پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بازداشت یک فعال کارگری دیگر در تهران

به دنبال موج بازداشت فعالين کارگری در تهران، خبر رسیده مهران رئوف يکی ديگر از فعالین کارگری شبانگاه 25 مهرماه پس از یورش ماموران امنیتی به منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شده است. همچنين ماموران امنيتی خانه ی الهام صميمی فعال دانشجويی را بازرسی و وی را تهديد کرده اند

به دنبال موج بازداشت فعالین کارگری در تهران، خبر رسیده مهران رئوف یکی دیگر از فعالین کارگری شبانگاه ۲۵ مهرماه پس از یورش ماموران امنیتی به منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شده است.

به گزارش اتحاد بین المللی در حمایت کارگران در ایران، ماموران پس از تجسس خانه، کلیه کتاب ها و دیگر وسایل شخصی از جمله کامپیوتر و موبایل متعلق به مهران رئوف را ضبط کردند و سپس او را به همراه وسایل ضبط شده به دادسرای اوین منتقل کردند. تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت مهران رئوف وعلت بازداشت او در دست نیست.

بنابر این گزارش در نیمه های همان شب ( ۲۵ مهر) ماموران امنیتی به خانه الهام صمیمی فعال دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران هجوم بردند و کتاب ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی شامل موبایل و لپ تاپ وی و دیگر افراد ساکن در منزل ازجمله وسایل بستگان و مهمان های وی را ضبط کردند و با خود بردند. ماموران درجریان یورش، این فعال دانشجویی را به احضار و برخورد امنیتی و قضایی  تهدید کردند.

یورش به منازل مسکونی این فعال دانشجویی و بازداشت مهران رئوف، پس از آن صورت می گیرد که ماموران امنیتی  در روز ۱۵ مهرماه، پنج نفر از فعالین کارگری و اجتماعی را دستگیر کردند.  طی آن  یورش، شبنم آشوری مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه، الوار قلی وند، ندا پیر خضرانانیان، آرش جواهری و اندیشه صدری از فعالین کارگری و اجتماعی در منازل شخصی خود  در تهران توسط ماموران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. از علت بازداشت این فعالین، اتهام نسبت داده شده به آنها و محل نگهداری آنان نیز اطلاعی در دست نیست. تنها شبنم آشوری که به شدت بیمار است توانسته به خانواده خود خبر دهد که در زندان اوین  بسر می برد.

https://akhbar-rooz.com/?p=51217 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x