شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایموبیله برنده کفش طلای اروپا،آرسنال و پاریس ژرمن قهرمان شدند

Pierre-Emerick Aubameyang lifted the FA Cup for Arsenal

آرسنال قهرمان جام حذفی انگلیس شد

بخش ورزشی-پرافتخارترین تیم جام حذفی انگلیس به یک قهرمانی دیگر در این رقابت‌ها دست یافت. در دیدار نهایی جام حذفی انگلیس دو تیم لندنی چلسی و آرسنال در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک توپچی‌های لندن به پایان رسید.در ابتدا کریستین پولیسیچ، هافبک آمریکایی چلسی توانست گل اول بازی را خیلی زود در دقیقه ۵ برای تیمش به ثمر برساند.در ادامه نوبت به پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی رسید تا در همان نیمه نخست از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کند. این بازیکن در نیمه دوم توانست تیرخلاص را نیز شلیک کند و گل برتری بخش آرسنال را وارد دروازه چلسی کند.متئو کواسیچ، هافبک کروات چلسی نیز با دریافت کارت قرمز در دقیقه ۷۴ اخراج شد. به این ترتیب آرسنال توانست یک بار دیگر قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به دست بیاورد و مایکل آرتتا، سرمربی آرسنال اولین قهرمانی خود را در دنیای مربیگری کسب کرد.به این ترتیب دو تیم آرسنال و لیورپول باید برای کسب قهرمانی در سوپر جام انگلیس موسوم به جام خیریه برابر هم قرار گیرند که این دیدار قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود.

ایموبیله برنده کفش طلای اروپا و آقای گل سری آ شد

ایموبیله برنده کفش طلای اروپا و آقای گل سری آ شد

مهاجم ایتالیایی با توجه به نبود کریستیانو رونالدو در دیدار یوونتوس و رم، آقای گلی اش در سری آ تثبیت شد و برای نخستین بار کفش طلای اروپا را به دست آورد.

به نقل از آس، باشگاه یوونتوس تیمش را برای دیدار مقابل رم اعلام کرد که نام کریستیانو رونالدو در آن دیده نمی شود. مهاجم پرتغالی فرصت داشت تا در این بازی برای کسب کفش طلای اروپا و آقای گلی در سری آ رقابت کند اما چون این اتفاق کمی بعید بود (به خاطر اختلاف چهار گل با صدر) مائوریتسیو ساری ترجیح داد به ستاره تیمش استراحت دهد تا برای دیدار مقابل لیون در مرحله برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کاملا آماده باشد. 

با این اتفاق کفش طلای اروپا به چیرو ایموبیله رسید. مهاجم لاتزیو هفته گذشته توانست تعداد گل‌هایش را به عدد ۳۵ برساند و از روبرت لواندوفسکی پیشی بگیرد. بازیکن ایتالیایی آقای گل سری آ ایتالیا هم شد و امشب می‌تواند برابر ناپولی رکورد گلزنی در یک فصل کالچو را بشکند. گونسالو ایگواین در یک فصل ۳۶ گل به ثمر رساند

پاری سن ژرمن فاتح لیگ کاپ فرانسه؛ سومین جام پاریسی ها

پاری سن ژرمن توانست با شکست دادن لیون در ضربات پنالتی قهرمان لیگ کاپ فرانسه شود. دو تیم پاری سن ژرمن و لیون در فینال لیگ کاپ فرانسه به مصاف هم رفتند.این دیدار در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود.در وقت اضافه هم گلی رد و بدل نشد تا ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند.در ضربات پنالتی این  پاری سن ژرمن بود که توانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد و با نتیجه ۶ بر ۵ بازی را به سود خود به پایان رساند و جام قهرمانی را بالای سر برد.پاری سن ژرمن پیش از این هم با هدایت توماس توخل توانست قهرمانی در لیگ فرانسه و جام حذفی را به دست آورد.این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا  هم راه پیدا کرده است.

لیگ برتر،نساجی یک – پرسپولیس یک/ توقف قهرمان در قائمشهر

دو تیم فوتبال نساجی و پرسپولیس به تساوی یک بر یک رضایت دادند. به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال نساجی و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه وطنی ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.ابتدا نساجی در دقیقه ۵ توسط روح‌الله باقری به گل رسید و سپس علیپور در دقیقه ۱۸ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

نیمه اول

نساجی بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و شاگردان فکری خیلی زود مزد بازی هجومی خود را هم گرفتند. پرتاب اوت از سمت راست خط حمله نساجی باعث شد تا توپ پس از تاثیر گذاشتن عاشوری به روح‌الله باقری برسد و او پس از یک کنترل زیبا، با شوتی سرکش دروازه رادوشوویچ که چند قدمی را هم جلو آمده بود، به زیبایی باز کند.

این گل باعث شد تا پرسپولیس جلو بکشد و بارها توسط بشار رسن حملاتی را پی‌ریزی کند و سرانجام این حملات در دقیقه ۱۸ نتیجه داد. پاس در عمق زیبای رسن، علیپور را در محوطه جریمه نساجی صاحب توپ کرد که برخورد مهاجم پرسپولیس با علیرضا حقیقی باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. علیپور پشت توپ قرار گرفت و توانست گل تساوی پرسپولیس و دهمین گل خود در لیگ نوزدهم را به ثمر برساند.پرسپولیس پس از این گل هم عقب ننشست و بارها توسط رسن و علیپور روی دروازه نساجی خطرآفرینی کرد اما فایده نداشت تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.در این نیمه محمود فکری بارها به تصمیمات حاج ملک اعتراض داشت که بیش‌ترین اعتراض در زمان اعلام پنالتی علیه نساجی بود.

نیمه دوم

برخلاف نیمه اول، پرسپولیس نیمه دوم را هجومی‌تر آغاز کرد و از راست و چپ حملات مختلفی را روی دروازه نساجی ترتیب داد. در جدی‌ترین حمله، کرنر پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۵۵ با ارسال عالیشاه روی دروازه همراه شد که ضربه سر کنعانی‌زادگان به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.پس از این گل‌محمدی تصمیم گرفت خط حمله تیمش را تازه نفس‌تر کند و امیر روستایی را در دقیقه ۶۰ به جای مهدی عبدی به زمین فرستاد. در ادامه دو تیم بازی آرام و روانی را پشت سر گذاشتند و اشتباهات مهاجمان پرسپولیس باعث شد تا این تیم نتواند خطر جدی را روی دروازه حقیقی به وجود بیاورد. پس از این سرخ‌ها رو به شوت‌های از راه دور آوردند که در دقیقه ۷۰ شوت سرکش کنعانی‌زادگان با واکنش زیبای حقیقی راهی کرنر شد. رفت و برگشت در کرنر ارسال شده سرخ‌ها، با سانتر مجدد رسن همراه شد که ضریه شجاع خلیل‌زاده به شکلی خطرناک به بیرون رفت.این پایان حملات پرسپولیس نبود و این تیم دو بار می‌توانست در دقیقه ۷۹ به گل برسد. ابتدا حقیقی به زیبایی ضربه روستایی را برگشت داد و سپس شوت عالیشاه با برخورد به مدافع نساجی به کرنر رفت.  پس از این حملات دو تیم تا پایان بازی سودی نداشت تا ۲ تیم به تساوی یک بر یک رضایت دهند.

پرسپولیس که هفته پیش قهرمانی خود را مسجل کرده بود، ۶۶ امتیازی شد و نساجی نیز که پس از آغاز کار محمود فکری در این تیم ۷ بازی است نباخته با ۳۳ امتیاز در رده نهم باقی ماند.

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری، مجتبی بیژن، حسین ماهینی، مجتبی ممشلی، محمدعرفان معصومی، علی‌اصغر عاشوری، فرزاد زامهران، سیدمحمد میری، روح‌الله باقری، محمدمهدی نظری(۶۶- امیرحسین باباقلی)
ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، حسین کنعانی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه(۸۷- سیامک نعمتی)، بشار رسن، مهدی عبدی(۶۰- امیر روستایی) و علی علیپور

پارس جنوبی ۲ – شاهین شهرداری بوشهر صفر/ شهرآورد بوشهر به نفع شاگردان پاشازاده

دیدار دو تیم شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در استادیوم تختی شهر جم با قضاوت کوپال ناظمی برگزار شد.پیش از آغاز بازی دقایقی برق ورزشگاه قطع شد و به همین دلیل بازی با تاخیر برگزار شد.ارسال رزاق‌پور در دقیقه ۲۳ و ضربه سر غلام علی تبار مدافع شاهین، شاگردان پاشازاده را با یک گل از پارس جنوبی جم پیش انداخت.در دقیقه ۳۵ کاشته زیبای متین کریم زاده با واکنش سنگربان شاهین به کرنر فرستاده شد.در دقیقه ۴۰ شوت رزاق‌پور از زاویه بسته با اشتباه محسن فروزان وارد دروازه پارس جنوبی جم شد تا شاهینی‌ها دومین گل‌شان را به ثمر برسانند.نیمه دوم این دیدار با همین نتیجه به پایان یافت تا شاهینی‌ها با برتری دو بر صفر به خانه برگردند.در این دیدار لوکا گادرانی از شاهین و شهرام گودرزی از پارس جنوبی کارت زرد دریافت کردند.شاهین شهرداری بوشهر با این برد ۲۱ امتیازی شد اما هم‌چنان در قعر جدول باقی ماند و در مقابل شاگردان سید سیروس پورموسوی بدون کسب امتیازی در این دیدار با ۲۵ امتیاز رده چهاردهم را حفظ کردند.

گل‌گهر و فولاد به نفع رقیبان مساوی کردند

دیدار تیم‌های گل گهر و فولاد در سیرجان با تساوی بدون گل تمام شد تا هیچ یک از دو تیم در کورس بالا و پایین جدول تحولی ایجاد نکنند. به گزارش ایسنا، در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر، گل گهر و فولاد از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان به میدان رفتند که تلاش دو تیم در طول بازی گلی در بر نداشت و به تساوی بدون گل دست یافتند.با این نتیجه، هر دو تیم امتیاز ارزشمندی را در هفته‌های پایانی از دست دادند و نتوانستند در رقابت بالا و پایین جدول، از رقیبان خود پیش بیفتند. فولاد خوزستان با یک بازی کم‌تر نسبت به رقیبانش و ۴۳ امتیاز ششم است و گل گهر با ۲۶ امتیاز بالاتر از پارس جنوبی در رده سیزدهم جدول جای گرفت.در دقیقه بیست جدی‌ترین موقعیت بازی خلق شد که سانتر ارسالی به روی دروازه گل گهر با ضربه سر کولیبالی همراه شد اما این ضربه قدرت لازم را نداشت و فراهانی به راحتی توپ را در آغوش کشید. در دقیقه ۲۷، محمودآباد با توپ ربایی از مدافعان فولاد، مقابل محوطه جریمه در موقعیت شوت زنی قرار گرفت که ضربه دقیق و پرقدرت او را شهاب گردان با جایگیری خوب در آغوش گرفت.بازی در نیمه دوم هم شاهد رقابت برابر دو تیم بود و زور شاگردان نکونام و جلالی به همدیگر نرسید تا این که در دقیقه ۸۴، لوسیانو پریرا در دهانه محوطه شش قدم و در میان سه مدافع گل گهر شوت زد که ضربه او با نوک پای فراهانی دفع شد و راه به دروازه نیافت.این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل پایان یافت تا سودی برای هیچ یک از دو تیم نداشته باشد و هر دو تیم فرصت پیش‌تازی از رقیبان خود در بالا و پایین جدول را از دست دهند.

گل‌گهر سیرجان: میلاد فراهانی، سید علیرضا ابراهیمی، رضا علیاری (مهران گلزاری ۵۶)، سید احمد موسوی، یوسف وکیا، امین پورعلی، احمدرضا زنده‌روح، رضا محمودآبادی، میلاد کمندانی، گادوین منشا (سجاد آشوری ۸۷) و یونس شاکری (مهرداد بایرامی ۸۷).

فولاد خوزستان: شهاب گردان، عارف آغاسی، موسی کولیبالی، مجتبی نجاریان (صالح حردانی ۸۰)، میلاد بدرقه، احمد عبدالله‌زاده، محمدزبیر نیک‌نفس،  فرشاد احمدزاده، محمد قاسمی‌نژاد امیرحسین باقرپور ۸۰)، حسن بیت‌سعید (صابر حردانی ۹۰) و لوسیانو پریرا.

استقلال ۲ – سپاهان یک

در چارچوب هفته بیست و هفتم  رقابت های لیگ برتر فوتبال، دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با خوش شانسی و اشتباه فاحش مدافعان تیم سپاهان T دو بر یک  به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید.

کارت زرد: آرش رضاوند (دقیقه ۳۸) و وریا غفوری (دقیقه ۴۲) از استقلال و امید نورافکن (دقیقه ۴۲) و شایان مصلح (دقیقه ۵۱) از سپاهان

کارت قرمز: آرش رضاوند (دقیقه ۴۴) از استقلال

گلها: شیخ دیاباته (دقیقه ۵۱)  و شایان مصلح (گل به خودی – دقیقه ۶۵) از استقلال و محمد محبی (دقیقه ۸۱) از سپاهان

استقلال ۲ - سپاهان یک/ آبی‌پوشان، ۱۰ نفره شاگردان قلعه‌نویی را تسلیم کردند

نیمه اول

این بازی  که بیژن حیدری قضاوتش را بر عهده داشت، در دقایق اول در میانه میدان در جریان بود و دو تیم در میانه زمین یکدیگر را محک زدند.با گذشت ۱۵ دقیقه از نیمه اول بازی، دو تیم سعی داشتند موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند اما فرصت مهم و خطرناکی ایجاد نشد تا دروازه تیمی مورد تهدید قرار بگیرد.

دقیقه ۱۶، اولین موقعیت این بازی رقم خورد و مسعود ریگی که توپ را پشت محوطه جریمه سپاهان در اختیار داشت، شوتی روانه دروازه حریف کرد که  ضربه او با اختلاف از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.در ادامه بازهم دو تیم موقعیت های نصفه  و نیمه‌ای روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند اما هیچ‌کدام راه به جایی نبرد تا بازی با تساوی بدون گل پیش برود.

در دقیقه ۲۹ بازی، سانتر ارسالی بازیکن سپاهان روی محوطه جریمه استقلال، کی‌روش استنلی را صاحب یک موقعیت کرد که  ضربه سر این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه آبی‌پوشان به بیرون رفت.

پس از توقف سه دقیقه‌ای بازی در دقیقه ۳۰، توپ و میدان در اختیار آبی پوشان پایتخت بود و در دقیقه ۳۶، فرشید اسماعیلی پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب یک موقعیت شد که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه زردپوشان اصفهانی به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۳، آرش رضاوند هافبک تیم فوتبال استقلال به علت دریافت کارت زرد دوم، از زمین بازی اخراج شد تا استقلال ادامه این بازی را ۱۰ نفره دنبال کنند.در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل نتیجه در بر نداشت تا تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم این بازی با یک حمله خطرناک از سپاهان آغاز شد و حضور به موقع عارف غلامی در محوطه جریمه استقلال موجب شد سپاهان به گل نرسد.در دقیقه ۵۱ خطای شایان مصلح روی شیخ دیاباته در محوطه جریمه سپاهان یک پنالتی به سود آبی‌پوشان پایتخت به ارمغان آورد که دیاباته این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا نتیجه بازی یک بر صفر آبی ها بیش رود.بعد از این گل، سپاهان در تلاش بود تا بتواندد موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کند اما واکنش‌های سید حسین حسینی موجب شد سپاهان نتواند فرصت‌های خود را به گل تبدیل کند.با وجود تلاش‌های سپاهان برای جبران نتیجه، استقلال در دقیقه ۶۵ به گل دوم رسید. محمد دانشگر با حضور در محوطه جریمه سپاهان ضربه‌ای روی دروازه زرد پوشان اصفهانی ارسال کرد که این توپ با برخورد به شایان مصلح به دروازه سپاهان راه پیدا کرد و استقلال دو بر صفر مقابل سپاهان پیش انداخت.

سپاهان بعد از دریافت گل دوم، به سوی دروازه استقلال حمله‌ور شد و در دقیقه ۶۹ ضربه برگردان علی قربانی را عارف غلامی موفق شد دفع کند.پس از توقف سه دقیقه ای بازی در دقیقه ۷۵، توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و سپاهان در تلاش بود تا بتواند موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کند که نتیجه این تلاش در دقیقه ۸۱ به ثمر رسید و محمد محبی روی پاس علی قربانی موفق شد از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کند تا اختلاف در این بازی به حداقل برسد.در ادامه سپاهان بازهم به دروازه استقلال حمله‌ور شد اما ضربه از راه دور کیانی در دقیقه ۸۹ و فشارهای دیگر شاگردان راه به جایی نبرد تا استقلال موفق شود سپاهان را دو بر یک شکست دهد و شاگردان فرهاد مجیدی سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند.با این نتیجه، استقلال با ۴۸ امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی ماند و سپاهان با ۴۵ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۸۷- فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (دقیقه ۷۲- ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی (دقیقه ۴۹- محمد دانشگر)

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (دقیقه ۷۱- محمد ایران‌ پوریان)، شایان مصلح، محمدرضامهدی زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امیدنورافکن (دقیقه ۴۶- علی قربانی)، محمدکریمی (دقیقه ۷۱- ولادیمیر کومان)، محمدرضاحسینی، محمدمحبی وکی روش استنلی

https://akhbar-rooz.com/?p=41967 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x