جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به روحانی رای دادم، از خانواده های داغدار عذر می خواهم – سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان

عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن انتشار یادداشتی از شهروندان ایرانی بابت حمایت از حسن روحانی و تلاش برای پیروزی او عذرخواهی کرده است. متن یادداشت عزیز قاسم زاده با عنوان «ضرورت عذر خواهی فریب خوردگان روحانی از پیشگاه ملت»در ذیل می آید
Bildergebnis für تصاویر عزیز قاسم زاده"
عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن انتشار یادداشتی از شهروندان ایرانی بابت حمایت از حسن روحانی و تلاش برای پیروزی او عذرخواهی کرده است. متن یادداشت عزیز قاسم زاده با عنوان «ضرورت عذر خواهی فریب خوردگان روحانی از پیشگاه ملت»در ذیل می آید:

اعتراف به فریب خوردن امری اخلاقی است اما تداوم خودفریبی فعلی ضداخلاقی است. سال ۹۶ بسیاری از کنشگران مدنی و اجتماعی و هنری بر روی پیروزی روحانی اجماع کردند و تردیدی نیست با توجه به پیشینه ی امنیتی روحانی و تعلق خاطرش به اردوگاه های ضدمردمی هیچ چیز نمی توانست بسیج اجتماعی را به نفع او ساماندهی کند جز این اجماع حداکثری.

اکنون ایران روزهای غمگینی را تجربه می کند، در سنگفرش خیابان جان بی گناهان بسیاری نقش بر زمین شد و کسی که با اجماع نمایندگان طبقات صنوف مختلف به پیروزی رسید٬ اینک در مقابل خون بی گناهان که به روایت صدها تصویر انکارنشدنی است٬ با بی اعتنایی تمام برخورد می کند و با شداد و غلاظ هر چه بیشتر خوی امنیتی خود را عریان تر از هر زمان به نمایش می گذارد و چه دست ها که ز جور او بر خداوند است.

صاحب این قلم در آن مقطع علی رغم اینکه در هیئت تخلفات آموزش و پرورش منتسب به روحانی حکم تبعید را به علت «خواندن آواز در کلاس و اشاعه ی آن در فضای مجازی» دریافت کرده بود٬ با تصور اینکه سخنان و وعده های روحانی که در برابر هزاران شهروند ایراد شده و به مدددوربین ها و رسانه های زمانه ی ما میلیون ها ایرانی آن را می بینند و می شنوند٬ راهی بی بازگشت را برای او در جهت تحقق آن وعده ها می گشاید٬ همراه آحاد ملت رایش را در سبد روحانی ریخت اما روحانی خیلی زود آن وعده ها را به فراموشی سپرد. دی ماه همان سال درست پس از هفت ماه اعتراضاتی در چندین نقطه ی کشور روی داد که روحانی از دادستان ها خواست که به عنوان مدعی العموم وارد میدان شوند. آنجا روحانی ثابت کرد که اگر در ضرب المثل مشهور ایرانیان گفته شده سیاست پدر و مادر ندارد٬ مراد از این پدر و مادر نداشتن دقیقا معطوف شدن به شعارهای هیجانی در بزنگاه های انتخاباتی است که هیچ نسبتی با پیشینه ی فرد ندارد و شعار و تبار فرد دو نقطه ی مغایر از همند. باری روحانی هرچه جلوتر رفت رنج و شکنج مردم بیشتر و بیشتر شد طرفداران متعصب او مدام از کارشکنی دولت پنهان می گفتند بی آنکه توضیح دهند از چه رو روحانی خود روز به روز برای تشفی خاطر همان دولت پنهان همه ی آن شعارها را به مسلخ می برد؟ حل این تناقض چگونه ممکن است جز آن بیت مشهور مولانا را یادآور شویم: هر کسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روز گار وصل خویش! روحانی بسیار زود به گوهر و سرشت امنیتی خود بازگشت. هرچند این روزها به طرز بی سابقه ای و با استمرار مواضعش این خصلت و خو را به رخ همه ی فرودستان و به تنگ آمدگان می کشد.

این روزها با آبان خونین حقوقدان سرهنگی رخ از نقاب برون کرد و طعنه بر خلق انبوهی زد. خشونت را دوای هر درد و عربده را ضامن بقای هر فرد خواند. تهدید را چاره ی کار نظام و عاقبت اعتراض و نقد را اعتراف و ناله ی زار نقاد خواند. عداوت را اساس سیاست و خشونت را دوام دیانت دانست و در سخنانش درشت گویی و اشتلم کردن را نشان و نشانه ای از شکوه خود انگاشت.او بیشتر از همیشه عهد مودت گسست و رسم محبت شکست و هوای نفس بست و بر اریکه ی تهدید مدام نشست.فزون کردن ابواب قفس را درمان امور و شکستن آن را مانع نفور دانست.پاسخ قلیان را غلتان انگاشت و ادب ساربانی ملک را نه پاسبانی مدام حقوق رعیت که استمرار مطالبه گری را نهایت سعایت دید. حقوقدانی که نشان داد گرچه با الفبای حقوق ناآشناست٬ اما با «سرهنگی های فرهنگی» با «انگیزه های چنگیزی» سخت آشناست. وگرنه چگونه وقتی افراد به صورت فله ای دستگیر شده اند و خود مقامات قضایی درهمان روزهای اول اعلام کرده اند که در حال «دوجین کردن بازداشت شدگان» هستند حقوقدانی اصرار بر پخش اعترافات کسانی داشته باشد که هنوز معلوم نیست چه تعداد از این دستگیر شدگان اغتشاشگر بوده اند و چند نفرشان اعتراضگر و چند نفرشان رهگذر.

به هر روی امروز به لحاظ اخلاقی باید همه ی کسانی که سهمی در پیروزی حسن روحانی داشته اند با دیدن این جان های به تاراج رفته بر حسب شرافت و وجدان انسانی و برای ثبت در تاریخ موضع خود را نسبت به کسی که عامل و فاعل و شریک جنایات آبان ۹۸است٬ روشن کنند.چگونه است که موقع رای گیری با هزار امید احساس کردیم که بودن او به ایرانی امن تر کمک می کند وارد صحنه شدیم اما امروز که جز این دیده ایم٬ مهر سکوت بر لب می زنیم و در برابر اصرار و استمرار مواضع امنیتی٬ غیرحقوقی و فرو دست ستیزانه ی او خاموشی می گزینیم؟ به سهم خودم بابت رای به حسن روحانی از پیشگاه ملت ایران و به ویژه خانواده های داغدار عذرخواهی می کنم. امیدوارم تمام کسانی که با انتشار ویدئو و مقاله در پیروزی او نقشی داشته اند با پذیرش سهم خود٬ التیام اندکی بر دل های مجروح بخشند.

عزیز قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان

https://akhbar-rooz.com/?p=14376 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x