پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بحران شیوع کرونا؛ آمریکا ذخیره ۳ ماه آینده داروی «رمدسیویر» را خرید

آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی «رمدسیویر» را که برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود خریداری کرده است. این اقدام ایالات متحده دیگر کشورهای جهان را در کوتاه مدت از دسترسی به این دارو محروم خواهد کرد

آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی «رمدسیویر» (Remdesivir) را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می شود خریداری کرده است.

این اقدام ایالات متحده در عمل کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان را در کوتاه مدت از دسترسی به این دارو محروم خواهد کرد. خریداری کل ذخیره «رمدسیویر» برای سه ماه آینده در عین حال این نگرانی را نیز پدید آورده است که مهمترین اقتصاد جهان در صورت تولید واکسن بیماری «کووید ۱۹» ممکن است دست به اقدامی مشابه بزند.

داروی «رمدسیویر» اولین دارویی است که مجوز تجویز آن برای بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا صادر شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است این داروی شرکت «گیلئاد» روند بهبود مبتلایان به «کووید ۱۹» را تسریع می کند.

آمریکا تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز داروی «رمدسیویر» را که کل تولید «گیلئاد» برای ماه ژوئیه (تیر/مرداد) است خریداری کرده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین ۹۰ درصد از دوزهای این دارو برای ماه های اوت و سپتامبر (مرداد/شهریور/مهر) را پیش خرید کرده است.

داروی «رمدسیویر» در ابتدا برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس ابولا تولید شده بود اما به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا مشخص شد که از این دارو می توان برای مقابله با تکثیر انواع ویروس کرونا در بدن بیماران استفاده کرد.

آمریکا روز اول مه (۱۲ اردیبهشت) به شکل اضطراری مجوز استفاده از داروی «رمدسیویر» را برای بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» صادر کرد.

شرکت «گیلئاد» پیش از این اعلام کرده بود که با پنج شرکت تولید کننده داروهای ژنریک (عمومی) برای تولید «رمدسیویر» به توافق دست یافته است. این توافق امیدهایی برای امکان تولید و فروش «رمدسیویر» در ۱۲۷ کشور جهان پدید آورده بود.

درخواست ها برای دسترسی به «رمدسیویر» با توجه به عدم کشف واکسن بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است. این بیماری تاکنون جان حدود ۱۳۰ هزار نفر را در ایالات متحده گرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=38620 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x