پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تجمع در برابر مجلس – تحصن در مدارس؛ فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از تجمع بازنشستگان در روز دوم دی، معلمان را فراخواند در همین روز در دفاتر مدارس خود دست به تحصن بزنند
اعتراضات بازنشستگان

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روز سه شنبه با انتشار فراخوانی ضمن حمایت از تجمع بازنشستگان که قرار است در تاریخ دوم دی ماه در برابر مجلس برگزار شود، معلمان را فراخواند که در همین روز در دفاتر مدارس دست به تحصن بزنند.
متن فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان:

فرهنگیان عزیز!

همانطور که اطلاع دارید بازنشستگان شریف بخصوص در یک دهه ی گذشته در اعتراض به تبعیض و برای بهبود وضعیت معیشتی خود، بارها به مسئولان حکومتی در سه قوه نامه نوشته و دادخواهی کرده و هنگامی که پاسخ نگرفته اند در تهران و سراسر ایران چندین بار، دست به تجمع و تحصن زده اند. اما در سایه بی توجهی حاکمیت و بی تدبیری مدیران نالایق، در عمل فقر عریان بر زندگی بازنشستگان سایه افکنده است. با این وجود آنان ثابت کرده اند که نه بازنشسته که بازایستادگانند چرا که بارها اعلام نموده اند:

تا حق خود نگیریم
از پا نمی‌نشینیم

در همین راستا بازنشستگان عزیز در اعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی و رفاهی در تاریخ دوم دی ماه اعلام تجمع کرده اند.

فرهنگیان همراه !

وضعیت امروز بازنشستگان آینه پیش روی فرهنگیان شاغل است پس ضروری است که به یاری این عزیزان و آینده‌ی تمام نمای خود بشتابیم.

در همین راستا شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بنا بر وظیفه ذاتی تشکل های عضو شورا، ضمن حمایت از فراخوان تجمع بازنشستگان و دعوت از تمام فرهنگیان بازنشسته برای شرکت در تجمع مقابل مجلس، همزمان در مدارس اعلام تحصن می نماید.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از تمام معلمان شاغل در کلیه مقاطع در نوبت صبح‌وبعدازظهر درخواست می کند در دوشنبه تاریخ دوم دی ، زنگ دوم از رفتن به کلاس خودداری و در دفتر معلمان تحصن نمایند.

زمان تحصن به خاطر نزدیکی امتحانات دی ماه محدود انتخاب شده و این تحصن اعتراضی به نشانه تلنگر به مسئولان است و طبیعی است در صورتی که مانند گذشته به خواسته‌های بر حق فرهنگیان شاغل و بازنشسته بی توجهی شود و سهم فرهنگیان و دانش آموزان از بودجه افزایش نیابد و قرارداد بیمه تکمیلی چون گذشته با شرکت های غیرمتخصص بیمه‌ای ناکارآمد منعقد گردد و آموزش و پرورش سهم فرهنگیان را افزایش دهد یا سهم خود را نپردازد و رتبه بندی شامل تمام فرهنگیان نگردد، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران اعتراضات گسترده‌تری را در برنامه خود دارد که به اطلاع عموم مردم، فرهنگیان و دانش آموزان شریف خواهد رساند.

در پایان به مسئولان ارشد نظام و نیروهای امنیتی گوشزد می نماییم شما که مدعی به رسمیت شناختن اعتراضات مسالمت‌آمیز هستید و همه روزه در خبرهای تصویری صداوسیما از اعتراضات به حق سایر کشورها داد سخن می رانید، از رویه گذشته خود دست بردارید و اعتراضات را با کشتار، سرکوب و زندان جواب ندهید.

اگر قرار بود مردم و فرهنگیان با این سرکوب‌ها از حقوق خود دست بردارند، بعد از سرکوب تجمعات و تحصن‌ها در طول این سال‌ها، فرهنگیان باید مرعوب شده و دست از مطالبه‌گری بر می داشتند اما بدانید که امروز جنبش معلمان بالنده‌تر و مصمم تر از قبل برای تحقق عدالت، آزادی و رفع تبعیض و فقر پا به میدان نهاده‌است.

آری! امروز اگرچه بخاطر سرکوب وضعیت معیشتی اکثریت جامعه و جانباختن دانش‌آموزان و جوانانمان داغداریم، اما از این زخم ها‌، آزادی جوانه خواهد زد و صدای دادخواهی و عدالتخواهی ما تکثیر خواهد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
سه شنبه بیست و ششم آذر نود و هشت

https://akhbar-rooz.com/?p=15464 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x