سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست: این جنایت بی جواب نخواهد ماند!

جمهوری جنایتکار اسلامی، زندگی را از نوید افکاری، کارگر گچکار گرفت تا صدای گرسنگان و بیکاران، شورشگران دیماه ها و آبانماه های ایران خفه شود. او را ناگهانی، با عجله به دار کشیدند و تحت تدابیر امنیتی و شبانه در روستای سنگر از توابع همایجان شهرستان سپیدان به خاک سپردند. سرگذشت نوید افکاری، سرگذشت مشترک میلیونها جوانیست که بخاطر زیستن و برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه، رویاهای نوجوانی و جوانیشان، بخاطر نظام جهنمی سرمایه داری اسلامی، از دست میرود. بیکاری، فقر و نداری و بی حقوقی و تبعیض، وجه مشخصه زندگی میلیونها نفر شده و میشود. تنها راه برای مقابله با این موقعیت، گسترش اعتراض و اعتصاب و سرنگونی انقلابی حکومت  اسلامی است.

رژیم اسلامی نوید افکاری سنگری، را به اتهام قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اتهام شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ به دو بار اعدام محکوم کرده بود. برادر او وحید افکاری سنگری نیز در مجموع به ۵۴ سال زندان و برادر دیگرش حبیب افکاری سنگری به ۲۷ سال زندان و همه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. نوید همواره بر ساختگی بودن و دروغ بودن ادعاهای دستگاه قضایی حکومتی و نوشته های زیر شکنجه تاکید کرده بود. گفته بود من در زیر شکنجه، به خواسته های آنان تن دادم. آنها میگویند “تو و برادارنت عضو یک گروه معاند با نظام هستید. در اغتشاشات سال ۹۶ و۹۷ شیراز حضور داشته اید و به رهبر توهین کرده اید. نیروی امنیتی را هم کشتید”. نخواستند صدای ما را بشنوند. فهمیدیم دنبال یک گردن برای طنابشان میگردند!

با پخش صحبتهای نوید از زندان مردم ایران و جهان از وقوع یک جنایت هولناک مطلع شدند. دیری نپائید که مردم و نهادهای حقوق بشری و ورزشی در داخل و خارج کشور به این حکم جنایتکارانه اعتراض کردند. از جمله عفو بین الملل، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون جهانی فوتبال و بسیاری دیگر از چهره های سرشناس در داخل و خارج کشور و صدها هزار نفر از مردمی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند به این حکم اعتراض کردند و خواهان لغو آن شدند. رژیم اسلامی که شاهد اعتراض ۱۲ میلیونی “نه به اعدام” بود و میدانست که صدای نوید میتواند موج تازه ای از اعتراض را در ایران و جهان بوجود آورد با سرعت و بطور ناگهانی، بی آنکه امکان آخرین وداع با خانواده را مهیا کند نوید را بدار آویخت تا صدای نوید خفه شود!

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست، ضمن اعلام همدردی با خانواده افکاری، برای آزادی بیقید و شرط همه زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام بعنوان جنایت سازمانیافته دولتی، محاکمه و مجازات آمران و عاملان قتل بیشرمانه نوید افکاری و جنایتهای سیاسی چهاردهه اخیر مبارزه می کند. شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست، مردم کارگر و زحمتکش و اردوی آزادیخواه را در داخل و خارج کشور به گسترش اعتراض علیه اعدام و حکومت جنایتکار اسلامی فرامیخواند. نجات جان زندانیان منتظر اعدام، متوقف کردن و درهم کوبیدن ماشین اعدام و توحش اسلامی، تنها با گسترش اعتراض توده ای و اعتصابات کارگری ممکن است. آبانماه ادامه دارد، دگرباره برمی خیزیم و کارشان را یکسره می کنیم!

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

۲۳ شهریور ۱۳۹۹،۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰

امضا: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری – حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت.

https://akhbar-rooz.com/?p=46654 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x