سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برنی سندرز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

سندرز در نطق اعلام انصراف خود گفت: تصمیم به پایان دادن فعالیت کارزار انتخاباتی خود را به راحتی نگرفته است و آن را تصمیمی «بسیار سخت و دردناک» توصیف کرد. وی تاکيد کرد جنبش عدالت خواهانه ادامه خواهد يافت
برنی سندرز
برنی سندرز

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه ۸ آوریل (۲۰ فروردین) به کارزار انتخاباتی خود پایان داد. سندرز این خبر را در جریان یک کنفرانس از راه دور با اعضای کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد.

این تصمیم باعث می‌شود مسیر برای جو بایدن به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر باز شود.

برنی سندر انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های اصلی جو بایدن، رقیب اصلی او، از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا معاون باراک اوباما از سناتور چپ‌گرای ایالت ورمونت پیش بیافتد. پیش از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شماری از نامزدهای دیگر حزب دموکرات با کنار کشیدن از این رقابت‌ها به‌طور واضح حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده بودند و این موضوع باعث شد مسیر پیروزی‌های بایدن هموارتر شود.

سندرز در نطق اعلام انصراف خود گفت: تصمیم به پایان دادن فعالیت کارزار انتخاباتی خود را به راحتی نگرفته است و آن را تصمیمی «بسیار سخت و دردناک» توصیف کرد. وی تاکید کرد جنبش عدالت خواهانه ادامه خواهد یافت.

سناتور ورمونت از تلاش هواداران خود از جمله ۱۰ میلیون فقره کمک مالی آن‌ها سپاسگزاری کرد و گفت بعد از یک ارزیابی صادقانه، تصمیمی سخت و دردناک گرفته است.

سندرز تصریح کرد: کاش خبر بهتری به شما می‌دادم اما واقعیت را می‌دانید. پیروزی عملا ناممکن شده بود.

این سناتور آمریکایی با تبریک به بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها، بر همکاری با وی برای مقابله با دونالد ترامپ رئیس جمهوی فعلی آمریکا تاکید کرد.

سندرز افزود: همانطور که می‌بینم؛ بحرانی این ملت را گرفتار کرده است که توسط رئیس جمهوری که یا تمایل ندارد یا قادر به ارائه رهبری معتبر نیست، تشدید می‌شود و کارهایی که باید را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: من نمی توانم با وجدانی خوب، بر ادامه کارزاری اصرار ورزم که نمی تواند برنده شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=25488 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
4 سال قبل

اصطلاح انصراف دادن از فرهنگ متعفن اسلامی برخاسته است. کنارگذاری سندرز پندیست برای آنان که خواهان “گذار از حکومت اسلامی” در ایران هستند بدون آنکه انقلاب را نخست بفهمند و سپس باور کنند. چشم در راه هیچ معجزه ای نمیتوان و نباید نشست تا چراغ این “گذار مجاز” را روشن کند. چراغ, نیرو و خواسته های مردم است و دیری روشن؛ گذار اما هیچگاه “مجاز” و باز نبوده است!
همانگونه که تاریخ نشان داده ست, دارندگان قدرت هرگاه بدانند که گام و رای ما پدیدآورنده ی تغییر است بیگمان تمامی نیروی دوزخی خود را بکار میگیرند تا راهمان را ببندند و رای و گزین مان را نادیده انگارند. چنین کار ننگین دوبار (در ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰) از سوی نهادهای پنهان و آشکار قدرت در آمریکا در برابر برنی سندرز انجام شد و بارها نیز دیده ایم که حکومت تبهکار اسلامی در ایران آن را با شمشیر ذوالفقار خود “مدیریت” کرده است.
گذشته از این شکست فریب-انگیخته و تحمیلی, دستاوردهای سندرز در تحول فکری مردم و راه اندازی جوانان آمریکا را نادیده نباید گرفت. سخن از سوسیالیسم (از هر رنگ) در آمریکا تا پنج سال پیش کمتر از “کفر ابلیس” نبود. اکنون برنامه های او به خواستهای همگانی فراروییده اند… و این کاریست, کارستان در دژ امپریالیسم است که اکنون در برابر ویروس کوچکی به دست و پا افتاده ست.

مرضیه شاه بزاز
مرضیه شاه بزاز
4 سال قبل

بخواب آسوده بخواب امریکای امپریالیست، حزب دموکرات امشب جشن می گیرد، بخوابید سرمایه دارهای انحصارات، آسوده بخوابید شرکتهای غارتگر بیمه، آسوده بخوابید فقرا و رنجدیده های امریکا که از اسم سوسیالیسم وحشتزده می شدید و فکر می کردید که ثروت ناداشته تان بین بقیه تقسیم می شود. بخوابید همگی که امریکا هنوز اماده ی یک دولت مترقی نیستید، امریکای غقب مانده ای که در دوران کورنا بار دگر ضعف خود را در زمینه ی حفظ جان شهروندان و حقوق اولیه ی آنان به نمایش گذاشت، فاتح شدید میدیاهای هرزه و حقوق بگیر موذی، بار دیگر برنده شدی نیویورک تایمز، نماینده ی دموکراتهای دست راستی و بخواب آسوده ترامپ دیکتاتوز. مدیا برای سالها برنی را به گونه ای افراطی می کوبید، بخواب آسوده حزب کلینتونها.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x