پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تجمع بزرگ بازنشستگان در برابر مجلس

بازنشستگان تامین اجتماعی امروز (یکشنبه) در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع بزرگی برپا کردند. پلیس در بهارستان حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده بود. ده ها تشکل مختلف از این تجمع حمایت کرده بودند
تجمع بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی امروز (یکشنبه) در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع بزرگی برپا کردند. این تجمع در پی فراخوان های قبلی از سوی تشکل های مختلف بازنشستگان کشور صورت گرفت. این فراخوان مورد حمایت گسترده ی تشکل های بازنشستگان، فرهنگیان و کارگران قرار گرفته بود.

بنابر گزارش ها، پیش از برگزاری این تجمع حکومت نظامی اعلام نشده در منطقه ی بهارستان برقرار شده بود و نیروهای پلیس و از جمله پلیس زن و نیروهای ضدشورش محوطه ی اطراف بهارستان را اشغال کرده بودند. ماشین های خالی پلیس و ون های پارک شده در خیابان ها خبر از تصمیم حکومت به دستگیری گسترده ی شرکت کنندگان در این تجمع می داد.

گزارش ها حاکی است بیش از چند هزار نفر از شهرهای مختلف ایران در این تجمع بزرگ شرکت کردند. پلیس که از حضور انبوه جمعیت غافلگیر شده بود، سعی در متفرق کردن تجمع کنندگان کرد. نیروهای امنیتی تعدادی را به طرف پارک جلوی محوطه سازمان برنامه وبودجه و گروهی را به طرف میدان بهارستان و دسته دیگری را به سمت بیمارستان رهی معیری راندند.

با این حال تظاهرات بازنشستگان با شعارهایی نظیر:
معلم زندانی آزاد باید گردد،
معیشت منزلت سلامت، حق مسلم ماست!
خط فقر ۸ میلیون، حقوق ما ۲ میلیون!
فریاد فریاد از این همه بی داد!
این همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی!
گرانی، تورم؛ بلای جان مردم!
پلیس برو دزد را بگیر!
تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم!
تجمع تشکل حق مسلم ماست!
ادامه یافت.

تعدادی از تجمع کنندگان از جلوی بیمارستان رهی معیری به سمت پارک نزدیک مترو گروهی از میدان بهارستان به سمت پارک مترو راه پیمایی کردند و با تکرار شعارهای خود فضای پلیسی منطقه را شکستند.

بنابر گزارش ها تعدادی از بازنشستگان و شرکت کنندگان در این تجمع توسط پلیس دستگیر شدند. اسامی دستگیرشدگان هنوز اعلام نشده است.

این تجمع اعتراضی حدود ساعت دوازده ظهر به پایان رسید.

بیانیه تجمع اعتراضی ۱۹ آبان

ما بازنشستگان بار دیگر در مقابل بی توجهی مسئولین، در یک حرکت متحدانه، در مصاف با شرایطی بیسابقه از فقر و فلاکت تحمیلی تجمع خواهیم کرد.
درطول سا‌ل جاری ، دولت و مجلس حتی از اجرای قوانین نیم بند تصویب شده ی خود به بهانه عدم تامین بودجه کافی، سر باز زده و کماکان تعرض مداوم به سطح زیست و معیشت بازنشستگان را ادامه میدهند.
علاوه بر این، هیچ اقدام جدی در مورد کاهش نرخ تورم و افزایش و ترمیم حقوق بازنشستگان مطابق هزینه سبد خانوار، توانمندسازی سازی و احیای ظرفیت صندوق ها ، پرداخت بدهی های دولت به آن ها و کنترل و نظارت نمایندگان واقعی بازنشستگان بر صندوق ها صورت نگرفته است.
مشکلات بهداشت و درمان عمق بیشتری یافته و مطالبه درمان مناسب و بیمه کارآمد و موثر همچنان بی پاسخ مانده است.

ما بازنشستگان نیز همانند سایر اقشار زحمتکش جامعه، سال هاست که با زندگی حداقلی و زیرخط فقر دست و پنجه نرم کرده و به جز تصویب افزایش دستمزدی تحقیرآمیز برای هرسال و سرکوب، بازداشت، وثیقه و زندانی کردن فعالان جنبش های مطالباتی، پاسخ دیگری نگرفته ایم.

تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اتحاد و یکپارچگی بازنشستگان و همه مزدبگیران حول مطالبات مشترک، با حضور گسترده و خستگی ناپذیر در تجمعات و اعتراضات بطور مستمر می باشد.

در پی فراخوان تجمع گروه های بازنشستگان، ما امضا کنندگان این بیانیه، روزیکشنبه ۱۹ آبان، مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه گرد هم خواهیم آمد و دادخواهی خود علیه وضعیت غیر قابل تحمل موجود را تا رسیدن به مطالبات بحقمان همگام و همصدا فریاد خواهیم زد.

١-اتحاد بازنشستگان ایران
٢-گروه بازنشستگان تامین اجتماعی
٣-گروه ۱۹ اسفند.
۴-گروه اتحاد بازنشستگان
۵-چالش صنفی معلمان ایران
۶- اتحاد بازنشستگان
٧-پیشکسوتان آ. پ. پارک شهر
٨-شورای بازنشستگان ایران
٩ – انجمن صنفی بازنشستگان
١٠ – گروه بازنشستگان مطالبه گر
١١- همراهان١ بازنشستگان گیلان
۱۲-گروه معلمان هم آوا
١٣-اتحاد سراسری بازنشستگان
۱۴گروه بازنشستگان پارک اندیشه ۱۵ بازنشستگان استان تهران
۱۶_گروه تلگرامی اتحاد کارگر و معلم ضمن تاکید براحیای تشکل های مستقل توده ای، در کارخانه سندیکا و کمیته کارخانه، در محلات کمیته محلات و کمیته زنان و… حمایت خود را از تجمع اعلام میدارد.
۱۷_اتحادیه کارگران بازنشسته (مرکز فعالیت اهواز) ضمن تاکید بر ایجاد تشکل های مستقل توده ای، سندیکا و کمیته کارخانه و کمیته محلات و کمیته زنان، از تجمع ۱۹آبان اعلام پشتیبانی میکند.

https://akhbar-rooz.com/?p=11597 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسماعیل زرگریان
اسماعیل زرگریان
4 سال قبل

دوستان عزیز واقعا”پلیس در بهارستان حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرده بود”؟ بعد هم از قول ایلنا مینویسید همه آزاد شدند. شما بااین همه زحمت بهتره در ارسال و تنظیم خبر بیشتر دقت کنید. ممنون

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x