جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران در بحران، تعطیلی دانشگاه ها، مدارس و تعلیق مسابقات ورزشی

ویروس کرونا، کشور را در بحران فرو برده است. دانشگاه های ۱۰ استان تعطیل شده اند، مدارس در بسیاری از شهرها و استان ها از دو تا چند روز تعطیل اعلام شده، مسابقات ورزشی لغو شده است، وزارت بهداشت اختیار گرفته که در صورت لزوم کل یک شهر را تعطیل اعلام کند
کرونا در ایران
کرونا در ایران

خبرگزاری های دولتی شنبه شب اعلام کردند تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران و مرکزی، تا آخر هفته تعطیل خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان‌های فوق برای مقابله با گسترش ویروس کرونا تعطیل شده است.

بنابر اخباری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، شب گذشته (شنبه شب) در چندین خوابگاه دانشجویی دانشجویان در اعتراض به عدم تعطیلی دانشگاه ها دست به تظاهرات اعتراضی زده بودند. خوابگاه دختران دانشگاه بهشتی در تهران، خوابگاه دانشجویان دانشگاه ایلام، دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد و دانشگاه مازندران از جمله مراکز دانشجویی بوده است که به این مناسبت در آن ها اعتراض هایی صورت گرفته است.

مدارس در بسیاری از شهرها و استان های کشور نیز برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده است. تمام مدارس استان تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل است. یک مقام آموزش و پرورش استان تهران گفت تعطیلی دو روزه مدارس به خاطر آماده سازی فضای مدرسه پس از انتخابات و ضدعفونی سازی آن هاست.
در استان مرکزی مدارس به مدت یگ هفته تعطیل شده است. در آذربایجان شرقی، قم، کرمانشاه، استان مازندران، کردستان، زنجان، گیلان، همدان، اردبیل، قزوین، استان سمنان نیز به مدت یک تا چند روز تعطیل شده است.

لغو مسابقات ورزشی به مدت ده روز

“ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش” فدراسیون پزشکی ورزشی از لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ های دسته اول و دوم همه رشته های ورزشی به مدت ١٠ روز خبر داد.

در اطلاعیه ” ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش” آمده است: پیرو هماهنگی به عمل آمده با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و نظر به اهمیت حفظ سلامت ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش و همچنین علاقه مندان و تماشاگران رویدادهای ورزشی، اعلام شد که از روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو می شود.

تصمیمات بعدی این ستاد متعاقبا و از طریق اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

اعطای اختیار تعطیلی شهرها به وزارت بهداشت

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد در جلسه شورای عالی امنیت ملی که با حضور حسن روحانی برگزار شد، اختیار ویژه‌ای به وزارت بهداشت داده شد که اگر لازم باشد شهری را به علت شیوع بیماری کروناویروس تعطیل کند.

تعداد قربانیان به شش نفر رسید

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد یک نفر دیگر در استان مرکزی براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.
رئیس علوم پزشکی اراک نیز گفت: روز شنبه سه مورد مشکوک جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده که باید آزمایشات قطعی آنها انجام شود.

دو نماینده مجلس جدید کرونا گرفتند

سید علی آقازاده و محمدعلی رمضانی دستک، که به عنوان نمایندگان رشت . آستانه در دوره ی یازدهم مجلس معرفی شده اند، به ویروس کرونا مبتلا هستند.

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: سید علی آقازاده، نماینده رشت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مبتلا به کرونا است.او قبلا رییس ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی در گیلان بود.

محمدعلی رمضانی دستک نیز که قرار بود به عنوان نماینده آستانه به مجلس برود، در تخت بیماری است. وضعیت او بسیار وخیم گزارش شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=20924 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

آیا کرونا فاجعه است یا حکومت ولایی!؟
در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در آلمان بر اثر بیماری سارس که از خانواده کرونا است ۲۵۰۰۰ نفر مردند ولی خبرش را در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند.
مرگ بر اثر ابولا و ایتز و … در سالهای قبل نفس جهان را بر اثر تبلیغات گرفت و اکنون کرونا!
این ویروس خطرناک هم به احتمال بالا در تابستان از تواناییش می افتد و برای سال بعد ضدش در بازار خواهد آمد.
حال تنها و اقلیت های پیشگیری را باید در نظر داشت ،که بیشترین تاثیر را دارد.
۱. از دست دادن و رو بوسی خودداری شود.
۲. با فاصله با یکدیگر صحبت شود.
۳. مرتبا دستها را با صابون شستن.
۴.مبارزه با حکومت فراموش نشود ، که قصد حاکمیت است ،تا جلوی تشکلات را به هر بهانه ای بگیرد.

کیا
کیا
4 سال قبل
پاسخ به  کیا

تلفات۲۵۰۰ مرگ در ۲۰۱۷ و۱۸ در آلمان از ویروس های سرما خوردگی بوده است ومن اشتباها سارس را عنوان کردم!

جمشید
جمشید
4 سال قبل

طبق معمول و عرف جاری نماده ، کسی نمی پرسد این طاعون از کجا آمد . در چه و کدام رابطه ی اجتماعی ، بصورت طبیعی سر درآورده است . هدایت کنونی این سیلاب ، در کدام مواضع سست و سخت ، به باز تعریف اصل بقا نشسته است .
در پاسخ ، بریک عینیت زیرسازی شده ، منتظریم که دستور از بالا و یا حداقل خوراک اش از رسانه های تراز اول برسد . البته ، زمان بی وقت اش ، مدیریت شده ، حتما می رسد . چیزی که هست ، جریان دست ساز پر زور زمانه ، طبیعت ترس و تحقیر ما را از لولوی نحستین لالایی ، بیدار و سر پا نگه داشته است . مبادا که شرکت ما برپایه ی اصول واقعی تغییر وضع موجود ، مطابق با ارزش ها وهنجارهای صوری نهاده شده ی وضع موجود نباشد . باز تعریف های بی مصرف کالبد تغییر با رنگ و لعاب مد روز ، همه ی ما را غرق بازار کاسبکاری کرده است .
ضد ماتریالیست ها ، ضد یت شان را ، عملا ، ماتریالیستی انجام می دهند . برخلاف ما که دم از علم می زنیم ، آنها ، به واقع و تجربه ، از عینیت موجود ، سوء استفاده لازم و بجا ، و در هدایت آن به خوبی آگاه و راهبرند . در نظریه ی تخریب سازنده ی نهاده و نهادها و نظام ها و روابط جمعی مادی درست و نادرست و بتبع اندیشه ها و نظریات مربوطه ، از روش های لازم درست و نادرست ، کار بهینه می کنند و حداکثر استفاده را می برند .
اقدامات جلوگیری و درمان که هیچ ، تشدید و گسترش این وضع مطلوب ایجاد شده شان به هر نحو ، در حرف و عمل ، شاید یگانه راه مطمئن برای کاهش بحران های موجود و پیش روی دنیای امروز باشد . فراهم کننده ی ادوات لازم برای سردرگمی و کنترل و مهار مزاحم هایی چون اژدهای زرد و جوجه های به بیضه نشسته سرخ باشد . چرا که استراتژی باران جنگ هم بعید بود بتواند این فلاکت و کثافت روز جهان را روفو بکند و یا به دلخواه سامان بدهد .
در ادامه ، همانند آستانه ی سقوط در ادوار اقتصادی پیشین ، این بار نیز بر نیم گشاده دشت باز ، ناشی از تعدیلات ویرانگر ضروری و طبیعی ، بستر لازم برای ارائه نظریات نیوی نو ، مهیا و موجه جلوه گر می گردد . نظریات و حرف هایی که حتما بازار خریدشان بسیارداغ خواهد بود . چرا که خریداران آن از قبل کارسازی و برند کالا به روز شده است . نه مثل یاوه هایی چون این نوشته که نه از زرافه و فیل می گوید و نه نویسنده اش بالا روی طاقچه نشسته است .
بعد از چهل سال ، کمی عمیق تر ، حداقل فرصت اشتباه کردن را از خودمان نگیریم .
امضاء – از طرف کسانی که در مهیای مقابله با آفت دست نشانده ی کرونا ، آسپرین هم ندارند . در عوض ، تا بخواهی ، صدا خفه کن و پرده ی ابر سیاه موجود است.

( این متن را که شاید چندان مناسب در پای نوشت نباشد ، بعنوان درد دل و گله از خودتان و دیگر احزاب چپ از ایران برایتان می فرستم.)

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x