چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارسا در تعقیب رئال،اینفانتنو:تازه فهمیدیم چقدر ضعیف هستیم!

بخش ورزشی-در این هفته های پایانی لالیگا رقابت و حساسیت به اوج رسیده است. هفته سی و پنجم لالیگا نیز تمام می شود و رئال مادرید از بالاترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. اما هنوز رقابت در لالیگا به بالاترین حد ممکن دنبال می شود و مبارزه برای کسب جام، سهمیه و جوایز شخصی بین تیم ها و ستاره های بزرگ در حال انجام است. 

به گزارش ورزش سه، رئال مادرید در پیج نهایی بالاتر از بارسلونا قرار گرفته است. در هنگام از سرگیری فصل تیم کاتالونیایی در صدر جدول قرار داشت، اما لوس بلانکوس پس از شروع مجدد بازی ها موفق به کسب هفت پیروزی از هفت دیدار اخیر خود شده، سرخیو راموس نیز فرم فوق العاده ای داشته و ۵ گل به ثمر رسانده است. در همین مقطع بارسلونا در بازی های دشوار خود مقابل سویا، سلتاویگو و اتلتیکومادرید امتیاز از دست داده است.اگر نبرد قهرمانی به روز پایانی فصل برسد می تواند برای هواداران هر دو باشگاه استرس زا باشد. اگرچه بارسلونا برابر آلاوس و رئال مادرید مقابل لگانس هر دو روی کاغذ برنده به نظر می رسند، اما هر دو حریف برای بقا در لالیگا مبارزه می کنند و با همه توان در میدان حاضر خواهند شد.

 رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید احتمالا سه جایگاه برتر جدول لالیگا را کسب می کنند، اما تیم فاتح سهمیه چهارم هنوز نامشخص است. بسیاری از تیم ها هنوز شانس کسب این بلیط طلایی را دارند. گرچه سویا در حال حاضر در رده چهارم قرار دارد، اما روند آنها از زمان شروع دوباره بازی ها باثبات نبوده و تیم هایی چون ویارئال، ختافه و سوسیداد در تعقیب سویا قرار دارند.نبرد برای کسب سهمیه لیگ اروپا و اشغال رتبه های پنجم، ششم و هفتم نیز هنوز ادامه دارد. ویارئال، ختافه و سوسیداد در حال حاضر در این رتبه ها قرار دارند، اما بیلبائو نیز فاصله چندانی با آنها ندارد و ممکن است نبردی از باسک بین آنها و سوسیداد که فینالیست کوپا هم شده اند شکل گیرد. گرانادا و والنسیا نیز هنوز شانس کسب سهمیه دارند.

 در هفته سی و چهارم دو تیم ته جدولی اسپانیول و لگانس به مصاف هم رفتند. این دیدار مبارزه ای برای حفظ شانس های بقا در لالیگا بود و این لگانس بود که موفق شد به سه امتیاز دست یابد.لگانس هنوز هم مسیری صعب العبور پیش روی خود می بیند  و برای ماندن در لالیگا به چیزی معجزه نیاز دارد، به خصوص که باید در روز پایانی با رئال مادرید روبرو شوند. با این حال مایورکای رده هجدهمی بعد از پیروزی شش امتیازی ۱-۵ مقابل سلتاویگو در هفته ۳۳ شانس مناسبی برای ماندن در لالیگا دارد.با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل، تیم هایی که هنوز از نظر ریاضی در معرض خطر سقوط قرار دارند شامل رئال وایادولید، رئال بتیس ، سلتاویگو، ایبار و آلاوس، به علاوه سه تیم پایین جدولی مایورکا، لگانس و اسپانیول هستند. تماشای رقابت این تیم برای کسب امتیاز در چند هفته پایانی فصل جذاب خواهد بود.

 هر سال به بهترین گلزن برتر لالیگا جایزه پیچیچی اعطا می شود و لیونل مسی شانس زیادی برای کسب این جایزه برای چهارمین سال پیاپی و در کل هفتمین بار دارد.اما جایزه زارا به بهترین گلزن اسپانیایی فصل اعطا می شود که رقابت سختی بین جرارد مورنو از ویارئال، ایگو آسپاس از سلتا ویگو، رائول گارسیا از بیلبائو، روجز مارتی از لوانته، جیمه ماتا از ختافه، لوکاس پرز از آلاوس و الوارو موراتا در اتلتیکو مادرید با فاصله ای پنج گله نسبت به یکدیگر وجود دارد.در همین حال جایزه زامورا نیز به دروازه بانی کمترین گل در هر بازی را به طور متوسط در طول فصل دریافت کرده و حداقل ۲۸ بازی به میدان رفته باشد اعطا می شود. تیبو کورتوا در حال حاضر در صدر قرار دارد، اما فاصله اش با یان اوبلاک خیلی زیاد نیست و با توجه به اینکه دروازه بان اتلتیکومادرید در هر چهار فصل گذشته این جایزه را کسب کرده، نمی توان به طور قطعی این عنوان را متعلق به کورتوا دانست.

اینفانتنو:تازه فهمیدیم چقدر ضعیف هستیم!

اینفانتینو

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا  ،در جدیدترین مصاحبه خود در زمینه بحران  کرونا در جلسه ویدئوکنفرانس مادرید، گفت: بازیکنان قلب فوتبال هستند و هواداران به منزله روح فوتبال شناخته می شوند.وی افزود: این بحران ثابت کرد که ما چقدر ضعیف هستیم و برای حل این مشکل باید کل دنیا دست به دست هم دهند. در حال تلاش هستیم تا بهترین راه حل برای بازگشت اوضاع به حالت عادی را پیدا کنیم. ما در برگزاری بازی ها با  حضور افراد زیاد مخالف هستیم. همه در تلاش هستند تا از رقابت های خود(لیگ های داخلی) دفاع کنند و همه دست به دست هم می دهیم تا همه مسابقات کامل شود.رئیس فیفا ادامه داد: در شرایط کنونی ما به دنبال حمایت از قهرمانان واقعی هستیم. باید به بازیکنان به دلیل توقف ۴ ماهه و دوری از میادین فرصت بیشتری بدهیم تا به شرایط عادی برگردند.

درگذشت جک چارلتون

جک چارلتون درگذشت

جک چارلتون، اسطوره باشگاه لیدزیونایتد که سابقه قهرمانی با انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ را در کارنامه‌اش داشت، شب گذشته (جمعه) پس از تحمل بیماری طولانی مدت، در سن ۸۵ سالگی در گذشت.او که در طول ۲۳ سال با ثبت ۷۷۳ بازی، بیشترین بازی را در تاریخ باشگاه لیدزیونایتد انجام داده است، یکی از بهترین مدافعان میانی تاریخ فوتبال انگلیس به شمار می‌رفت.جک چارلتون که برادر بزرگ‌تر سربابی چارلتون اسطوره باشگاه منچستریونایتد است، در کارنامه‌اش ۳۵ بازی ملی دیده می‌شد و در دیدار فینال جام جهانی ۱۹۶۶ که سه‌شیر موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ آلمان غربی را شکست دهد و اولین و تنها قهرمانی خود در تاریخ این رقابت‌ها را به دست بیاورد، برای انگلیس به میدان رفت. او همچنین در عرصه مربیگری هم موفق بود و در دوره ۱۰ ساله (۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶) حضورش روی نیمکت تیم ملی ایرلند، این تیم را به دو دوره جام جهانی و یک دوره جام ملت‌های اروپا رساند.

سقوط نوریچ با قبول شکست سنگین خانگی مقابل وستهام/ نیوکاسل به واتفورد باخت

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس با برد قاطع وستهام در خانه نوریچ و پیروزی خانگی واتفورد مقابل نیوکاسل آغاز شد. در آغاز هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس دو بازی برگزار شد که در مهمترین‌ آنها تیم فوتبال نوریچ با قبول شکست خانگی ۴ بر صفر مقابل وستهام به دسته پایین‌تر سقوط کرد. هر چهار گل این بازی را مایکل آنتونیو در دقایق ۱۱، ۴۵، ۵۴ و ۷۴ به ثمر رساند.با قبول این شکست سنگین نوریچ با ۲۱ امتیاز در قعر جدول باقی ماند تا خروج از منطقه سقوط در حالی که تنها سه هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده برای این تیم غیرممکن شود.در دیگر بازی تیم هفدهمی واتفورد که هنوز خطر سقوط را احساس می‌کند، در خانه با نتیجه ۲ بر یک از سد نیوکاسل گذشت و با ۳۴ امتیاز فعلاً شش امتیاز از منطقه سقوط فاصله گرفته است. شاگردان کلوپ در هفته سی و پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در دیدار مقابل برنلی در آنفیلد متوقف شدند.

شکست تلخ چلسی در لیگ جزیره

شاگردان فرانک لمپارد برابر شفیلد یونایتد شکست تلخی را متحمل شدند که ممکن است به از دست رفتن سهمیه اروپایی این تیم منجر شود.در ادامه دیدارهای هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس یک دیدار برگزار شد که در آن شفیلد یونایتد توانست در خانه با ۳ گل برابر چلسی به برتری برسد.مک گلدریک ۲ بار و اولیور مک برونی برای میزبان گلزنی کردند تا شکستی دیگر در پرونده لمپارد و تیمش ثبت شود؛ شکستی که ممکن است منجر به از دست رفتن سهمیه اروپایی شود.

پیروزی بارسلونا در شب درخشش ترنشگه

رئال مادرید باز با کمک VAR و درخشش کریم بنزما با دو گل حریف خود را شکست داد . در نیمه نخست، رئال در صحنه‌ای مشکوک صاحب ضربه پنالتی شد که بنزما پشت توپ ایستاد و دروازه حریف را گشود. در دقیقه ۵۱ آسنسیو گل دوم را ثبت کرد که ابتدا این گل به دلیل آفساید مردود شد، اما سیستم کمک داور ویدئویی نشان داد که این گل سالم بوده و داور این موضوع را تایید کرد.شاگردان زیدان با کسب این پیروزی ۸۰ امتیازی شده و جایگاه خود را در صدر مستحکم‌تر کردند. بارسا با ۱ امتیاز کمتر در رده دوم است.کهکشانی‌ها در سه هفته باقی مانده لالیگا برای رسیدن به مقام قهرمانی نیاز به تنها ۴ امتیاز دارند. از هفته سی و ششم رقابت‌های لالیگا، بارسلونا در خانه رئال وایادولید به میدان رفت و با یک گل پیروز شد.تک گل این بازی را آرتورو ویدال روی پاس لیونل مسی در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.در این بازی مسی موفق شد بیستمین پاس گل فصل خود را ثبت کند تا رکوردی جدید از خود در لالیگا ثبت کند.وی اولین بازیکن لیگ اسپانیا لقب گرفت که در یک فصل، بیش از ۲۰ گل و ۲۰ پاس گل ثبت کرده است.بارسلونا با این پیروزی ۷۹ امتیازی شد و در یک امتیازی رئال با یک بازی بیشتر ایستاد.وایادولید هم با ۳۹ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

پیکان ۲ – گل گهر صفر.شاگردان ویسی از منطقه سقوط خارج شدند

پیکان و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی و تلاششان برای بقا در لیگ برتر از حساسیت بالایی برای این دو تیم برخوردار بود و در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر پیکانی‌ها به پایان رسید. در این دیدار ماهان رحمانی در دقیقه ۱۲ و نادر محمدی در دقیقه ۴۷ برای شاگردان عبدالله ویسی گل‌زنی کردند.با این نتیجه پیکان و گل‌گهر جایگاهشان را با هم عوض کردند و به ترتیب با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم و ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفتند و در حال حاضر گل‌گهر در منطقه سقوط قرار گرفت.از حواشی این دیدار می‌توان به درگیری دو تیم و اعتراض شدید عبدالله ویسی به داور در نیمه نخست اشاره کرد که باعث توقف چند دقیقه‌ای این دیدار شد.

 امتیاز ارزشمند پارس جنوبی در اصفهان

دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و پارس جنوبی جم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دیدار دو تیم سپاهان و پارس جنوبی جم در استادیوم نقش جهان اصفهان آغاز شد. شاگردان امیر قلعه نویی تنها یازده دقیقه به زمان نیاز داشتند تا گل اول خود را به ثمر برسانند. سید محمد حسینی با شوتی محکم دروازه فریبرز گرامی سنگربان جمی‌ها را گشود.در دقیقه ۷۷ یک پنالتی برای سپاهان اصفهان اعلام شد که سید محمد کریمی توپ را به بیرون زد.در دقیقه ۸۴ روی اشتباه محمد طیبی مدافع سپاهان، رضا خالقی‌فر با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کرد و کار را به تساوی کشاند.در ادامه چند موقعیت خطرناک از سوی سپاهان ایجاد شد اما نتیجه‌ای برای این تیم نداشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.سپاهان با این تساوی ۴۲ امتیازی شد و رده دوم جدول را حفظ کرد اما فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس صدرنشین به عدد ۱۴ افزایش یافت. پارس جنوبی جم هم با ۲۱ امتیاز و یک بازی کمتر در مکان سیزدهم قرار گرفت.

سایپا در مشهد شهرخودرو را غافلگیر کرد

شهرخودرو در غیاب سرمربی مستعفی خود مقابل سایپا به تساوی یک بر یک دست یافت. در ادامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر، شهرخودرو و سایپا در مشهد به میدان رفتند که این دیدار در غیاب هواداران، با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا تیم مشهدی بدون سرمربی مستعفی در رسیدن به سومین پیروزی متوالی خود ناکام بماند.امین قاسمی نژاد در دقیقه ۹ گل اول بازی را به ثمر رساند. آرمین سهرابیان نیز در دقیقه ۶+۹۰ گل مساوی سایپا را زد. همچنین در دقیقه ۱۳ صادق بارانی پنالتی سایپا را از دست داد.با این نتیجه، شهرخودرو ۴۲ امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند. سایپا نیز با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول باقی ماند.

بازی بزرگ، سرخ آبیها ،کوچک از آب در آمد!

فرصت‌سوزی استقلال و تراکتور در شب توقف مدعیان سهمیه

۲ تیم فوتبال استقلال و تراکتور در یکی از دیدارهای پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر به تساوی بدون گل رضایت دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار تیم های فوتبال استقلال و تراکتور در هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتید که برای رسیدن به مکان های بالاتر جدول و البته رقابت برای کسب سهمیه المپیک به سه امتیاز آن نیاز داشتند اما آن چه در طول ۹۰ دقیقه رقم خورد یک بازی فیزیکی و تقریبا بی برنامه از سوی هر دو تیم بود که عملا اجاز نداد موقعیت های خطرناکی روی دروازه ها ایجاد شود. در نیمه اول دو تیم نمایش سرد و بدون موقعیتی داشتند اما شرایط در نیمه دوم متفاوت شد و کمی بازی سرعت بیشتر به خود گرفت و از فیزیکی بودن آن کاسته شد. با این حال تا دقیقه ۷۵ بازهم موقعیت خطرناکی ایجاد نشد اما در این دقیقه مهدی قایدی با شوتی تماشایی و فنی توپ را به تیر افقی دروازه تراکتور زد تا مهمترین صحنه بازی شکل بگیرد. دو تیم در دقایق پایانی تلاش کردند دروازه حریف را باز کنند اما بازهم کیفیت پایین بازیکنان در روند بازی اجازه خطرساز شدن روی دروازه ها را نداد.در دقیقه ۸۶ استقلال یک موقعیت دیگر هم بوجود اورد که بازهم مهدی قایدی روی توپ تاثیرگذار شد و با ضربه سر دروازه تراکتور را با خطر جدی مواجه کرد اما رشید مظاهری با واکنشی عالی توپ را دفع کرد تا بازهم دروازه ها بسته بماند. در وقت های اضافه استقلال فشار زیادی روی دروازه تراکتور آورد تا به گل برتری دست پیدا کند اما این تلاش هم ثمری نداشت تا در نهایت امتیازات تقسیم شود و به درد هیچ کدام از دو تیم نخورد. استقلال با این تساوی ۳۷ امتیازی شد و تراکتور هم به امتیاز ۴۱ رسید.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی، روزبه چشمی، مسعود ریگی، علی کریمی، علی دشتی(۵۲- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی(۸۶- امیرحسین خدامرادی)، میلاد زکی‌پور، مهدی قایدی و دیاباته.

ترکیب تراکتور: محمدرشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، اکبر ایمانی، سعید مهری(۶۸- ایمان سلیمی)، رضا اسدی، ساسان انصاری(۸۰- اشکان دژاگه)، میثم تیموری، رضا شکاری (۶۰- مسعود شجاعی)، محمدرضا آزادی، احسان حاجی‌صفی و مهدی تیکدری‌نژاد.

نتایج کامل دیدارهای برگزار شده هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

ماشین‌سازی تبریز صفر – پرسپولیس یک
شاهین شهرداری بوشهر یک – ذوب‌آهن اصفهان ۵
شهر خودرو یک – سایپا یک
سپاهان یک – پارس جنوبی جم یک
صنعت نفت آبادان یک – نساجی مازندران یک
پیکان ۲ – گل‌گهر سیرجان صفر
استقلال صفر – تراکتور صفر

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز , تیم فوتبال فولاد خوزستان , لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال تراکتور تبریز , فوتبال ,

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان به دلیل ابتلای بیش از ۲۵ درصد اعضای تیم فولاد به کرونا، به زمان دیگری موکول شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=39849 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x