جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه تشکلها و گروه های فعالین کارگری و بازنشستگان در ارتباط با اعدام نوید افکاری

تمام ارکان، ارگانها و دستگاههای حکومت بسیج شدند و نوید افکاری را به قتل رساندند.
نوید افکاری زندانی سیاسی بازداشت شده در جریان خیزش توده ای مرداد۹۷ بامداد ۲۱ شهریور ۹۹ با بسیج تمام ارکان حکومت برای مقابله با ده ها میلیون مردم معترض ایران، در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.
نوید افکاری به نمایندگی از اکثریت مردم ایران، کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، جوانان و دانشجویان و هر انسان منزجر از فقر، گرسنگی، زندان، شکنجه، اعدام، کشتار و به نمایندگی از همه انسانهای آزادیخواه اعدام شد.
نوید افکاری سمبل میلیونها انسان بود که خیزشهای ۸۸، ۹۶،۹۷ و ۹۸ را رقم زدند و عزم خود را برای پایان دادن به همه مصیبت ها و نکبت هایی که بر سرشان آوار شده بود، جزم کرده بودند. حکومت این را به خوبی درک کرده است که جامعه دیگر قتل و کشتار و شکنجه و اعدام را بر نمی تابد و سکوت نخواهد کرد. خیزشهای ۸۸ تا ۹۸ را به چشم دیده است و امروز انزجار از سیستم قتل و کشتار و گرسنگی توده ای در ازای دزدیها و غارتگریهای سازمانیافته در تمام ارکان قدرت در وجود مردم را کاملا حس می کند.
قتل نوید و نویدها علی رغم اعتراضات مردم ایران و سازمانها و نهادها مدافع حقوق انسان و حتی باشگاه‌های ورزشی، واکنشی به مردم خشمگین ایران بود. واکنشی جبونانه تا بلکه جامعه معترض و تشنه آزادی، رفاه و خوشبختی که به میدان آمده و فریاد دیگر بس است را سر می دهد، به عقب نشینی و سکوت وادار کند!
نباید بیشتر از این اجازه داد تا نویدهای دیگری که هم اکنون در زندان و اسارت هستند را اعدام کنند.
هزاران انسان به تنگ آمده از این جهنم تحمیلی که به خاطر پایان دادن به آن در خیزش های ۸۸ تا ۹۸ شرکت کرده و بازداشت شده اند، همچنان زیر شکنجه و اعتراف گیری اجباری هستند. تعداد زیادی محکوم به اعدام شده اند و هر لحظه بیم آن می رود که به قصد انتقام جویی و زهر چشم گرفتن از مردم، اعدامشان کنند.
باید متحدانه دست بکار شویم و نگذاریم اعدامشان کنند. خانواده های این زندانیان باید جلو بیافتند و در مقابل زندانها اقدام به تجمع دستجمعی کنند و به همه مردم فراخوان حمایت دهند. ما مردم وظیفه داریم برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و آزادی در کنار خانواده های زندانیان باشیم، آنها را حمایت و در تجمعاتشان وسیعا شرکت کنیم. همه زندانیان سیاسی را باید از زندانها و شکنجه گاهها نجات داد.

۲۴/۰۶/۱۳۹۹

۱-اتحاد بازنشستگان ایران
۲-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۳-سندیکای نقاشان البرز
۴-شورای همبستگی کارگری
۵-گروهی از فعالین کارگری سقز
۶-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

https://akhbar-rooz.com/?p=46657 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x