پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ مهاجرت به آمریکا را ممنوع می کند

رئیس جمهوری آمریکا با صدور فرمانی، مهاجرت به این کشور را به صورت موقت به تعلیق در آورد. دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۱ آوریل در یک پیام توییتری با اعلام این مطلب، دلیل صدور چنین دستوری را مبارزه با کرونا عنوان کرد.

ترامپ در این پست توییتری خود نوشت: «با توجه به حمله دشمن نامرئی (ویروس کرونا) و همچنین لزوم حفاظت از مشاغل شهروندان مهم آمریکایی، من فرمان اجرایی تعلیق موقت مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را امضا می‌کنم.»

ترامپ جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است و هنوز مشخص نیست این تصمیم کاخ سفید چه ابعادی خواهد داشت.

او همچنین ساعاتی پیش‌تر در گفتگو با خبرنگاران در نشست روزانه اعلام کرد کرونا نشان داده که نباید به هیچ کشور خارجی اعتماد کرد.

ترامپ می‌گوید: «در این بحران چیزی که یاد گرفتیم این بود که هرگز به کشور خارجی اعتماد نکنیم و در زنجیره تامین مواد مورد نیاز به خصوص در زمینه دارویی به خارج کشور وابسته نباشیم.»

وی همچنین تاکید کرد که دولتش همچنان فشارها به کنگره را ادامه خواهد داد تا طرح حمایت از کسب و کارهای کوچک به تصویب برسد.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا اعتراضات در برخی از ایالت‌های آمریکا در خصوص محدودیت‌های رفت و آمد و مقررات قرنطینه‌ای شدت گرفته است. ایالت میشیگان در روزهای اخیر شاهد بزرگ‌ترین اعتراضات علیه قرنطینه بوده است. بخش زیادی از مردم که از طرفداران دونالد ترامپ به شمار می‌روند در تظاهرات و اعتراضات خیابانی خواهان پایان دادن به محدودیت‌های آمد و شد در این ایالت شده‌اند. گفته می‌شود تعداد معترضان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

با شدت گیری اعتراضات، فرماندار میشیگان از دونالد ترامپ خواسته است تا معترضان را به آرامش دعوت کند و از آنها بخواهد به خانه‌های خود برگردند. این درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر مخالفت خود را با ادامه قرنطینه ابراز داشته است.

همچنین مخالفان قرنطینه در ایالت ویسکانسین برای روز ۲۴ آوریل، فرخوان اعتراض و راهپیمایی داده‌اند. تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان ۴۵ هزار و ۵۱۷ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. کویید-۱۹ تاکنون در آمریکا بیش از هر کشور دیگری قربانی داشته‌ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=26767 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x