چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارسلونا با شیوه علی اصغری، ۸ بر ۲مغلوب بایرمونیخ شد!

نازک بین:بازی بزرگ این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا دیشب در لیسبون پرتغال بین بایر مونیخ و بارسلونا برگزار شد. در این دیدار خط دفاعی و هافبک بارسلونا در نیمه نخست بدترین نمایش را ارائه دادند و دو گل از چهار گل نیمه نخست بایری ها توسط مدافعان و هافبکهای بارسا برای آنان ساخته و پرداخته شد. بایر مونیخ با ارسال پاسهای کناری و فرستادن به پشت دفاع بشدت آسیب پذیر بارسلونا هم یاران خود را در موقعیت حمله قرار می دادند و هم این که بر سراسیمگی و آشفتگی مدافعین و هافبکهای بارسلونا می افزودند. مربی بارسلونا فراموش کرده بود که کارهای تیک تاکی و بازی با عقب در برابر تیمی که مهاجمان و هافبکهای تکنیکی دارد شیوه ای غلط و اشتباه است. به هر حال  مهاجمان بایرن موفق شدند از اشتباهات سریالی خط دفاعی بارسلونا بهترین بهره را ببرند و با چهار گل، پیروزی قاطع خود در نیمه نخست را جشن بگیرند و به رختکن بروند.

تنها سه دقیقه پس از شروع بازی، روی سانتر عالی ایوان پرشیچ و با همکاری مولر و لواندوفسکی، با پاس ستاره لهستانی مولر در موقعیت عالی قرار گرفت و توانست با پای چپ گل اول بازی را به سود بایرنی‌ها رقم بزند. خیلی زود گل توماس مولر با اشتباه مدافعان خودی جبران شد؛ روی نفوذ جوردی آلبا دفاع چپ بارسلونایی‌ها، دیوید آلابا به شکلی عجیب و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا خیلی زود در دقیقه ۷ حساب کار یک بر یک شود.  پس از رسیدن به گل تساوی، بارسایی‌ها فشار بی‌امانی به تیم بایرن وارد کرده‌اند؛ ابتدا مانوئل نویر به سیوی تماشایی در موقعیت تک به تک فرصت گلزنی را از لوئیس سوارز گرفت و در ادامه، سانتر دیدنی لیونل مسی تیرک دروازه بایرن را به لرزه در آورد تا بازی در اوج هیجان دنبال شود. روی اشتباه بزرگ سمدو و روبرتو در سمت راست خط دفاعی بارسلونا، گنبری توپ گیری کرد و پاس این بازیکن به ایوان پرشیچ رسید و ستاره کروات بایرنی‌ها با شلیکی محکم دروازه بارسلونا را باز کرد. سرعت بازی فوق العاده بود و شاگردان فلیک فشار زیادی را روی دروازه بارسلونا ایجاد کردند. پس از گلزنی ایوان پرشیچ، گورتزگا موقعیت گلزنی عالی برای تیمش ساخت و در فرصتی تک به تک گنبری موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند. اشتباهات پرشمار خط دفاعی بارسلونا در دیدار شب گذشته تمامی نداشت. بعد از فرصت عالی که نصیب لواندوفسکی شد و او نتوانست مقابل ترشتگن گل چهارم تیمش را بزند، جوشا کیمیش توپ را به دهانه دروازه بارسلونا فرستاد و توماس مولر دومین گل خود و چهارمین گل تیمش را به ثمر رساند تا جبران کار برای بارسایی‌ها تقریبا سخت شود. نفوذ جوردی آلبا برای بارسلونا گل کاشت و او توانست با پاس خوب خود لوئیس سوارز را صاحب توپ کند و سوارز نیز با یک دریبل زیبا بواتنگ را از مقابل خود برداشت و با یک ضربه پای چپ تماشایی، دروازه نویر را باز کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در پایان نود دقیقه تلاش دوتیم، مونیخی ها هشت بر دو بر حریف غلبه کردند.گل های بایرن مونیخ در این دیدار را توماس مولر (دقایق ۴ و ۳۱)، ایوان پریشیچ (۲۲)، سرژ گرنابری (۲۸)، جاشوا کیمیچ (۶۳)، رابرت لواندوفسکی (۸۲) و فیلیپ کوتینیو (۸۵ و ۸۹) و گل های بارسولنا را دیوید آلابا (گل به خودی در دقیقه ۷) و لوئیس سوارز (۵۷) به ثمر رساندند.

بارسلونا با شیوه علی اصغری که در فوتبال ایران معروف شده در برابر تیم با طراوت ،تاکتیکی و با قدرت بایر مونیخ  نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و شکست سختی را پذیرفت. بجز مسی و دروازه بان نگون بخت این تیم بقیه بازیکنان بارسلونا فوتبالی در سطح محلات ارائه کردند. تیم بارسلونا نیاز به تغییر مربی و خوش باورانه بیش از شصت درصد از بازیکنان اش دارد و گرنه آش همان آش و کاسه همین کاسه خواهد بود.

سیمئونه: نتوانستیم بازی مدنظرمان را ارائه کنیم. عادلانه در این مرحله حذف شدیم

دیه‌گو سیمئونه در پی شکست ۲ بر یک شب گذشته (پنجشنبه) شاگردانش مقابل لایپزیگ آلمان در بازی تک حذفی از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حذف از گردونه این رقابت‌ها، به شبکه تلویزیونی «موویستار» اسپانیا گفت: ما نتوانستیم آن بازی مدنظرمان را ارائه کنیم. از لایپزیگ خوشم آمد. آنها بسیار مصمم، پرشور و بانشاط بودند که همین باعث شد تا از این تیم ضربه بخوریم. به‌هرحال بهانه‌ای هم برای این شکست نداریم.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی به کار بستیم و عادلانه در این مرحله حذف شدیم و باید به لایپزیگ تبریک بگوییم. بازیکنان لایپزیگ سریع‌تر بودند و برای ما دشوار بود که در دوئل‌های تن به تن به پیروزی برسیم. با توجه به اینکه ۶۰ روز به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌ها تعطیل بود، فصل طولانی شد. سپس فشار بازگشت به لیگ قهرمانان بود و تنها یک هفته فرصت استراحت پیش از بازگشت به تمرینات داشتیم.

اعترافات. روبینیو

فرشته تقی زاده -به نقل از مارکا، حضور روبینیو در مادرید مانند یک جرقه بود. با سفیدپوشان قرارداد امضا کرد، درخشید و این تیم را ترک کرد. دوران ورزشی مهاجم برزیلی با توانایی که داشت تعریف می‌شد و همچنین انتظاراتی که در سانتوس به وجود آورده بود و شروع عالی‌اش در رئال مادرید برابر کادیس. زندگی بیرون از میدان روبینیو به او کمکی نکرد تا به عنوان بازیکن بزرگی در فوتبال شناخته شود. در اعترافاتش به خاطره جدایی تلخ خود از رئال مادرید و رابطه‌اش با بازیکنان بزرگی هم‌چون زلاتان ایبراهیموویچ و دیوید بکام اشاره کرد. 

رئال مادرید

روبینیو برای امضای قرارداد با رئال مادرید به اسپانیا رفت. نخستین بازی‌اش برابر کادیس موجی از امیدواری را در میان هواداران سفیدپوشان به وجود آورد. آن‌ها تصور می‌کردند که مهاجم برزیلی می‌تواند مانند پله بدرخشد. روبینیو پیشنهاد بارسا را رد کرد تا پیراهن سفیدپوشان را بر تن کند اما هرگز نتوانست انتظارها را در تیم مادریدی بر آورده کند.

اعترافات/ روبینیو

زمانی که مادرید به من پیشنهاد داد متوجه شدم که گروه برزیلی بزرگی در این تیم حضور دارد و سرمربی واندرلی لوکزامبورگو است. چرا باید به بارسلونا می‌رفتم؟”

“می دانستم که انتظار داشتند برنده توپ طلا شوم. زمانی که پله درباره‌ات صحبت می‌کند مردم گوش می‌کنند. این مقایسه‌ها را انجام می‌دهند اما پله جدیدی وجود ندارد، نه حالا و نه هیچ وقت دیگر. 

“شروع من فوق العاده بود. روز قبل به مادرید رسیده بودم و استرس بازی داشتم. عالی بود. زمانی که نخستین توپ به من رسید شروع به دربیل زنی کردم.”

جدایی تلخ

با وجود عملکرد نه چندان بد در مادرید (۳۵ گل و ۲۷ پاس گل) روبینیو هرگز نتوانست در سانتیاگو برنابئو انتظارها را بر آورده کند و جدایی‌اش از مادرید به خاطره خوبی تبدیل نشد. 

“هدفم رفتن به چلسی بود. اسکولاری به من گفت که بازیکن متفاوتی برایش خواهم بود. با این حال مادرید با آن‌ها خوب تمام نکرد. دوست نداشتم پیش از توافق باشگاه چلسی پیراهن‌هایی با نام من به فروش برسند.”

“از ترک مادرید پشیمان نیستم با این حال ناراحت هستم به این شکل جدا شدم. مادرید باشگاهی بود که درها را به روی من باز کرد و اجازه داد تا فرصت قهرمانی در اروپا را داشته باشم.”

“خیلی دوست دارم دوباره با فلورنتینو پرس ملاقات کنم. او را در آغوش بگیرم و از او به خاطر همه کارهای خوبی که برایم کرد تشکر کنم و هم‌چنین به خاطر تمام لطفی که به من داشت.”

منچسترسیتی

روبینیو پس از نشست خبری که اعلام کرد به او اجازه خروج از رئال مادرید را بدهند با منچسترسیتی قرارداد امضا کرد. منچستر را دوست داشتم، باشگاه، رستوران‌ها و … اما نباید کلوپ‌های شبانه‌اش را فراموش کرد.من سرگرم شدن را دوست داشتم اما انگلیسی‌ها بیش از برزیلی‌ها بیرون می‌روند. جو هارت همیشه این کار را می‌کرد و میکا ریچاردز و شان رایت فیلیپس هم. ‌چند بار با مالک باشگاه صحبت کردم. او به من گفت که در تلاش است تا با کاکا و لیونل مسی قرارداد امضا کند.”با تمام تیم‌هایی که بازی کرده بودم قهرمان شدم به جز سیتی. تنها چیزی که من را ناراحت می‌کند فتح نکردن جام با این تیم بود.”

زلاتان و بکام

روبینیو توانست پیراهن میلان را بر تن کند که در آن زمان ایبراهیموویچ هم در تیم ایتالیایی حضور داشت. بازیکن برزیلی دوستی خوبی هم با بکام در مادرید هم داشت.زلاتان همیشه به من می گفت باعث شده است که میلان با من قرارداد امضا کند. او می‌گفت که به خاطر من این‌جا هستی. ایبراهیموویچ فقط اعتماد به نفس است؛ اعتماد به نفس، به خاطر استعدادش. برای من همه ویژگی‌های یک مهاجم را داشت یعنی هم شومن بود و هم برنده.ایبراهیموویچ در یک تمرین جنارو گتوزو را به مبارزه جوجیتسو دعوت کرد. او در این رشته کمربند مشکی دارد. چه کسی برنده شد؟ زلاتان همیشه پیروز است.”بکام همیشه با برزیلی‌ها بود. او عضوی از گروه‌مان بود. اسپانیایی‌ها همیشه حسادت می‌کردند که بکام بیش‌تر پرتغالی صحبت می‌کند تا اسپانیایی. او زمان بیش‌تری را با ما می‌گذراند.”

نفرت آلمانی ها از لایپزیش تمامی ندارد! (عکس) :: ورزش سه

طغیان علیه یک پیروزی بزرگ؛

صعود به لیگ قهرمانان نیز دل برخی آلمانی ها با باشگاه لایپزیش را صاف نکرده است.ماهنامه فوتبالی “الف فروینده” در آلمان اعلام کرد که در اعتراض به سیاست های باشگاه لایپزیش، دیدار این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل پاری سن ژرمن را پوشش نخواهد داد. این اتفاق در جریان برتری دیشب شاگردان جولیان ناگلسمان مقابل اتلتیکومادرید نیز رخ داد و این نشریه خبری در مورد این پیروزی بزرگ چاپ نکرد.

  لایپزیگ که در ابتدا و قبل از آنکه توسط ردبول در سال ۲۰۰۹ به خریداری شود به نام مارک رانشتات شناخته می شد، به دلیل ساختار اقتصادی و تلاش برای فروش محصولات متعدد که از نظر آلمانی مغایر با اصول فوتبالی است، در بیانیه نشریه الف فروینده آمده است: “لایپزیش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و به طور معمول باید این اخبار را پوشش دهیم. اما لایپزیش یک باشگاه عادی نیست، حتی اگر بسیاری این موضوع را فراموش کرده باشند. ما نمی خواهیم ساختار لایپزیش را عادی جلوه دهیم و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفته ایم.هرگز موضوعی دوست داشتنی در مورد ساختار و شکل سازمان یافتن این باشگاه وجود ندارد. هیچ کس از نحوه استعدیابی باشگاه لایپزیش بد نمی گوید، اما کدام تیمی در لیگ دسته سوم تاکنون ۱.۵۵ میلیون یورو را برای یک بازیکن خرج کرده است (لایپزیش در سال ۲۰۱۳ برای جذب یوسف پولسن این کار را کرد) به عبارت دیگر یک بازیکن بسیار با استعداد مانند یوسف پولسن هرگز بازیکنی مناسب “لیگ دسته سوم” نبوده است. و کدام تیم دسته دومی دیگر توانسته در سال ۲۰۱۵ به امیل فورسبرگ (که باشگاه های بزرگ بین المللی به دنبال بودند) مبلغ گزافی پرداخت کند؟”مکس دینکلایر که این مطلب را نوشته، در نهایت مدعی شد موفقیت لایپزیش من را به یاد تقلب بچه ها در بازی های رایانه ای می اندازد.

https://akhbar-rooz.com/?p=43417 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x