جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ: می‌خواستم بشار اسد را بکشم، وزیر دفاع نگذاشت!

رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار تایید کرد که در پی حمله شیمیایی ارتش سوریه در سال ۲۰۱۷، از ترور بشار اسد حمایت کرده بود اما جیمز متیس، وزیر دفاع وقت ایالات متحده، با اعلام مخالفت خود مانع این اقدام شد.

به گزارش روزنامه‌های واشینگتن پست و هاآرتص، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «من ترجیح می‌دادم شر او (اسد) را کم کنم. تمام مقدمات این کار را هم فراهم کرده بودم. (اما) متیس نخواست که این کار را انجام بدهد. متیس ژنرالی است که زیادی گنده‌اش کرده‌اند».

او در عین حال تاکید کرد که بابت هدف قرار ندادن اسد پشیمان نیست و افزود: «ممکن بود طور دیگری جان سالم به در ببرد».

اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی بیان می‌شود که باب وودوارد، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی، پیش از این در کتاب سال ۲۰۱۸ خود با عنوان «وحشت» این ماجرا را گزارش کرده بود.

وودوارد می‌نویسد که به دنبال حمله شیمیایی آوریل ۲۰۱۷، رئیس‌جمهوری آمریکا مصرانه از متیس خواسته بود که اسد را «خلاص کند»؛ ادعایی که بر اساس گزارش‌ها از سوی دونالد ترامپ رد شده بود.

ترامپ همچنین بار دیگر در مصاحبه اخیر خود تکرار کرد که او ژنرال متیس را «اخراج» کرده و این در حالی است که وزیر دفاع وقت آمریکا با انتشار نامه‌ای جنجال‌برانگیز که در اعتراض به سیاست ترامپ در سوریه نوشته بود، اعلام کرد که از سمتش استعفا کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=46789 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x