سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بدرقه ایکر مقدس توسط بوفون؛ تحول بزرگ در مسیر برابری جنسیتی

Best-Iker-Casillas-Wallpaper-03 | Iker casillas, Hd images, Image

نازک بین: پس از گذراندن سال‌های رویایی برای ایکر کاسیاس در مادرید، این سنگربان مادریدی در سال ۲۰۱۵ تصمیم به ترک رئال گرفت و راهی پورتو شد؛ او پس از ۵ سال بازی پرفراز و نشیب در درون دروازه این تیم پرتغالی، به دلیل بیماری قلبی مجبور شد ماه‌ها دور از فوتبال باشد و در بازگشت دوباره‌اش، چندان فرصت حضور در درون دروازه پورتو را پیدا نکرد تا با ۱۱۶ تجربه حضور در دروازه قهرمان پرتغال، به فوتبال خود پایان دهد. کاسیاسِ ۳۹ ساله تصمیم خود را برای وداع با مستطیل سبز را رسما اعلام کرد و قرار است طبق اعلام مدیران باشگاه رئال مادرید، به زودی در چارت مدیریتی این باشگاه پرطرفدار مادریدی حضور یابد. واکنش نسبت به تصمیم -ایکر مقدس- در جهان فوتبال زیاد بود. بوفون دروازه بان افسانه ای فوتبال ایتالیا، پیامی را در همین رابطه منتشر کرده است. در پیام بوفون آمده است: بدون تو هر چیزی معنی کمتری داشت! ایکر کاسیاس، دروازه بان و کاپیتان سابق باشگاه رئال مادرید از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.ایکر کاسیاس، اسطوره فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید بالاخره دستکش های خود را آویخت و اعلام بازنشستگی کرد.

باشگاه رئال مادرید نیز به همین مناسبت بیانیه ای رسمی منتشر کرده است: به دنبال خداحافظی ایکر کاسیاس از فوتبال حرفه ای، باشگاه رئال مادرید قصد دارد قدردانی، محبت و تحسین خود را نسبت به یکی از بزرگترین اسطوره های باشگاه ما و دنیای فوتبال ابراز کند. ایکر کاسیاس بهترین دروازه بان تاریخ باشگاه رئال مادرید و فوتبال اسپانیا، در سن ۹ سالگی به جمع ما پیوست. او اینجا شکل گرفت و به مدت ۲۵ سال از پیراهن ما دفاع کرد و به یکی از کاپیتان های نمادین تاریخ باشگاه تبدیل شد. ایکر کاسیاس قلب و محبت مادریدیسمو ها را به دست آورد و یکی از نمادهای ارزش های رئال مادرید است.

لیست افرادی که درباره خداحافظی ایکر کاسیاس از فوتبال در اینستاگرام اظهار نظر کرده اند بسیار طولانی است. شخصیت‌هایی از فوتبال، ورزش، موسیقی، تلویزیون …می توانیم در میان مهم ترین آن ها به خامس رودریگز، ناچو فرناندز، جان تری ، آندره سیلوا ، آلوارو موراتا، سسک فابرگاس، سرخیو آسنجو ، فرناندو پاچکو ، فلیپه ریس، جولیو باپتیستا، آدریان  لوپز ، دکو، کوک آندوجار، میگل تورس، پائولا اچوریا، خاوی واراس، آلخاندرو سانز، کیکو کاسیا، لوکاس وازکز، فرناندو سانز، ویکتور سانچز، کاکا، سرخیو راموس و… اشاره کنیم.

افتخارات ایکر مقدس

ایکر کاسیاس

به نقل از مارکا، ایکر کاسیاس دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و رئال مادرید در سن ۳۹ سالگی از بازنشستگی خود از دنیای فوتبال خبر داد. کاسیاس چند سال پیش از تیم  رئال مادرید به باشگاه پورتو نقل مکان کرد، اما به اندازه کافی در لیگ پرتغال ندرخشید. کاسیاس که این روزها از مشکلات قلبی رنج می‌برد، مجبور شد تا برای حفظ سلامتی اش از دنیای دروازه بانی خداحافظی کند و حالا قصد دارد تا طبق نظر فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید به عنوان مشاور فنی باشگاه فعالیت خود را آغاز کند. ایکر مقدس افتخارات زیادی در دنیای فوتبال به دست آورده است که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به سه قهرمانی با تیم فوتبال رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و انجام ۱۶۷ بازی برای تیم ملی فوتبال اسپانیا به علاوه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ اشاره کرد. ایکر کاسیاس طی دروازه بانی خود ۲ بار در جام ملت‌های اروپا، ۵ بار در لالیگا، ۴ بار در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ بار در کوپا دل ری، ۳ بار در سوپر کاپ اسپانیا، ۲ بار در جام باشگاه‌های جهان و یکبار در جام بین قاره‌ای به افتخارات تیمی دست یافته است و همچنین به عنوان  بهترین دروازبان قرن از دید سازمان افتخارات فوتبال یوفا، جام ملت‌های اروپا و  لیگ قهرمانان  شناخته شده است. کاسیاس همچنین دستکش طلای برترین دروازبان قرن ۲۱ رابه خود اختصاص داده  و ۵ بار توسط  فیفا به عنوان  برترین دروازبان سال شناخته شده است. او همچنین  با این کارنامه دست نیافتنی به یکی از برترین دروازه بانان تاریخ فوتبال دنیا بدل شده است.

برنامه ویژه فرانس فوتبال به جای توپ طلا

نشریه فرانس فوتبال اخیرا اعلام کرد توپ طلای ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به بازیکنی داده نخواهد شد اما این نشریه به جای برگزاری مراسم توپ طلا، برنامه ویژه ای دارد. به نقل از بلیچر ریپورت، نشریه فرانس فوتبال قصد دارد به جای اهدای توپ طلا در پایان سال ۲۰۲۰، لیستی یازده نفره از بهترین تیم تاریخ فوتبال منتشر کند. تصمیم های فرانس فوتبال در سال ۲۰۲۰ جنجالی و حاشیه ساز بوده است. لغو مراسم اهدای توپ طلا انتقادات زیادی را در پی داشت و انتشار تیمی یازده نفره از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال نیز طبیعتا با حاشیه های زیادی همراه می شود. 

عکس روز. جایگاه آسمانی

عکس روز/ جایگاه آسمانی

فرشته تقی زاده-از زمانی که بحران کرونا موجب شده است تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه ها را نداشته باشند هواداران از تمام راه های ممکن بهره می‌برند تا بازی تیم محبوبشان را ببیند. اغلب آن‌ها از بلندی‌های نزدیک به استادیوم‌ها استفاده می‌کنند اما علاقه مندان به موتور سواری در لهستان ترجیح دادند با کرایه جرثقیل مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. این تصویر را EPA منتشر کرده است.

جاسوسی در زمین ورزش

رییس پیشین مرکز ضد دوپینگ روسیه گفت: عملیات دوپینگ روسیه تحت حمایت دولت یک امر کاملا پیشرفته بود که طی سالیان متمادی رشد کرده بود. مسکو راه خود را برای رسیدن به کسب مدال در مسابقات بین‌المللی با فریب پیش می‌برد. «گریگوری رودچنکوف رییس مرکز ضد دوپینگ روسیه بود اما در سال ۲۰۱۵ به ایالات متحده گریخت. روزنامه نگار انگلیسی نوشته: مرد جلوی من لباس مبدل پوشیده است. ما در حال اسکایپ هستیم. من در خانه خود در نزدیکی لندن هستم و دکتر گریگوری رودچنکوف در یک مکان کشف نشده در امریکاست. جایی که توسط چندین مامور مسلح اف ‌بی ‌آی به ‌طور۲۴ ساعته محافظت می‌شود. حالش چطور است؟ «زندگی من خوب است. حال من خیلی خوب است.» او پوزخند می‌زند. فکر می‌کنم از آنجایی که یک شال مشکی روی سرش کشیده و عینک تیره به چشم زده، گفتن این حرف خیلی دشوار باشد. ردایی که دکتر در این مصاحبه به تن دارد به این خاطر است که سعی می‌کند تا حد امکان پوشیده به نظر برسد. نباید فراموش کنیم که قاتلان دلسوز ولادیمیر پوتین در تلاشند تا مکان مخفی دکتر رودچنکوف را پیدا کنند تا بتوانند او را به عنوان خائن به ملت اسیر کنند و به روسیه برگردانند. لیست دشمنان رییس‌جمهور روسیه بسیار طولانی است اما رودچنکوف که مهم‌ترین افشاگری ورزشی قرن بیست‌ویکم را انجام داده در صدر فهرست قرار دارد.  رودچنکوف مدیر مرکز ضد دوپینگ مسکو بود. البته این اسم برای آن آزمایشگاه، نامی گول‌زننده است. همان ‌طور که رودچنکوف در خاطره‌ای تحت عنوان «کسب و کار رودچنکوف» نقل می‌کند، او برنامه دوپینگ روس‌ها را اجرا می‌کرده. او یک کوکتل دارویی جدید برای کمک به ورزشکاران کشورش تهیه کرده بود تا آنها بتوانند پیروز شوند. این سه استروئید آنابولیک تقریبا غیرقابل کشف بود. ورزشکاران آن را در دهان قرقره می‌کردند تا وارد بدن‌شان شود. 

عملیات دوپینگ روسیه تحت حمایت دولت یک امر کاملا پیشرفته بود که طی این سالها رشد کرده بود. مسکو راه خود را برای رسیدن به کسب مدال در مسابقات بین‌المللی با فریب پیش می‌برد. به گفته رودچنکوف این شامل المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز می‌شد. رودچنکوف آن مسابقات را کثیف‌ترین مسابقات تاریخ می‌داند. جایی که پوتین به عنوان رییس‌جمهور کشور میزبان، تجربه‌ای لذت‌بخش از احساس غرور وطن‌پرستانه که لحظه ‌لحظه اوج می‌گرفت را تجربه کرد. سوال بعدی این است: رییس‌جمهور چقدر می‌دانست؟ رودچنکوف پاسخ داد: «خیلی زیاد! او در مورد این عملیات اطلاع داشت. او به‌طور مرتب مطلع می‌شد. بله!» دکتر می‌گوید: «پس از اجرای هر قسمت از برنامه دوپینگ وزیر ورزش روسیه ویتالی موتکو که یک کارمند وفادار ساده بود، رییس‌جمهور را صدا می‌کرد و به‌طور خلاصه او را در جریان قرار می‌داد. پوتین هم می‌پرسید آیا موتکو چیزی احتیاج ندارد؟» دکتر ادامه می‌دهد:«نقش دولت کاملا مشخص است.»
در سیاست، پوتین به عنوان رییس‌جمهور مصمم شده بود که روسیه را به عنوان یک ابرقدرت بزرگ مطرح کند. در عرصه ورزش اما اوضاع درست پیش نمی‌رفت. در سال ۲۰۱۰ او از ناکامی کاروان ورزش روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی ونکوور کانادا بسیار ناامید شد. روس‌ها در آن مسابقات تنها ۳ مدال طلا کسب کردند. پوتین با این تز که روسیه باید در بازی‌های سوچی احیا شده باشد، دستور داد بهبود عملکرد ورزش کشورش با قید فوریت انجام شود. 
من از رودچنکوف می‌پرسم چگونه باید درباره المپیک لندن فکر کنم و باید چه احساسی داشته باشم؟ در آن زمان به نظر می‌رسید که روس‌ها دارند جادوگری می‌کنند. ما اکنون به لطف افشاگری‌های او می‌دانیم که تقلب گسترده‌ای در مسکو رخ داده است. رودچنکوف اذعان می‌کند که ‌این بازی‌ها فوق‌العاده کثیف بوده و بخشی از مسوولیت آن را برعهده آزمایشگاه ضد دوپینگ انگلستان در هارلو می‌داند. او می‌گوید در آن زمان ۱۲۶ مورد مثبت دوپینگ مشاهده نشد. از آن تعداد ۸۶ عدد در رشته دوومیدانی بود. 

با ورود به بازی‌های سوچی، مسکو عملیات دوپینگ خود را به سطحی باورنکردنی رساند. رودچنکوف می‌گوید، پوتین مرا به FSB آژانس مخفی جاسوسی روسیه، جایی که او قبلا مدیریت آن را برعهده داشته بود، فرستاد و به این ترتیب گروهی از افسران FSB مخفیانه در تیم کنترل دوپینگ مسکو قرار گرفتند. جاسوسان با موفقیتی چشمگیر روبه‌رو شدند. آنها کشف کردند که چگونه بطری‌های آزمایش کنترل ادرار را باز کنند و دوباره ببندند بدون اینکه کسی متوجه شود. آنها نمونه‌های مثبت را با نمونه‌های تمیز جایگزین کردند. رودچنکوف نمایش پشت پرده مسابقات سوچی را به یک نمایش هیجان‌انگیز تشبیه می‌کند. «این یان فلمینگ بود! این جیمز باند شماره ۲ بود.» او این حرف‌ها را با احساس غرور می‌گوید. آزمایشگاه او آنچه سیستم تعویض می‌نامید، کامل کرده بود. پیش از بازی‌ها ورزشکاران المپیکی، روسیه نمونه‌هایی از ادرار تمیز را آماده سپس کوکتل نیروزای دکتر را مصرف کردند و بعد از دادن آزمایش در طول مسابقات، آن نمونه‌های تمیز با نمونه‌های آلوده تعویض شدند. 

با پایان یافتن بازی‌ها، رودچنکوف خسته شد. او از وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) پیشی گرفته بود. پوتین با او دوست بود. در سال ۲۰۱۵ مشکلات او آغاز شد. شبکه تلویزیونی ARD آلمان او را به ریاست یک برنامه گسترده دوپینگ متهم کرد. وادا نمونه‌های سوچی را فراخواند و باعث شد، آزمایشگاه رودچنکوف تصمیم بگیرد بطری‌های حاوی نمونه مثبت را در محل زباله‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری مسکو دفن کند. رودچنکوف فهمید که اوضاع بسیار خطرناک است. در نوامبر سال ۲۰۱۵ او تصمیم سرنوشت‌ساز برای فرار از روسیه گرفت. در روسیه، رسانه‌های دولتی این کشور رودچنکوف را کلاهبردار معرفی کرده‌اند که وطن خود را در ازای ۳۰ قطعه نقره فروخته است. رودچنکوف خود را به عنوان افشاگری پیشرو می‌داند. او می‌گوید به ندای وجدانش گوش داده و سرانجام تصمیم گرفت، کنار عدالت و شفافیت بایستد. او جهان را در مورد اقدامات ناشایست پاتولوژیکی که در مقیاس کهکشانی در روسیه انجام می‌شد، آگاه کرد. او کتاب خود را با نوشتن این جمله به عنوان نتیجه‌گیری به پایان برده است: «خوشحالم که در کنار حقیقت هستم.» این یک احساس تحسین‌برانگیز است. اما رودچنکوف به خوبی از قیمت موضع اخلاقی خود آگاه است. او می‌گوید کرملین مرده مرا می‌خواهد. «این یک واقعیت از زندگی من است. من فقط دو، سه روز بابت این ترسیدم. من می‌دانم که این هرگز متوقف نمی‌شود حتی وقتی پوتین بمیرد.»

منبع: روزنامه اعتماد

رئیس سیاسی باشد!

شرق نوشت :‌فدراسیون فوتبال ایران این روزها شیوه نوینی را در بلاتکلیفی سپری می‌کند؛ این نهاد نه رئیس دارد و نه اساسنامه قابل اتکایی تا رئیس بعدی‌اش را انتخاب کند. درواقع پیش از آنکه مهدی تاج، آخرین رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد از سمتش استعفا دهد، بحث انتخابات و چگونگی اجرای آن در فدراسیون ذهن بسیاری را درگیر کرده بود. قوانین «من‌درآوردی» در یکسری از بندهای اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال باعث شده بود تا مسیر برای ورود اشخاص زیادی بسته شود و فقط افرادی از یک «دایره خاص» توان ثبت‌نام برای انتخابات فدراسیون فوتبال را داشته باشند. استعفای زودهنگام مهدی تاج اما چندین حسن داشت: اول اینکه یکی از رؤسای نه‌چندان توانمند از بدنه مدیریت جدا شد و دوم و مهم‌تر اینکه بالاخره افرادی پیدا شدند تا یقه اساسنامه عجیب‌و‌غریب فدراسیون فوتبال را بگیرند و خبر دهند که این اساسنامه غیرقانونی است و نمی‌شود با استناد به آن انتخاباتی را برگزار کرد.

ناپدید شدن بیش از صد میلیارد در فوتبال!/ غارت بیت‌المال توسط شبکه ...

اما فدراسیون فوتبال در کنار وزارت ورزش خودشان را آماده کرده بودند تا زمستان سال قبل، درست بعد از استعفای مهدی تاج، انتخابات را برگزار کنند و به همان شیوه سابق، افرادی از یک دایره محدود را بر صندلی فدراسیون فوتبال بنشانند. بیشتر اسامی‌ای که برای انتخابات کاندیدا شده بودند، یا از همان دایره محدود بودند یا اینکه نزدیک به آن دایره. ‌از بخت خوب فوتبال ایران اما این‌بار سروکله فیفا و قوانین سفت‌و‌سختش پیدا شد و به فوتبال ایران هشدار داد که اگر انتخاباتی برگزار شود، باید منتظر تعلیق ماند! نهاد بین‌المللی فوتبال به‌خوبی از اساسنامه غیرقانونی فدراسیون فوتبال خبر داشت و این‌بار تهدید کرد اگر بندهای اساسنامه فدراسیون ایران اصلاح نشود، انتخابات باطل است و فوتبال ایران تعلیق می‌شود. این‌طور شد که گزینه‌های نشستن روی صندلی فدراسیون فوتبال یکی پس از دیگری از دور خارج شدند و فقط تعداد اندکی از آنها منتظر تأیید اساسنامه جدید هستند. اگرچه آن زمان عنوان شد احتمالا انتخابات جدید فدراسیون فوتبال در بهار همین سال برگزار می‌شود ولی بندهای غیرقانونی در اساسنامه آن‌قدر زیاد بود که برگزاری انتخابات را به تعویق بیندازد. حالا اما خبر رسیده که انتخابات این نهاد احتمالا در مهرماه یا نهایتا تا پاییز همین سال برگزار می‌شود؛ آن‌هم طبق اساسنامه جدید و مورد تأیید فیفا.فوتبال ایران بیش از یک دهه است اسیر دستان کفاشیان و تیم نزدیک به کفاشیان است؛ علی کفاشیان، به اجبار و بر سر یک دعوای سیاسی به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. او خودش پذیرفته بود «اشتباهی» وارد فوتبال شده و اصلا کارش فوتبال نیست. همین اشتباهی وارد‌شدن اما ریشه دوانید و او دو دوره ریاست را به عهده داشت و بعد هم آن را به مهدی تاج، نایب‌رئیسش واگذار کرد. در این مدت، آنها طبق اساسنامه غیرقانونی‌ای که به آن استناد می‌شد، انتخابات و انتصابات را انجام دادند و فدراسیون را تقریبا شبیه به یک جزیره کردند که هرکسی اجازه ورود به آن را نداشت. این‌طور شد که رفته‌رفته یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در ایران، به یکی از ضعیف‌ترین آنها تبدیل شد. طوری که حالا یکی از نحیف‌ترین فدراسیون‌ها در عرصه ورزش محسوب می‌شود؛ این فدراسیون به‌دلیل ضعف مفرط رئیس در آستانه ورشکستگی است و اگر ادعای مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، مبنی‌بر گرفتن غرامت درست از آب در‌بیاید، آن‌وقت باید این ورشکستی را قطعی دانست.از آن گذشته این فدراسیون آن‌قدر از لحاظ اقتصادی ضعیف عمل کرده که همین حالا چک دو میلیون یورویی که به «شستا» داده، پاس نشده و گفته می‌شود مجموعه شستا از فدراسیون فوتبال شکایت کرده و قرار است ساختمان فدراسیون فوتبال تا زمان پرداخت این بدهی، به‌عنوان ضمانت پرداخت در نظر گرفته شود! ‌پرواضح است که با این شیوه مدیریت، دیگر کفاشیان و مهدی تاج، یا هر نفری نزدیک به این دو نفر، توانی برای اداره بیشتر این فوتبال ندارند؛ چه‌بسا اگر داشتند، وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال به این شکل نبود. مشخصا با اصلاح بندهای اساسنامه، دیگر هیچ کاندیدایی از این «دایره» نباید شانسی برای مدیریت یا حتی حضور در فدراسیون فوتبال داشته باشد.

برای ورود چهره‌های جدیدتری از جنس فوتبال هم که علامت سؤالات قبلی پابرجاست؛ اگر کسی از بین ورزشی‌ها تا به الان مدیریت خوبی داشت که بیرون از گود نمی‌ماند و حتما عهده‌دار مسئولیتی در باشگاه بود. این روزها به غیر از یکی، دو مدیر که فعلا در تیم‌های شهرستانی مشغول فعالیت هستند، مدیری که توانایی کار در عرصه بزرگ‌تری داشته باشد، رو نشده است؛ وضعیت مدیریتی دو باشگاه بزرگ ایرانی گواه این امر است.با مطرح‌شدن چند دلیل کوچک ولی قابل اعتنا به نظر می‌رسد که راه نجات فدراسیون فوتبال مسیر مدیران ورزشی یا آنهایی که از جنس همین رشته باشند، عبور نمی‌کند. اینجاست که دوباره شرایط ایجاب می‌کند فدراسیون فوتبال و مجموعه‌ای که توانایی رأی‌دادن دارند، به سمت مدیری از جنس سیاست و اقتصاد بروند!

تحول بزرگ در فوتبال زنان!

با نخستین زنی که در تیم اول مردان یک باشگاه بازی‌ می‌کند، آشنا شوید

اتحادیه فوتبال هلند در اقدامی پیشتازانه از صدور مجوز بازی برای یک فوتبالیست زن در یک تیم فوتبال مردان خبر داد.  این روی داد نشانه آغاز یک رفرم و شاید یک انقلاب بزرگ در رفع تبعیض جنسیتی است. به گزارش ایرنا، «الن فوکِما» ۱۹ ساله نخستین فوتبالیستی است که در این طرح آزمایشی شرکت و در تیم اول باشگاه فوتبال «فوآروت» VV Foarut بازی خواهد کرد. دختران و زنان می‌توانند تا سطح ۱۹ ساله‌ها در ترکیب تیم اصلی باشگاه‌های ترکیبی به میدان بروند اما از این سطح به بعد تنها مجاز به حضور در تیم دوم باشگاه‌ها هستند. فوکما در این‌باره گفت: اینکه می‌توانم همچنان در این تیم به فوتبال ادامه دهم، شگفت انگیز است. من از پنج سالگی با این پسرها فوتبال بازی می‌کنم و از اینکه نمی‌توانستم سال آینده در کنار آنان بازی کنم، واقعا متاسف و ناراحت بودم. بنابراین از باشگاه درخواست کردم و با هم تقاضایی را به اتحادیه فوتبال هلند تسلیم کردیم. هم تیمی‌هایم هم با اشتیاق به این موضوع واکنش نشان دادند؛ نمی‌دانم شرایط چطور پیش می‌رود اما از اینکه در این طرح آزمایشی شرکت می‌کنم، بی‌نهایت خوشحالم. اتحادیه فوتبال هلند اعلام کرده است که این نهاد پیشرفت این طرح آزمایشی را زیرنظر خواهد گرفت و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، برای صدور مجوز حضور زنان در کنار مردان، دست به تغییر دائمی قوانین خواهد زد.

«آرت لنگلِر» مدیر واحد توسعه فوتبال در اتحادیه فوتبال هلند گفت: هرساله درخواستی از یک باشگاه داریم که خواستار صدور مجوز بازی یک زن در تیم اول مردان آن باشگاه هستند؛ به نظر من اینکه زنان در تمامی سطوح فوتبال ترکیبی را در کنار مردان بازی کنند، اتفاق خاصی است اما به محض گذر از ۱۹ سالگی این تفکیک انجام می‌شود. اتحادیه فوتبال هلند از برابری و تنوع جنسیتی حمایت می‌کند. معتقدیم تمامی راه‌ها باید برای همه افراد باز باشد. فوتبال زنان برای نخستین بار در سال ۱۹۷۱ در هلند به رسمیت شناخته و فوتبال ترکیبی در سال ۱۹۸۶ در این کشور معرفی شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=42243 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x