبه جعل باشعبه قتل و همچنین محل تحت نظری متهمین نوید افکاری و شاهین ناصری نامبردگان هیچ ارتباطی باهم نداشته و امکان رویت یکدیگر را درتحت نظرگاه آگاهی نداشته اند. لذا ادعای مطرح شده در شبکه بی بی سی مبنی بر شاهد بودن شاهین ناصری بر ضرب شتم نوید افکاری  کذب محض بوده وصحت ندارد.

اعدام نوید افکاری به یکی از پرماجراترین اعدام ها در جمهوری اسلامی تبدیل شده و اعتراض های گسترده حکومتی را که معمولا در برابر جنایات خود به هیچ کس پاسخگو نیست، به تلاش برای توجیه این اقدام جنایتکارانه وادار کرده است. تاکنون چندین اطلاعیه از سوی مقام های قضایی و پلیس برای توجیه این اعدام منتشر شده که نشانگر فشار سنگین بر روی حاکمیت بعد از اعدام نوید افکاری است.

https://akhbar-rooz.com/?p=47218 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x