پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه ی مشترک سه جریان: پشتیبان اتحاد و اعتصاب کارگران در سراسر ایران باشیم!

اخبارکارگری از اعتصاب گسترده در پالایشگاه‌ها و مناطق نفتی جنوب ایران خبر داده‌اند.  فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که از صبح شنبه ۱۱ مرداد، شمار زیادی از کارگران در پالایشگاه‌های نفت سنگین قشم، پارسیان لامرد، پالایشگاه آبادان، و فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی کنگان دست از کار کشیده‌اند.

روز چهارشنبه ۸ مرداد نیز کارگران و کارکنان میدان نفتی آزادگان شمالی، در اعتراض به پائین بودن دستمزدها دست از کار کشیدند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که مدیر اجرایی میدان نفتی آزادگان بخشی از کارکنان و کارگران را به اخراج تهدید کرد.

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ۲۳ خرداد ماه همچنان در حال اعتصاب هستند. بعد از گذشت ۵۰ روز از آغاز اعتصاب، دولت نسبت به خواسته‌های آنان بی‌اعتنا است و دستگاه قضائی نظام با بازداشت برخی از کارگران اعتصابی  و برپایی دادگاه، قصد دارد صدای هزاران کارگر نیشکر هفت تپه را خاموش کند. شرایط سخت کار در گرمای۵۰ درجه، فقدان حداقل معیشت برای زندگی و عدم پرداخت چندین ماه حقوق و مزایا، فقدان حداقل ایمنی در محیط های کاری و حداقل رفاه،  دست از کار کشیده و اعلام اعتصاب کردند.

پیشنهاد ما در شرایط کنونی به کارگران و زحمتکشان و همه فعالین سیاسی این است که برای یاری رسانی به کارگران اعتصابی که در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند، با توجه به سنت‌های مبارزاتی کارگران، صندوق کمک مالی در سراسر کشور ایجاد کنیم.  در شرایط حساس کنونی اتحاد و پشتیبانی همه اقشار جامعه دست به دست هم همراه با کارگران، معلمان، دانشجویان و همه زحمتکشان و حقوق بگیران، می‌تواند ما را در راستای سرنگونی جمهوری اسلامی یاری رساند.

شرایط بد اقتصادی همراه با فشارهای سیاسی و بستن جامعه، دزدی‌های سردمداران رژیم و رانت‌های میلیاردی، گسترش و همه گیر شدن فقر و گرسنگی در جامعه که همراه با سرکوب و دستگیری کارگران و زحمتکشان،  شکنجه و اعدام معترضین و مخالفین بوده است و در کنار همه اینها گسترش بیماری کرونا وبالا رفتن آمار کشته شده‌گان و عدم فعالیت مسئولانه رژیم در یاری رسانی به مردم،  نشان ناتوانی رژیم در حل مشکلات جامعه و پایان راه جمهوری اسلامی است، جامعه ایران به شرایط انفجاری نزدیک شده است.

در شرایط حساس کنونی تنها اتحاد و هماهنگی اپوزیسیون جمهوری اسلامی در برپایی یک اعتصاب عمومی و سراسری که نشان از نظر و رأی مردم در اعلام نه به جمهوری اسلامی است، می‌تواند به همه جهانیان نشان دهد که مردم ایران زندگی در جمهوری اسلامی را برنمی تابند و خواهان زندگی دیگری هستند، ایرانی که دموکراسی، آزادی و حاکمیت مردم در آن تضمین شود.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

کنگره ملیت‌های ایران فدرال

شورای دموکراسی خواهان ایران

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

 یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ـ ۲آگوست۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=42066 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x