دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت موقت سفیر بریتانیا در تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران روز شنبه راب مک‌کر سفیر بریتانیا در تهران بازداشت و ساعتی بعد آزاد شد. گزارش این خبرگزاری نشان می دهد که سفیر بریتانیا در جریان تجمعی که برای یادبود قربانیان پرواز ۷۵۲ خطوط بین المللی اوکراین در مقابل دانشگاه امیر کبیر برگزار شده بود بازداشت شده است.

تسنیم در گزارش خود نوشته است: «سفیر انگلیس در تهران به دلیل تحریک و ساماندهی تحرکات مشکوک در مقابل دانشگاه امیرکبیر برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.» این خبرگزاری افزود: راب مک‌کر سفیر بریتانیا اگرچه امروز آزاد شد ولی فردا دوباره برای پیگیری ادعای جمهوری اسلامی دوباره احضار می شود. در این گزارش عنوان نهادی که سفیر بریتانیا را بازداشت و سپس آزاد کرده، ذکر نشده است.

تایید بازداشت سفیر بریتانیا در تهران

وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه ای بازداشت سفیر خود در تهران را اقدامی “بی دلیل و ناموجه” دانسته و آن را “نقض فاحش” قوانین بین المللی خوانده است.

امروز تجمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و گردهمایی های متعدد دیگر در تهران، اصفهان، کرمان، رشت، شیرار، همدان و…در طول شنبه شب به تظاهرات اعتراضی با شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و خامنه ای بدل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=17647 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x