پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه شماره ۵ شورای سازماندهی اعتراضات: پیشنهادات باید کتبی، رسمی و علنی باشد!

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بيانيه ی شماره ی 5 خود تاکيد کرده است هرگونه پيشنهاد از سوی کارفرمايان بايد رسمی، کتبی و علنی و همراه با تعهد برای پرداخت به موقع دستمزد کارگران باشد

اخبار روز: شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بیانیه ی شماره ی ۵ خود را منتشر کرده است. در این بیانیه تاکید شده است هرگونه پیشنهاد از سوی کارفرمایان باید رسمی، کتبی و علنی و همراه با تعهد برای پرداخت به موقع دستمزد کارگران باشد. متن اطلاعیه ی شماره ۵ شورای سازمان دهی را که روز ۱۳ تیراه تحت عنوان «پاسخ ما به پیشنهادات پیمانکاران: پیشنهاد باید کتبی باشد، رسمی باشد، علنی باشد؛ اعتصاب ادامه دارد» منتشر شده می خوانید:


در حالی که اعتصاب ده ها هزار نفر از همکاران پروژه ای پیمانی ما در پتروشمی های، پالایشگاه ها و مراکز مختلف نفتی  ادامه دارد، پیمانکاران در اینجا و آنجا با پیشنهاداتی جلو آمده اند تا به اعتصاب کارگران خاتمه دهند.

ما بخش هایی از کارگران پروژه ای طی نشست هایی بر سر این موضوع به بحث نشستیم و شرایط ما برای بررسی و یا قبول هر گونه پیشنهادی اینست که رسمی و کتبی باشد و علنی اعلام گردد. ضمن اینکه باید قید شود که دستمزد کارگران هرماه بموقع و در سر موعد پرداخت شود. به این ترتیب این معیاری است در سطح سراسری که  همه همکاران اعتصابی یکدست برخورد کنند.

همکاران محترم!

اعتصاب ما سراسری است و نباید اجازه دهیم که با پیشنهادات پراکنده در اینجا و آنجا خدشه ای به اعتصاب وارد شود. بعلاوه همراه با روشن شدن سطح دستمزدها و میزان افزایش آن و بیست روز کار و ده روز مرخصی که  دو  محور اصلی مطالبات ماست،  باید تکلیف خواست های دیگر ما و  نحوه پاسخگویی به آن ها نیز شفاف گردد.

از جمله ما خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی و توقف اخراج ها هستیم. همچنین حق همه کارگران در نفت است  که از امکانات درمان رایگان در این صنعت برخوردار باشند و کیفیت آن قابل قبول و مطابق استانداردهای لازم باشد. خصوصا در این ایام اپیدمی کرونا این امر حیاتی است. از سوی دیگر کارگران بخش صنعتی نفت از جمله جوشکاران و رنگ کاران شدیدا در معرض آسیب های جسمی و جانی و بیماری هایی چون سرطان قرار دارند. باید استانداردهای ایمنی محیط های کار فورا بالا رود و از جمله به تهویه های استاندارد هوا  مجهز گردد. باید خوابگاه ها و کمپ های زیستی ما کارگران در حد قابل قبول بهبود یابند.

از نظر ما کارگران، دولت در قبال وضعیت زندگی و کار کارگران مسئول است. وظیفه دولت است که اجازه ندهد پیمانکار چنین بساطی از چپاول و ظم و ستم را بر گرده کارگران تحمیل کند. باید بساط این ستمگران جمع شود. و قوانین ظالمانه  مناطق ویژه اقتصادی برچیده گردد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت
۱۳ تیر ۱۴۰۰

طرح استفاده شده در این مطلب از کانال «شبنامه» است!

https://akhbar-rooz.com/?p=118627 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x