جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت سعید شیرزاد و انتقال وی به زندانی رجایی شهر

بازداشت سعید شیرزاد و انتقال وی به زندانی رجایی شهر

روز یکشنبه ۵ آبان ۹۸، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج، با پایان دوران مرخصی برای تحمل ادامه حبس بازداشت شد.
سعید شیرزاد شب گذشته در شهرستان پرند بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی رباط کریم منتقل شده است. گفته می شود آقای شیرزاد امروز به زندان رجایی شهر کرج منتقل خواهد شد.
سعید شیرزاد، روز دوشنبه ۸ مهرماه ۹۸، از زندان رجایی شهر به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.
اعزام آقای شیرزاد به مرخصی در حالی صورت گرفته بود که در دوران حبس تاکنون به مرخصی اعزام نشده بود و دو هفته پس از درگذشت مادرش با تعلل فراوان از سوی مسئولین با مرخصی وی موافقت شده بود.

مادر سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه درگذشت. علیرغم تلاش نزدیکان وی برای مطلع کردن این زندانی از خبر درگذشت مادرش، به دلیل قطع ارتباط زندانیان سیاسی این زندان، سعید شیرزاد تا روز ملاقات از این واقعه بی خبر مانده بود و این زندانی سیاسی تا آخرین روز از دیدن و شنیدن صدای مادر خود محروم بود.
علت دستگیری:
سعید شیرزاد، فعال حقوق بشر ۳۰ ساله، در شهریور سال ۹۱، به دلیل «سفر گروهی و هماهنگ نشده به مناطق زلزله زده» بازداشت و توسط قاضی پیرعباسی به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد.
وی از خرداد سال ۹۳ دوباره دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. او بیش از دو ماه را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند. وی در این مدت از داشتن ارتباط با وکیل خود محروم بود. وی پس از بازداشت توسط وزارت اطلاعات به بند هشت زندان اوین منتقل و بعد از مدت کوتاهی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
وی بالاخره بعد از گذشت ۱۵ ماه از بازداشتش در دادگاهی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهام وی «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» اعلام شده است.
وی در ۱۷ آذرماه سال ۹۵، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان از جمله «توهین مستمر مأموران به خانواده‌های زندانیان، عدم قبول نامه‌های رسمی اعتصاب غذا که موجب سلب مسئولیت پزشکی از مسئولان زندان می‌شود، بازداشت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی در سالن ملاقات، جلوگیری از اعزام زندانیان سیاسی بیمار به مراکز درمانی، ضرب و شتم زندانیان سیاسی و اعزام اجباری به دادگاه توسط مأموران» لب‌های خود را دوخت و دست به اعتصاب غذا زد.

https://akhbar-rooz.com/?p=9890 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x