جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهنام ابراهیم زاده: در مراسم یاد بود جانباختگان قیام آبان ماه ۹۸ شرکت کنیم

Bildergebnis für ‫تصاویر بهنام ابراهیم زاده‬‎

بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و حقوق کودک, یادداشتی در بزرگداشت یاد جانباختگان اعتراضات آبان ماه منشر کرده که متن آن در زیر می آید:

ضمن عرض تسلیت مجدد تقدیم به خانواده های جاباختگان قیام ابان ۹۸٫

مراسم یاد بود جانباختگان قیام آبان ماه ۹۸ کیفرخواستی است علیه ۴۰ سال حکومت سیاه جمهوری اسلامی…

برای حمایت از بازداشت شدگان و گرامیداشت یاد جانباختگان فعالانه و با تمام قدرت به میدان بیایم.

با گذشت حدود سه هفته از خیزش قیام آبان ماه ۹۸، خشم و انزجار مردم به ستوه آمده علیه حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی و سرکوب وحشیانه مردم بی دفاع توسط رژیم، طبق آخرین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از مردم معترض توسط حکومت و با شلیک مستقیم به قتل رسیده اند و هزاران نفر مجروح و دستگیر شدند.

خیزش آبان ماه با اعتراض مردم در خیایانها به بهانه افزایش بی سابقه و شدید قیمت بنزین شروع شد و عرض چند ساعت اکثر شهرهای ایران را فرا گرفت. اما جلادان رژیم سرکوبگر جواب خواسته های بر حق مردم را با مسلسل و تک تیرانداز دادند.

بیش از هزار نفر از شروع اعتراضات و در یک هفته به خاک و خون کشیده شدند و جان خود را از دست دادند در میان آمار جانباختگان، اجساد بیش از بیست کودک و نوجوان زیر هیجده سال نیز دیده می شود.

هزاران تن را بازداشت کردند. آمار بازداشت شدگان به حدی بالاست که زندانها پر شده و سیستم فاسد قضایی رژیم کارخانهای متروکه و برخی از مدارس را نیز به زندان تبدیل کرده است.جمهوری اسلا می حتی در درون زندانها ومراکز دولتی هم زندانیان را مورد شکنجه واعتراف گیری احباری قرار میدهد.

فضای خفقان موجود و ترس از دستگیر شدن، باعث شده که خیلی از مجروحان از مراجعه به بیمارستانها خودداری کنند.

تا این لحظه جمهوری اسلامی جرات نکرده آمار دقیقی از جانباختگان را اعلام کند. بسیاری از معترضان زیر شکنجه های بی رحمانه مزدوران رژیم جان خود را از دست داده و اجساد آنها در گوشه و کنار اطراف شهرها پیدا شده است.

شرم آورتر از همه این است که، حکومت جنازه بسیاری از جانباختگان را یا تحویل خانواده ها نداده یا با وثیقه و در قبال دریافت مبالغ زیاد و در ازای سکوت خانواده ها و گرفتن تعهد های کتبی به آنها تحویل می دهد و اجازه تشیع جنازه و برگزاری مراسم عزاداری به خانواده ی جانباختگان را نیز نمی دهد.از طرفی، وقیحانه تر جانباختگان اخیر را بنام شهید بسیجی مصادره کرده است

میلونها نفر از مردم در اعتراض به فقر، بیکاری، رکود، تبعیض، دزدی وغارت وچپاول ونداشتن آینده ای روشن و دخالت مذهب در زندگی خصوصی شان ، به خیابانها آمدند و این اعتراضات، صدای خشمگین و کوبنده توده های میلونی مردم، وبی شک بر مبنای. اعتصابات واعتراضات کارگران ، معلمان، دانشجویان، وکامیونداران بازنشستگان، پرستاران، اتفاق افتاد.حمله به ارگانهای دولتی ومذهبی یک شورش کور نبود بلکه عصیان وشورشی علیه کل سیستم بود. جمهوری اسلامی بداند این جنبش سر ایستادن ندارد.

من بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و حقوق کودک ضمن محکوم کردن این جنایت.، از تمامی مردم ایران درخواست میکنم برای گرامی داشت نام و یاد جانباختگان اعتراضات اخیر، وسیعا و به صورت گسترده در مراسم های یادبود آنها، در روزهای پیش رو شرکت کرده و با حضورمان در کنار خانواده های عزیز جانباختگان و دستگیر شدگان از آنها حمایت کنیم.

از مادران داغدار و همه عزیزانی که در چهار دهه حکومت ننگین جمهوری اسلامی، عزیزان خود را از دست دادند خصوصا جنبش دادخواهی خاوران و جنبش اعتراضات ۸۷و۸۸ ضمن حمایت وهمدردی میخواهم

در پاسداشت و گرامیداشت مراسم این عزیزان شرکت کرده وخانواده های این عزیزان را تنها نگذارند و این روز را به جنبشی علیه جمهوری اسلامی تبدیل کننند. …

زنده باد جنبش سرنگونی قیام ابان ماه ۹۸٫
دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=14953 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x