جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افشای پنهانکاری حکومت در باره ی آمار ده ها هزار نفر از جانباختگان کرونا

بنابر آمار رسمی تعداد کشته شدگان کرونا تا روز جمعه 11 مرداد 16.900 نفر است. اما گزارشی که از منابع حکومتی درز کرده است نشان می دهد تا پايان تيرماه 42 هزار نفر در ايران بر اثر بيماری کويد 19 جان داده اند. طبق اين گزارش در مجموع ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر تا ۳۰ تیر ماه در مراکز درمانی ایران درگذشته‌اند که یا مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و یا مشکوک به ابتلا بودند

بنابر آمار رسمی تعداد کشته شدگان کرونا تا روز جمعه ۱۱ مرداد ۱۶.۹۰۰ نفر است. اما گزارشی که از منابع حکومتی درز کرده است نشان می دهد تا پایان تیرماه ۴۲ هزار نفر در ایران بر اثر بیماری کوید ۱۹ جان داده اند. طبق این گزارش در مجموع ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر تا ۳۰ تیر ماه در مراکز درمانی ایران درگذشته‌اند که یا مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند و یا مشکوک به ابتلا بودند

اطلاعات فاش شده نشان می دهد حکومت از همان زمان آغاز شیوع کرونا در ایران نه تنها در باره وجود ای بیماری پنهانکاری کرده بلکه آگاهانه آمار درگذشتگان را دستکاری و کم شماری کرده است. تا کنون بارها متخصصان نسبت به آمار رسمی ابراز تردیده کرده اند اما دولت تلاش می کرد با نزدیک کردن تقریبی آمار رسمی با آمار واقعی نگذارد مردم از رقم دقیق جانباختگان باخبر شوند.

گزارش مشروح آمار پنهانکاری شده را بی بی سی به نقل از منبعی که آمار را در اختیار این رسانه قرار داده منتشر کرده است. در این گزارش تاکید شده که اطلاعات فقط فهرست‌های بیماران و درگذشتگان تا ۳۰ تیر ۱۳۹۹ را شامل می‌شود و فهرست‌ها تنها شامل بیمارانی است که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و به نظر می‌رسد کسانی که بدون بستری در مراکز درمانی در خانه شخصی یا خانه‌های سالمندان درگذشته‌اند و همین طور کسانی که دوره بیماری را بدون مراجعه به مراکز درمانی و در خانه سپری کرده‌اند در این فهرست‌ها نیامده‌اند.

آمار رسمی تا روز جمعه ۱۱ مرداد چه می گوید

بنا بر گزارش رسانه های دولتی دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید..

وی تصریح کرد:  4011 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اما همین آمار رسمی روز ۱۱ مرداد ۲۵ هزار نفر کمتر از رقمی است که فاش شده است. طبق آماری که درز کرده قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیر ماه به ۴۲ هزار نفر می‌رسند که نزدیک سه برابر آمار رسمی در همان زمان است.

رسانه ها در اسفند ماه روزهای اوج کرونا و پنهانکاری حکومت در باره ی آمار بیماران در ایران به نقل از گزارش مستند وبسایت واشنگتن پست نوشتند:

رسانه ها در اسفند ماه روزهای اوج کرونا و پنهانکاری حکومت در باره ی آمار بیماران در ایران به نقل از گزارش مستند وبسایت واشنگتن پست از حفر گورهای جمعی خبر دادند و نوشتند: واشنگتن‌پست در گزارش روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند (۱۲ مارس) خود از مشاهده “فعالیت غیرمعمول” در گورستان‌های نزدیک قم خبر داد و با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل‌های کارشناسان نوشت که این فعالیت‌های غیرمعمول، حفر گودال‌هایی برای دفن دسته‌جمعی قربانیان ویروس کرونا در شهر قم است.

به گفته این روزنامه، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که از تاریخ ۲۱ فوریه تا پایان همین ماه، در بخش‌های جدیدی از گورستان “بهشت معصومه” در شهر قم، دو گودال وسیع حفر شده است. طول هر کدام از این گودال‌ها نزدیک به ۹۲ متر است به طوریکه از نمای بالا، کاملاً قابل مشاهده است.

داده های گزارشی که فاش شده نشان می دهد کم‌شماری جانباختگان  در آمار رسمی به دلیل نداشتن اطلاعات ناشی از مشکلاتی مانند کمبود ظرفیت آزمایشگاهی نبوده، بلکه نهادهای مسئول طبق تصمیم حکومت با وجود گردآوری متمرکز داده‌های تمام درگذشتگان احتمالی کرونا، عامدانه آماری کمتر ارائه کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=41907 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x