جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

این خانه سیاه است؛ فراخوان به خاموشی در اعتراض به سرکوب شورش گرسنگان

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از مردم ایران خواسته است روز پنج شنبه راس ساعت ۲۱ به مدت یک دقیقه با خاموش کردن چراغ ها به کشتار انسان ها در ایران اعتراض کنند
فراخوان با خاموشی

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در فراخوانی که روز چهارشنبه منتشر کرده، از مردم ایران خواسته است روز پنج شنبه راس ساعت ۲۱ به مدت یک دقیقه با خاموش کردن چراغ ها به کشتار انسان ها در ایران اعتراض کنند.
در این اطلاعیه آمده است:

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تمام مردم ستمدیده، رنج کشیده، استثمار شده، از تمام آزاد اندیشان و انسان های شریف که از ستم و استثمار به تنگ آمده اند، خواستار است در اعتراض به سرکوب گرسنگان و کشتار عزیزان جان باخته، روز پنج شنبه ۱۴ آذر ماه ۹۸، ساعت ۲۱ شب (ساعت ۹) حداقل به مدت یک دقیقه چراغ های محل سکونت و کار، چراغ ماشین های در ترافیک و… را به نشانه اعتراض کشتار مردم بی دفاع و‌ به نشانه احترام به یاد جانباختگان اعتراضات ابانماه ۹۸، خاموش کنند.

با شعار نان کار آزادی، در حمایت از شورش گرسنگان به پاخیزیم.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه – ۱۳ آذر ۹۸

فراخوان ۵ تشکل کارگری

در اطلاعیه ی دیگری که از سوی ۵ تشکل کارگری در روز چهارشنبه منتشر شده است، مردم ایران دعوت به اقدامات اعتراضی در پاسخ به کشتار آبان ماه ۹۸ شده اند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، گروه تلگرامی اتحاد کارگر و معلم، گروهی از معلمان بازنشسته و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران در این اطلاعیه خاطر نشان کرده اند:

ما ضمن ارج گذاری به اعتراضات به حق آبان ماه مردم زحمتکش و جهت گرامی داشت یاد جانباختگان راه عدالت و آزادی همگام با تمامی مردمی که تا پای جان فریادگر اعتراضات بودند، روز پنجشنبه ۱۴ آذر را عزای عمومی اعلام می داریم و به طرق زیر و استفاده از سایر ابتکارات مردمی همدرد و همراه خانواده های بازماندگان این فاجعه سرکوب خونین هستیم:
۱- در روز پنج شنبه ۱۴ آذر ماه با پوشیدن لباس سیاه و تقدیم دسته گل بر سر مزار این عزیزان حضور یافته و یا در سطح شهر با روشن کردن شمع و یا هر ابتکار عملی دیگری ازجمله خاموش کردن چراغ منازل در ساعت ۹ شب ، یاد قربانیان اعتراضات را گرامی می داریم.
۲- در روز شنبه ۱۶ آذر ماه به احترام جان باختن دانش آموزان و دانشجویان ، در سراسر مراکز آموزشی، در ساعت ده صبح و در شیفت عصر در ساعت ۳ بعد از ظهر معلمان همراه با دانش آموزان یک دقیقه سکوت نموده، و یا معلمان می توانند حتی با پوشیدن جامه ی سیاه بر سر کلاس ها حضور یابند.
۳- همزمان با شانزده آذر که مصادف با روز دانشجو و نماد تاریخی مبارزات حق طلبانه دانشجویان محسوب می گردد، دانشگاه ها نیز در برگزاری این یادمان مشارکت نمایند.

https://akhbar-rooz.com/?p=14211 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قنبر
قنبر
4 سال قبل

باتوجه به نداشتن رسانه موثر و فرا گیر که اطلاع رسانی سریع را امکان پذیر نماید، انتظار این است که فاصله بین اتخاذ تصمیم و اجرایی کردن آن بیشتر باشد تا همه مردم از آن آگاه شده و امکان مشارکتشان فراهم گردد.

حسین
حسین
4 سال قبل

با درود
باید به این کمپین کمک کنیم. پیروی مردم از خواست این چند تشکل کارگری، سبب تقویت آلترناتیو کارگری برای توده ها، برای پیروی از تشکلهای کارگری بعنوان با اعتمادترین مراکز برای هماهنگی حرکتهای آینده است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x