چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تایید حکم اعدام یک زندانی سیاسی کُرد در دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور حکم اعدام «حیدر قربانی» زندانی سیاسی کرد اهل کامیاران را تایید کرد

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» از تایید حکم اعدام حیدر قربانی خبر داد. بر اساس این خبر حکم اعدام او روز پنجشبه ۱۶ مرداد سال جاری در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور تایید شده و به وکلا و خانواده‌اش اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، حیدر قربانی در بهمن‌ماه سال گذشته از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام «همکاری و عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» به اعدام محکوم شده است.

آقای قربانی در مهرماه سال ۱۳۹۵ به همراه «محمود صادقی» همسر برادرش از سوی نیروهای اداره اطلاعات در کامیاران بازداشت شد. این دو شهروند کُرد، مهرماه سال گذشته در پرونده‌ای دیگر از سوی دادگاه کیفری استان کردستان به اتهام «همکاری و معاونت در قتل چند عضو سپاه پاسداران در کامیاران» محاکمه و به ترتیب به ۱۱۸ سال و نیم حبس و ۲۰۰ ضربه شلاق و ۴۰ سال و نیم حبس و ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

اعترافات اجباری حیدر قربانی در سال ۱۳۹۶ از کانال تلویزیونی «پرس تی‌وی» پخش شد. اعترافاتی که به نوشته هه‌نگاو و به نقل از نزدیکان حیدر قربانی «تحت شکنجه‌های غیرانسانی» از او گرفته شد و او مجبور شد «مسئولیت قتل چند تن از اعضای سپاه پاسداران و بسیج» را به عهده بگیرد.

حیدر قربانی و محمود صادقی در حال حاضر در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برند.

https://akhbar-rooz.com/?p=42644 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x