جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلام اعتصاب غذای دسته جمعی دراویش گنابادی در زندان‎

در پی اعلام امتناع از خوردن غذای نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی پس از ترخیص از بیمارستان مهر، شمار زیادی از دراویش گنابادی در زندان‌های ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

آمار منتشر شده، از منابع نزدیک به دراویش در اعتصاب غذا، تا این لحظه ۷۱ نفر است.

روز یک‌شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۹۸، خبری در برخی رسانه‌های حقوق بشری منتشر شد مبنی بر اینکه نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی، پس از ترخیص از بیمارستان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات درویشان با او و نگرانی از وضعیت دراویش زندانی، از خوردن غذا امتناع کرده‌است. در پی انتشار این خبر شمار زیادی از دراویش نیز اعلام اعتصاب غذا کردند.

علیرضا روشن، نویسنده و فعال حقوق دراویش گنابادی به رسانه‌ها گفته‌است: «آقای تابنده نگران وضعیت زندانی‌ها هستند و اخبار بد زندان به ایشان به صورت مداوم رسیده‌است و وی امید داشتند که اوضاع موجود تغییر کند، زندانی‌های درویش آزاد شوند و اکنون راهی برای آقای تابنده نمانده جز اینکه از جسم و جان خود مایه بگذارند.»

آقای روشن همچنین می‌گوید: «اجازه ملاقات دراویش با آقای تابنده داده نمی‌شود و اگر هم کسی تا کنون با او دیداری کرده در فضای امنیتی شدیدی بوده‌است.»

شماری از زندانیان از روز یک‌شنبه ۱۲ آبان‌ماه و در پی شنیدن اخبار واصله از وضعیت نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، در اعتراض به محدودیت‌هایی که از طرف مقامات امنیتی ایران برای او به وجود آمده‌ و همینطور بسته بودن مجالس و حسینیه‌های درویشان اعتصاب غذای خود را شروع کرده‌‌اند.

منابع کمپین می‌گویند: «شمار دراویش گنابادی در زندان‌ که اعتصاب غذا کرده‌اند به ۷۱ نفر رسیده‌است. همچنین سه زن درویش به نام‌های سپیده مرادی، شکوفه یداللهی و سیما انتصاری در زندان اوین اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.»

این در حالی است که برخی از هواداران آقای تابنده در خارج از زندان نیز اعلام کرده‌اند که در حمایت از زندانیان و همینطور قطب دروایش اعتصاب غذا می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=11057 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x