شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد معاون فرماندهی ارتش از سپاه – ایرنا سخنان فرمانده ارتش را حذف کرد

خبرگزاری ايرنا فيلم و متن گفتگويی را که با حبيب الله ستاری معاون هماهنگی فرماندهی ارتش انجام داده بود، ساعاتی پس از انتشار حذف کرد. ستاری در اين گفتگو به نقد سپاه، صدا و سيما، ناديده گرفتن نقش ارتش و قهرمان سازی از سپاه پاسداران در تبليغات پرداخته است

اختلاف  سپاه و ارتش تازه نیست اما اظهارات حبیب الله ستاری معاون هماهنگی فرماندهی ارتش و فرمانده پیشین نیروی دریایی در گفتگو با ایرنا تازگی دارد. وی در این گفتگو که خبرگزاری ایرنا بلافاصله آن را حذف کرد صراحتا با دفاع از روش ارتش در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، به نقد عملکرد سپاه پاسداران و کم اهمیت نشان دادن ارتش و نادیده گرفتن آن در تبلیغات صدا و سیما پرداخته است.

ستاری که از سال ۱۳۸۶ تا ۹۶، به مدت ده سال فرمانده نیروی دریایی بوده و از رهبر جمهوری اسلامی همه نشان های ممکن را دریافت کرده است در گفتگو با ایرنا از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران انتقاد می‌کند و می‌گوید: «اصلا به صلاح نیروهای مسلح نیست که وارد بحث اقتصادی بشوند.»

وی در باره ی تفاوت برخورد سپاه و ارتش با سیاست گفت:  «ما سیاست را خوب می‌فهمیم، خوب تحلیل می‌کنیم، خوب متوجه هستیم، اما وارد سیاست نمی‌شویم. چون سیاست‌زدگی برای نیروهای مسلح آسیب است.»

ستاری به نمونه ای از تبلیغات صدا و سیما برای قهرمان سازی از پاسداران و نادیده گرفتن ارتش در تبلیغات تلویزیون جمهوری اسلامی اشاره می کند و می گوید:

«شما البته فیلم می سازید که یک سیدی، یک حاجی با یک تیربار ژ-۳ و یک دستی یک لشکر را ظرف ۲۴ ساعت از بین می برد. اگر این طور است، ظرف ۱۲ شبانه روز ۱۲ لشکر عراق از بین می رفت دیگر! هشت سال (جنگ)‌ برای چی بود؟»

در نمونه ای دیگر ستاری به موضوع حضور کشتی های آمریکا در آبهای خلیج فارس و نحوه ی بازتاب آن در صدا و سیما می پردازد و می گوید: بعد از پخش شدن اظهاراتی اشتباه درباره آب‌های سرزمینی ایران و کوتاهی ارتش، «قانونی شکایت کردم، برای رئیس صدا و سیما هم نامه نوشتم» اما کسی جواب نداد. ستاری در ادامه افزود:‌ «معلوم است که یک چیزی پشت پرده هست، تو خود سیستم صدا و سیما.»

سخنان ستاری نشان می دهد نارضایتی درون نیروهای مسلح به حدی رسیده که حتی ژنرال مورد اعتماد رهبری نمی تواند آن را نادیده بگیرد. معاون هماهنگی فرماندهی ارتش علیرغم اطلاع از عملکرد پیشین صدا و سیما در مورد سانسور هر گونه انتقاد، برای دلجویی از نیروهای ارتش و هشدار نسبت به پیامد بی توجهی و تشدید نارضایتی درون نیروهای مسلح این سخنان را مطرح می کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=31877 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفر علی
صفر علی
3 سال قبل

باسلام: اگر به تاریخ حکومتها ی اسلامی بپردازیم می بینیم نزدیکترین افراد به حکومت دشمنان حکومت شده اند به دلایلهای مختلف ؛ ندانستن مسئله ؛غره شدن؛بخل؛کینه؛سلیقه های شخصی؛دشمن سازی نا اگا هانه ؛تسلط نداشتن علمی و حتی دینی؛؛؛؛؛؛

صفر علی
صفر علی
3 سال قبل

باسلام: ارتش نیرویی مکانیزه است این ارتش ؛ ارتش جمهوری اسلامی است نگاه رهبری نسبت به ارتش مثبت بوده است واز سوی مقا مات باید بیشتر به آن پرداخته شودو؛؛؛؛؛؛

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x