چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بازگشت تماشاگران به سکوها، شانس های قهرمانی لیگ قهرمانان،۱۰ گلزن برترجهان

رونالدو

بخش ورزشیبازی دوستانه پاری سن ژرمن و لوآور با حضور تماشاگران و بدون رعایت نکات اجتماعی برگزار می‌شود. اسکای اسپورت در این باره نوشت :فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که از هفته بعد هواداران می‌توانند در بازی‌های دوستانه تیم‌های خود به ورزشگاه بروند البته باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و تعداد آن بیشتر از ۵ هزار نفر نباشد.پاری سن ژرمن که خود را آماده دو دیدار فینال در جام حذفی و جام اتحادیه می‌کند قرار است که در دیداری دوستانه به مصاف تیم دسته دومی لوهاور برود و این نخستین بازی خواهد بود که بعد از شیوع کرونا هواداران در آن به ورزشگاه ها خواهند رفت.طبق پروتکل وزارت بهداشت فرانسه نباید تعداد بازیکنان، مربیان، کادر پزشکی و درمانی، پلیس و هواداران و روزنامه نگاران بیشتر از ۵ هزار نفر باشد و به همین خاطر قرار است که ۴ هزار تا ۴۵۰۰ بلیتی برای هر دیداری فروخته شود.فدراسیون فوتبال فرانسه  پیش از این هم اعلام کرد که دیدار فینال جام حذفی و جام اتحادیه با حضور هواداران برگزار می شود.

قرار است که فصل جدید لیگ فرانسه هم از یکم شهریور ماه آغاز شود.

شانس های قهرمانی

در لیگ قهرمانان اروپا،مطابق تحلیل آماری سایت فایوتری ایت آمریکا، منچسترسیتی انگلیس از بیشترین شانس برخوردار است.این تیم که توسط پپ گواردیولا هدایت می شود، در تحلیل آماری ۳۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.در رتبه دوم این گزینش، بایرن مونیخ آلمان با ۲۲ درصد قرارگرفت.تیم سوم نیز این رده بندی نیز پاری سن ژرمن با کسب ۱۴ درصد آرا شد.در این گزینش آماری تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا و آر.ب لایپزیگ آلمان هرکدام ۸ درصد شانس کسب قهرمانی گرفتند.اتلتیکومادرید، دیگر تیم اسپانیای صاحب ۵ درصد شد.آتالانتا ایتالیا ۵ درصد شانس گرفت و رئال مادرید تنها ۲ درصد بخت فتح اروپا در فصل جاری گرفت.البته در این میزان  با یوونتوس ایتالیا نیز شریک شد.آخرین تیم نیز المپیک لیون فرانسه با یک درصد شانس شد.

جدای از این وضعیت در ادامه لیگ برتر انگلیس و در هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس تیم فوتبال منچستر سیتی شب گذشته میهمان برایتون بود که با نتیجه پرگل ۵ بر صفر میزبان خود را گلباران کرد. گل های شاگردان گواردیولا در این بازی را رحیم استرلیگ (۲۱ )، (۵۳ )و (۸۱)، گابریل ژسوس (۴۴) و برناردو سیلوا(۵۶) به ثمر رساندند. برایتون با این باخت با ۳۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول ماند. در مقابل سیتی با این برد امتیازاتش را به عدد ۷۲ رساند تا نایب قهرمانی اش مسجل شود.

بارش دلار و یورو در مستطیل

سایت ترانسفر مارکت اقدام به معرفی گران ترین دیدارهای فوتبالی کرده که تا به حال برگزار شده است.باارزش ترین و گران ترین دیدارهای فوتبال در جهان کدام هستند؟ منظور از باارزش ترین دیدارها مجموعه قیمت بازیکنان دو تیم حاضر در میدان است.سایت ترانسفر مارکت گران ترین دیدارهای تاریخ فوتبال جهان را فهرست کرده است و نکته بسیار مهم این است که فقط تیم های لیورپول، منچسترسیتی، اتلتیکومادرید، رئال مادرید، بارسلونا و تاتنهام گران ترین دیدارهای تاریخ فوتبال جهان را تشکیل داده اند.  

۱-لیورپول ۳ – منچسترسیتی یک (نوامبر ۲۰۱۹)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۳۸ میلیارد پوند 

۲-اتلتیکومادرید یک – لیورپول صفر (فوریه ۲۰۲۰)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۳۲ میلیارد پوند 

۳-بارسلونا ۲ – اتلتیکومادرید صفر (آوریل ۲۰۱۹)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۳۱ میلیارد پوند

۴-لیورپول ۲ – تاتنهام یک (اکتبر ۲۰۱۹)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۳ میلیارد پوند

۵-بارسلونا ۲ – رئال‌مادرید ۲ (می ۲۰۱۸)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۹ میلیارد پوند

۶- اتلتیکومادرید یک – بارسلونا یک (نوامبر ۲۰۱۸)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۹ میلیارد پوند

۷. لیورپول ۲ – اتلتیکومادرید ۳ (مارس ۲۰۲۰)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۹ میلیارد پوند

۸-رئال‌مادرید صفر – بارسلونا یک (مارس ۲۰۱۹)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۸ میلیارد پوند

۹-منچسترسیتی ۴ – لیورپول صفر (جولای ۲۰۲۰)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۷ میلیارد پوند

۱۰- لیورپول یک – تاتنهام صفر (ژانویه ۲۰۲۰)

ارزش ترکیب دو تیم: ۱,۲۶ میلیارد پوند

پردرآمدترین ورزشکاران جهان از نگاه مجله Forbes را مشاهده می کنید.

عکس/ پردرآمدترین ورزشکاران جهان

مسابقات لیگ دسته یک موسوم به لیگ گدایان

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ دسته یک، چهار دیدار دیگر هم برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار مس رفسنجان، صدرنشین این رقابت‌ها مقابل ملوان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. این شکست در حالی رقم خود که با توجه به عدم نتیجه‌گیری باقی مدعیان صعود به لیگ برتر، رفسنجانی‌ها می‌توانستند با پیروزی مقابل ملوان که برای فرار از سقوط می‌جنگد، اختلافش را با تیم دوم بیشتر کند. با این نتیجه مس رفسنجان با ۵۷ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. ملوان هم با ۳۱ امتیاز به رده چهاردهم صعود کرد. در این دیدار محمدرضا محرمی برای ملوان گل‌زنی کرد. همچنین مس رفسنجان در ابتدای دیدار صاحب یک ضربه پنالتی شده بود که حمید گلزاری این ضربه را از دست داد.در دیگر دیدار برگزار شده، آلومینوم اراک رده دومی همانند باقی مدعیان ناکام بود و با نتیجه ۲ بر یک مقابل هوادار مغلوب شد.     

لیگ دسته اول فوتبال| ملوان با پیروزی مقابل صدرنشین به بقا امیدوار ماند

 در این دیدار حمید کاظمی و سپهر روزی‌طلب برای هوادار و حامد پاکدل برای آلومینیوم گل‌زنی کردند. با این نتیجه آلومینیوم ۵۱ امتیازی باقی ماند و رتبه دومش را حفظ کرد. هوادار هم با ۴۲ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.دیگر مدعی ناکام این هفته خوشه طلایی ساوه بود که در دیداری خانگی مقابل بادران با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. در این دیدار پویا سیف‌ پناهی، حسین کریمی و امیر میربزرگی برای بادران و مصطفی نوروزی و محمد سرافراز برای خوشه طلایی گل‌زنی کردند. خوشه طلایی با این نتیجه با ۴۹ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی باقی ماند و بادران هم با ۴۴ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و خودش را به مدعیان صعود به لیگ برتر نزدیک کرد.گل ریحان هم مانند بادران از ناکامی این هفته مدعیان لیگ استفاده کرد و با پیروزی یک بر صفر مقابل سپیدرود ۴۶ امتیازی شد و در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت. در این دیدار نیما مختاری برای گل‌ریحان گل‌زنی کرد. سپیدرود هم با این نتیجه با ۲۷ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند تا همچنان در منطقه سقوط به لیگ دسته دو باشد

۱۰ گلزن برتر جهان از نگاه یک سایت آماری

در آماری که توسط سایت فوتبال آرنا منتشر شد، رونالدو فوق ستاره فوتبال پرتغال و عضو یوونتوس ایتالیا، بهترین گلزن قرن ۲۱ است. این مهاجم ۳۵ ساله در ۱۰۰۷ بازی موفق شده ۷۳۰ گل بزند.

در فهرستی ۱۰ گلزن برتر قرن ۲۱ که انتشا ریافت، وی در رده نخست جای گرفت. در رده دوم این فهرست  مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونابا ۷۰۰ گل زده در ۸۶۴ بازی جای گرفت. رده سوم نیز در اختیار زلاتان ابراهیموویچ با ۵۲۳ گل زده در ۸۶۲ بازی قرار گرفت.

فهرست ۱۰ گلزن برتر قرن ۲۱ به این شرح است:

۱- کریستیانو رونالدو، ۷۳۰ گل زده در ۱۰۰۷ بازی

۲- لیونل مسی، ۷۰۰ گل زده  در ۸۶۴ بازی

۳- زلاتان ابراهیموویچ، ۵۲۳ گل زده در ۸۶۲ بازی

۴- روبرت لواندوفسکی، ۴۶۶ گل زده در ۶۹۸ بازی

۵- لوئیس سوارس، ۴۶۱ گل زده در ۷۱۷ بازی

۶- سرخیو آگوئرو، ۴۱۴ گل زده در ۷۳۳ بازی

۷- ساموئل اتوئو، ۴۰۸ گل زده در ۸۰۵ بازی

۸- کلاس یان هونتلار، ۳۹۹ گل زده در ۷۱۴ بازی

۹- ادینسون کاوانی، ۳۸۹ گل زده در ۶۶۸ بازی

۱۰ – داوید ویا، ۳۸۶ گل زده در ۷۴۰ بازی

توماس باخ: لغو کامل المپیک خیلی آسان‌تر از تعویق بازی‌ها بود

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) می‌گوید که لغو کامل بازی‌های المپیک توکیو خیلی آسان‌تر از تعویق بازی‌ها به سال ۲۰۲۱ بود. به نقل از SID، توماس باخ درباره تعویق بازی‌های المپیک، گفت: لغو بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا  می توانست برای IOC آسان تر باشد، اما ما برای این در کمیته بین المللی المپیک هستیم تا بازی ها را سر و سامان دهیم، نه این که آنها را لغو کنیم.او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید ببینیم که آیا می توانیم در برنامه جامع پیشرفت هایی ایجاد کنیم ، یا در خدمات ارائه شده به شرکت کنندگان در زمینه حمل و نقل پیشرفتی ایجاد کنیم یا خیر. بحران نشان داده است که ما در ورزش و جامعه نیاز به همبستگی بیشتری داریم. امیدوارم که این امر به همکاری بهتر بین فدراسیون های بین المللی و سازمان دهندگان اصلی رویداد منجر شود.المپیک سال آینده قرار است بین ۲۳ ژوئیه و ۸ آگوست برگزار شود اما این نگرانی ها وجود دارد که همه گیری ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش نیابد.برخی گفته‌اند که باید واکسنی ایجاد شود تا بازی‌ها با خیال راحت پیش برود در حالی که در یک نظرسنجی در ماه جاری مشخص شد که ۷۷ درصد از ژاپنی‌ها معتقدند که المپیک ۲۰۲۰ “سال آینده” برگزار نمی شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=39943 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x