پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ خطاب به ترکیه: اقتصادتان را نابود می کنم!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به ترکیه در مورد اقداماتی «خارج از حد و مرز» تعیین شده برای این کشور هشدار داد.

هشدار اقتصادی دونالد ترامپ تنها چند ساعت پس از آن مطرح می شود که کاخ سفید اعلام کرده بود آمریکا نظامیان خود را از شمال سوریه خارج می کند.

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «همانطور که قبلا قویا اعلام کرده ام – و تنها برای تاکید بیشتر می گویم – اگر ترکیه کاری انجام دهد که من با هوش سرشار و غیر قابل قیاس خودم آن را خارج از حد و مرز تعیین شده ارزیابی کنم کل اقتصاد ترکیه را تخریب و نابود می کنم. (قبلا هم این کار را انجام داده ام!)»

گروهی از اعضای کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تصمیم دونالد ترامپ تاکید کرده اند که خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه می تواند مسیر را برای حمله ترکیه به نیروهای کرد هموار کند. این در حالی است که کردها از متحدان آمریکا در جریان نبرد علیه داعش بودند.

دونالد ترامپ در حالی ترکیه را از نظر اقتصادی تهدید کرده است که آنکارا خود را برای آغاز عملیات نظامی و هوایی علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه آماده می کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از توئیت تهدیدآمیزش علیه آنکارا در صفحه توئیترش نوشته بود: «وقت آن رسیده که ما از این جنگ های مسخره بی پایان، که بسیاری از آنها قبیله ای است، بیرون برویم و سربازهایمان را به خانه بازگردانیم.»

کاخ سفید در حالی یکشنبه شب آغاز خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه را اعلام کرد که دونالد ترامپ پیش از آن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تلفنی گفتگو کرده بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد که واشنگتن از تهاجم ترکیه به شمال سوریه حمایت نمی کند و به آنکارا در این زمینه کمک نخواهد کرد.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفت: «وزارت دفاع مانند رئیس جمهوری به وضوح به ترکیه اعلام کرده است که از عملیات این کشور در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد. نیروهای مسلح ایالات متحده از چنین عملیاتی نه حمایت می کنند و نه در آن دخالتی خواهند داشت.»

بنا به اعلام پنتاگون مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به همتای ترکیه ای خود اعلام کرده است که اقدامات یکجانبه برای ترکیه «خطرآفرین» خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=6962 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x